Bluetooth + stemmegenkend... Hvilke produk~
Fra : pm

Dato : 30-09-04 19:44

passer bedst sammen ??

Har en bekendt, en ældre dame, som nu er blevet blind og mistet kontakten
til omverden.....

Har fået en ide

Kabelfri bluetooth + en mobil med stemmeopkald.... er der nogen med
bemærkninger Råd vejledning eller ligefrem erfaring ??

PM

Fra : Basil

Dato : 01-10-04 06:02

pm wrote:
> [...]
>
> Kabelfri bluetooth + en mobil med stemmeopkald.... er der nogen med
> bemærkninger Råd vejledning eller ligefrem erfaring ??

Hej.
Fantastisk ide, desværre kan jeg ikke råde eller vejlede, blot give dig et
klap på skulderen.
Kai

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-10-04 12:22

On Thu, 30 Sep 2004 20:44:11 +0200, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

> [...]
>
>Kabelfri bluetooth + en mobil med stemmeopkald.... er der nogen med
>bemærkninger Råd vejledning eller ligefrem erfaring ??

Hvorfor bluetooth? Kan hun ikke ringe op fra en alm. mobiltelefon med
stemmestyring.

Man kan i øvrigt også få fastnet-telefoner (især trådløse) med
stemmstyring af opkald - de er jo noget billigere i drift, hvis man
har et stort taleforbrug.

I øvrigt findes der en særlig mobiltelefon til blinde og svagtseende,
som slet ikke har nogen skærm, men som giver de samme oplysninger
(hvem der ringer op, SMS-beskeder, tastetryk, opsætning osv.) via en
talesyntheziser:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3226314.stm

Endelig kan man få en text-to-speech screenreader (Talks) til
Nokia-telefoner med Symbian Series 60-styresystem, så den kan
nogenlunde det samme som ovennævnte.

Lars

Fra : J.K.A

Dato : 01-10-04 18:55

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Enig, der er en go ide. Jeg ved at Logitech BT headset har det du leder
efter men de fleste mobiler har det i sig, men et godt initaitiv.. )