Ny bil til ca. 40.000,-
Fra : Kasper V

Dato : 30-09-04 18:40

Kære gruppe,

Den gamle spand skal skiftes ud og der skal investeres ca. 40.000,- i
en ny brugt bil. Jeg har kigget på Citroen Xantia 1.8 og Toyota
Corolla indtil videre.

Det vigtigste er, at bilen er 5 dørs eller stationcar, da der skal
være god plads til hunden :) Derudover skal det gerne være en bil uden
for mange problemer, da jeg ikke kan lave ret meget selv.

Kan I komme med nogle anbefalinger? På forhånd mange tak!

Mvh.

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 19:36

"Kasper V" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for mange problemer, da jeg ikke kan lave ret meget selv.
>
> Kan I komme med nogle anbefalinger? På forhånd mange tak!

Til den pris ville jeg nok gå efter en Ford Mondeo. Den er virkelig
lækker (alderen taget i betragtning og sammenlignet med hvad der ellers
fandtes den gang...) virkelig komfortabel, rimelig gode og pæne sæder (her
ligner en alle andre i klassen noget fra en gammel 80'er) og rubust og
kigger man på
instrumentbord er det faktisk ikke helt så forældet som det er i alle andre
biler i denne klasse fra disse årgange (405, Passat, Xantia, 626, Primera,
Carina E, Vectra, Laguna m.fl. hvor det ligner noget der er virkelig
forældet).

Den med mindst problemer vil nok være en Toyota Carina E, men den er bare
for kedelig og gammeldags sammenlignet med Mondeo'en! En Corolla er en
klasse mindre og her er der ikke meget plads at gøre godt med!

Fra : Kasper V

Dato : 30-09-04 19:47

On Thu, 30 Sep 2004 20:36:00 +0200, "Peter" <-> wrote:

> [...]
>for kedelig og gammeldags sammenlignet med Mondeo'en! En Corolla er en
>klasse mindre og her er der ikke meget plads at gøre godt med!

Tak for svaret. Jeg vil kigge lidt på Mondeo'en og måske prøve en i
weekenden.

Andre svar modtages med kyshånd!

Mvh.

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 20:06

> Tak for svaret. Jeg vil kigge lidt på Mondeo'en og måske prøve en i
> weekenden.

Det der tiltaler mig mest er at jeg har indtrykket af at det egentlig er en
nyere bil end de andre fra de årgange (405, Passat, Xantia, 626, Primera,
Carina E, Vectra, Laguna m.fl.) når man kigger på design, instumentbord,
sæder, komfort, støjniveau og når man lukker en dør virker den virkelig
robust og siger ikke bare et stort bang som alle andre biler gør i disse
årgange!

Fra : Martin P.

Dato : 30-09-04 20:07

"Kasper V" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Øhh hvad er det lige der gør en Mondeo fra. f.eks 1994 faktastisk
interessant i forhold til en Carina E? Jeg ville til hver en tid vælge
Carinaen pga. driftsikkerhed og fordi den da kommer med nogle lidt kvikkere
motorer en Mondeoen (Pånær Mondeo V6). Sådan en Carina E 2.0 GLi er da en
herlig vogn med 139HK. Hvor meget har en Mondeo 2.0?

- Martin

Fra : Thomas

Dato : 30-09-04 20:20

"Martin P." <sync@liquid.dk> wrote in message
> [...]
> motorer en Mondeoen (Pånær Mondeo V6). Sådan en Carina E 2.0 GLi er da en
> herlig vogn med 139HK. Hvor meget har en Mondeo 2.0?

hehe

Ja jeg sidder også og spekulerer over hvordan at han kan gå i selvving over
en Mondeo Jeg har kun prøvet en enkelt, og det var rigeligt, sikken en
skramlekasse.........

Jeg ville nok også vælge en Toyota eller anden Japaner. Af tyskere, får man
nok ikke andet end en gammel Golf 2'er til den pris.

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 20:52

> [...]
> over
> en Mondeo Jeg har kun prøvet en enkelt, og det var rigeligt, sikken

Ja det er et godt grundlag at man har prøvet EN bil.
.......også derfor at politiet har kørt mondeo de sidste 10 år.....gamle
skramlekasser

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 30-09-04 21:02

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Ja det er et godt grundlag at man har prøvet EN bil.
> ......også derfor at politiet har kørt mondeo de sidste 10 år.....gamle
> skramlekasser
>
> --

Ja... og man har da også kun hørt godt om politiets Mondeo'er? Nej
vel...... ;)

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 21:17

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Ja... og man har da også kun hørt godt om politiets Mondeo'er? Nej
> vel...... ;)

og sat sig ind i rapporten som lå på Fords hjemmeside efter inginiørene fra
Køln kom for at analysere det ramaskrig der var.
Jeg skal blot nævne bremseklodser hvor der ikke var mere belægning på,
ventilation til bremseskiverne var fjernet af politiets egne mekanikere,
kogepunkt i bremsevæske var ca 170°C, ekstraudstyr trak så meget strøm at
ingen std. bil kunne levere så meget, ledningsnet var så fusket med
klemrækker og fuglereder af ledninger at ingen strøm har kunne løbe.

