Pava ??
Fra : HL

Dato : 30-09-04 18:51

Hej NG.

Jeg har en 2 år gammel Toyota Corolla.

Skal jeg give den en Pava (eller en anden) behandling ?

Jeg agter at beholde bilen i MANGE år.

Hvad med Toyota's garanti ???- skulle Pava behandlingen give problemer mht
garantien ???

Alle gode råd modtages.

---

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-04 18:58

"HL" <HL@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg har en 2 år gammel Toyota Corolla.
>
> Skal jeg give den en Pava (eller en anden) behandling ?

Hvis du søger lidt tilbage i gruppen på "undervognsbehandling", vil du se at
dette emne har været diskuteret ca. 50 gange indenfor bare det seneste halve
år. Personligt ville jeg gøre det, og jeg ville vælge Dinitrol.

> Jeg agter at beholde bilen i MANGE år.
>
> Hvad med Toyota's garanti ???- skulle Pava behandlingen give problemer
> mht garantien ???

Nej, der er ingen problemer med garantien.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 30-09-04 19:34

> [...]
>
> Jeg agter at beholde bilen i MANGE år.
>
> Hvad med Toyota's garanti ???- skulle Pava behandlingen give problemer

Jeg har en 5 år Nissan Primera, som netop har fået Dinitrol for anden gang.

Den skulle nemlig gerne blive "rigtigt" gammel *smil*

Dinitrol opfatter jeg som den bedste mulighed (har tidligere prøvet Pava på
min Alfa), og kæden har længe haft en aftale med Teknologisk Institut om
stikprøvekontrol.

Når du efterbehandler på denne måde, synes jeg fabriksgarantien er
underordnet (men der burde ikke være problemer). Dels er der - i det mindste
på Nissan - de sædvanlige krav om rust indefra og andre smuthuller, dels
burde der ikke kunne komme større rustskader på en efterbehandlet bil.
Formentlig slet ikke nogen, som fabriksgarantien ville dække...

Jeg vil anbefale dig at checke priser rundt omkring. Vi har begge gange fået
behandlet i Kolding (Sydjysk Undervognscenter), selv om vi bor i Roskilde.
Besparelsen pr. gang over 1.000 kr. eller næsten gratis familiebesøg/tur i
Legoland.

Desuden er der en helt anden holdning til ventetid og kundeservice
generelt - den lokale dog udelukkende bedømt ud fra telefonkommunikation.

Som medlem af FDM får du 15% rabat, nok til at betale medlemskab i mindst 1
år - sig til, hvuis du skal meldes ind *smil*

PS. Rustbehandlingen (udførelsen) fik iøvrigt ros, da bilen var til
periodisk syn.

Finn, Roskilde

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 19:39

> [...]
>
> Jeg agter at beholde bilen i MANGE år.
>
> Hvad med Toyota's garanti ???- skulle Pava behandlingen give problemer

Hvis du regner med at have bilen i mere end ca. 6 år (regnet fra 1. reg.
dato) ville jeg helt klart anbefale en rustbehandling uanset hvilken
bil/mærke det er.

Jeg vil anbefale Dinitrol, hvor du iøvrigt får 15% rabat som FDM medlem og
er du ikke medlem kan du melde dig ind for nogenlunde det samme som du får i
rabat (515 kr. for et års medlemsskab hos FDM) og så har du da fået et års
gratis medlemskab med mdr. blad og andre fordele og rabat muligheder!

Fra : André T.

Dato : 30-09-04 20:44

>Dinitrol

Go for Dinitrol !

Mvh André T.

Fra : GiWeo

Dato : 01-10-04 14:08

On Thu, 30 Sep 2004 19:50:33 +0200, "HL" <HL@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg agter at beholde bilen i MANGE år.
>
>Hvad med Toyota's garanti ???- skulle Pava behandlingen give problemer mht

Skal jeg fixe en bilige omgang Pava - hvor kommerudu fra ??

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk