Bilforhandlere skriver "tilbud", hvorfor d~
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 30-09-04 21:48

Hej

Jeg kigger efter brugt bil for tiden og har lagt mærke til at de fleste
brugte bilannoncer, har ordet "tilbud" vedhæftet, gerne med småt og langt
nede i teksten. Jeg bliver lidt mistænkelig. Er der et eller andet som
forhandleren kan slippe uden om ved at have brugt ordet "tilbud" i annoncen?

br Lars

Fra : TGD

Dato : 30-09-04 22:06

"Lars Rasmussen" <lr@oz1hmn.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nede i teksten. Jeg bliver lidt mistænkelig. Er der et eller andet som
> forhandleren kan slippe uden om ved at have brugt ordet "tilbud" i

Kort og godt skriver de tilbud og afhentning engros eller andet bavl, kan du
være sikker på at de ikke vil overholde de 24 mdrs. reklamationsret, ikke
sagt at du sikkert kan få en god bil men forvent ikke rent mel i posen når
de skriver deres salgsgas.

Og fakta er at de IKKE kan slippe for reklamationsretten den er
obligatorisk, men reklamationsret på en bil kan være en "speget" sag, da man
vurdere fejlen udfra prisen på bilen, altså koster bilen 5000 kr og har den
fejl og mangler men stadig vurderes til 5000 kr så er de ikke noget at klage
over - dog skal en lev. bil på plader ALTID have sikkerhedsudstyret i orden
det er om den har kostet 1 kr eller 50000 kr.

Et godt råd er at droppe at købe en bil hos en forhandler der forsøger sig
med de floskler, så kan du ligeså godt købe hos en privat og spare de par
1000 kr, er der fejl og mangler er det et fedt om det er privat eller et
forbrugskøb.