Rover 620 ti
Fra : polle

Dato : 30-09-04 19:57

Rover 620 ti (turbo intercoler) 200 hk

Nogen der har kendskab til denne bil ? godt eller dårligt

Det ville være rart med noget info da det sikkert bliver min næste bil

Takker polle

Fra : Martin P.

Dato : 30-09-04 20:03

"polle" <polFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Rover 620 ti (turbo intercoler) 200 hk
>
> Nogen der har kendskab til denne bil ? godt eller dårligt
>
> Det ville være rart med noget info da det sikkert bliver min næste bil

Jeg ville ikke røre den med en ildtang. Har aldrig hørt andet end dårligt om
kvaliteten på den bil..

http://www.carsurvey.org/review_29630.html

- Martin

Fra : André T.

Dato : 30-09-04 20:43

>Jeg ville ikke røre den med en ildtang. Har aldrig hørt andet end dårligt om
>kvaliteten på den bil..

Har haft kig på netop denne model, for ca. 2 år siden, men fandt ud af
de ruster, som bare fanden !

De 2 jeg kiggede på, var MEGET rustne i bunden..

Udstyrs mæssigt, og effekt mæssigt, ser den fed ud på papiret... Men
kvaliteten, gør at det falder til jorden.

Jeg vil tillade mig, at kalde det for en discount Lexus.

Mvh André T.

----------------©-----------------

Fra : Martin P.

Dato : 30-09-04 20:56

"André T." <fisker@kutter.nordsoen> skrev i en meddelelse
> Jeg vil tillade mig, at kalde det for en discount Lexus.

Du burde have nogle slag for at nævne en 620Ti i samme sætning som en Lexus

- Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-04 21:25

"polle" <polFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Rover 620 ti (turbo intercoler) 200 hk
>
> Nogen der har kendskab til denne bil ? godt eller dårligt
>
> Det ville være rart med noget info da det sikkert bliver min næste bil

De er som nævnt problematiske m.h.t. rust, turboladerens holdbar, og ligeså
gearkassen. Det kan hurtigt gå hen og blive et dyrt bekendtskab i rep.

Et alternativt kunne være en Saab 9000 2,3 Turbo. Den har også 200 Hk. Endnu
mere moment. Bedre sikkerhed, endnu bedre plads, bedre rustbeskyttelse og
bedre holdbarhed.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-10-04 04:51

"polle" <polFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message news:DFY6d.53657$Vf.2588950@news000.worldonline.dk...
> Rover 620 ti (turbo intercoler) 200 hk
>
> Nogen der har kendskab til denne bil ? godt eller dårligt
>
> Det ville være rart med noget info da det sikkert bliver min næste bil

Jeg har hørt de skulle være ret dyre i resevedele ?? anyone.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Per O.

Dato : 01-10-04 16:20

> Jeg har hørt de skulle være ret dyre i resevedele ?? anyone.

Ifølge et eller andet bilblad (kan ikke huske hvilket) var de sliddele som
gennemsnitligt kostede 10.000 til sammenlignelige biler oppe på godt 20.000
for netop 620TI. De frarådede i hvert fald alle at købe modellen .....

Per O.

Fra : polle

Dato : 01-10-04 05:34

> [...]
>
> Nogen der har kendskab til denne bil ? godt eller dårligt
>
> Det ville være rart med noget info da det sikkert bliver min næste bil

Tak for al den respons (selv om det ikke var det man helst ville høre)
Men med al den kretik så tror jeg at jeg holder fingerne for mig selv...

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-04 11:05

"polle" <polFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message
> Rover 620 ti (turbo intercoler) 200 hk
>
> Nogen der har kendskab til denne bil ? godt eller dårligt

Godt :
Pragtfult alternativ til en 406, Mondeo og de andre dødssyge spande. Man
bliver glad hver gang man glider ned i lædersædet.
Stort værditab i starten af karrieren (godt fordi du får den billigt nu, og
der er ikke så meget tilbage at tabe. Forvent ikke en investering)
Udstyrsliste så lang som en 6-årigs ønskeseddel (af en 1995 bil - standarden
er hævet siden).
Skønne køreegenskaber med Bilstein Sprint + let sænkning (~5000 kr hos
lindebjerg).

Skidt :
Den SKAL være undervognsbehandlet, men min fik ros til syn sidste år - den
er en '95er. Nu er der lidt rust i dørbundene.
Dyre reservedele og få værksteder "kan" den (den kan dog bruge Accord
stumper meget af vejen, der typisk fås uoriginalt)
Ikke så stort udvalg i brugte stumper
Gyngehest med (slidt) originalaffjedring - skiftede fjedre og dæmpere ved
170.000km
Forsikringstung. Check din pris før køb! - jeg giver 7600 årligt for kasko -
elite, friskade, nordsjælland, ca.2300 selvrisiko, Runa.
Optisk fjernbetjening til alarm/centrallås - bare irriterende at skulle hen
til ruden for at låse op

Min erfaring :
Skøn rejsevogn der dur til daglig børnetransport, ikke en Brian bil. Flot
(subjektivt), ret reparationskrævende. 11km/l ved motorvej incl. myldrekø.
Jeg har ikke haft problemer med motor/turbo endnu - den har lige rundet
200.000

Min defektliste efter 2,5 år - 60000km
Benzinpumpe
Generator
Køler
Håndbremse i den ene side hænger lejlighedsvis

Sliddele :
Kobling (ved 195.000)
Støddæmpere (ved 170.000)
Tandrem skiftet som anbefalet ved 180.000
Bremseskiver for under mål - de har været skiftet før
Bremseklodser, olie+filter, tændrør mv.
AirCon fyldning (tæller det?)

Links :
http://www.scheel.net/rover/security/Default.htm
http://620ti.netfirms.com/
http://www.geocities.com/rover620turbo/frame1.htm
http://www.ukcar.com/sframe.htm?/road_tests/rover/620-ti/620ti.html
http://www.moto-build.com/

--
vh
Torben - der ikke har fortrudt, selvom det koster penge at holde den