Det var ca. 100.00% selvmål til politiets mekanikere som var nogle svin til
at vedligeholde deres biler.

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 01-10-04 07:08

> [...]
> klemrækker og fuglereder af ledninger at ingen strøm har kunne løbe.
>
> Det var ca. 100.00% selvmål til politiets mekanikere som var nogle svin

ok... nej jeg har ikke liiige været på Fords hjemmeside og læst den rapport
Men ud fra det du skriver , kan jeg da også godt se, at politiet ikke
har været de skarpeste skeer i suppen, til bare at tjekke de mest elementere
ting på en bil.

Mvh

Thomas

Fra : anders majland

Dato : 05-10-04 19:29

> [...]
> at politiet ikke har været de skarpeste skeer i suppen, til bare at
> tjekke de mest elementere ting på en bil.

Får de ikke lavet service "ude i byen" - Jeg ser f.eks tit reklamebiler
holdende hos Ford/Mazda i gladsaxe.

Men installationen af ekstraudstyr kan de nok ikke tørre af andre steder

Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 20:50

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvikkere motorer en Mondeoen (Pånær Mondeo V6). Sådan en Carina E 2.0 GLi
> er da en herlig vogn med 139HK. Hvor meget har en Mondeo 2.0?

Har du fakta på at en mondeo skulle være mindre driftsstabil end en carina?

--
Tom

Fra : Martin P.

Dato : 30-09-04 20:59

> Har du fakta på at en mondeo skulle være mindre driftsstabil end en
> carina?

Det er faktum at Carina E (Toyota generelt) er en af Europas mere MEST
driftsikre modeller af sin tid. Om man så designmæssigt tænder på Carina E
eller Mondeo er jo heldigvis forskelligt fra person til person.

- Martin

Fra : Martin P.

Dato : 30-09-04 21:12

> [...]

Carina E :

http://www.reliabilityindex.co.uk/search_results.html?apc=3128339010848601

Mondeo :

http://www.reliabilityindex.co.uk/search_results.html?apc=3128339010848601

Noget siger mig at Politiet kunne have sparet lidt $$$ ved at have valgt
andet end Mondeo .......

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 21:18

> [...]
> driftsikre modeller af sin tid. Om man så designmæssigt tænder på Carina E
> eller Mondeo er jo heldigvis forskelligt fra person til person.

Altså har du ingen fakta på at mondeo skulle være mindre driftsstabil end
carina

--
Tom

Fra : Martin P.

Dato : 30-09-04 21:19

> Altså har du ingen fakta på at mondeo skulle være mindre driftsstabil end
> carina

Ork jo http://www.reliabilityindex.co.uk/

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 21:31

> Ork jo http://www.reliabilityindex.co.uk/

De viser jo også at mondeo 93-96 er mere stabil end carina E af samme årgang
)

Man skal lige kigge på tallene og ikke lade sig snyde af
bundlinieresultatet.
Man har jo SNYDT ved at udelade resultater for aircon, motor, transmission
for Carina
Så hvis DET er måden at Toyota skal kåres til en god bil så......

MONDEO:
Average Age 5

Average Mileage 57131
Time off the Road 2.2

Average Repair Cost £214.53
Air Conditioning 2%

Axle & Suspension 35%
Braking System 10%

Cooling and Heating System 11%
Electrical 20%

Engine 11%
Fuel System 2%

Transmission 8%

CARINA:
Average Age 5.1

Average Mileage 58319
Time off the Road 2.5

Average Repair Cost £275.07
Air Conditioning -

Axle & Suspension 33%
Braking System 18%

Cooling and Heating System 13%
Electrical 21%

Engine -
Fuel System 15%

Transmission -

begin 666 transdot.gif
M1TE&.#EA`0`!`) !`````/___R'Y! $```$`+ `````!``$```("3 $`(?X?
A3W!T:6UI>F5D(&)Y(%5L96%D(%-M87)T4V%V97(A```[
`
end

begin 666 info_blu_back.gif
M1TE&.#EA# `,`.40`(BHT%9JA#4\10\1%!$2%#Q!1EQNA7>3MC [26-G;;>W
MM^KJZFUN<#A 2C,]29ZDK?___ZRNKUMMA6MM;P```&IL;S@^12\X0Q(3% \1
M$Q 1%# Y1#(Z1&9J;C4^2J:IKK"PL#Q#2S(]2FEL;VQN<#M"2PX1$U=KA $!
M`0``````````````````````````````````````````````````````````
M`````````````````````````````````"'Y! $``"@`+ `````,``P```97
M0!0*$+ ," 4#0(@Z(!**Q4+!*!V&H@=DRXV4`)()ET+A3HH*KAJBN! 6X_)V
L87K'N0L")[TE<Q4<`1UW6QT!`!X?:Q @(4L'(A-14U570D07`R:!2RA!`#L`
`
end

Fra : Martin P.

Dato : 30-09-04 21:34

> De viser jo også at mondeo 93-96 er mere stabil end carina E af samme
> årgang )

Nej Mondeo får en næsten dobbelt så høj score, for helv ...

> Man skal lige kigge på tallene og ikke lade sig snyde af
> bundlinieresultatet.
> Man har jo SNYDT ved at udelade resultater for aircon, motor, transmission
> for Carina

Jeg VED godt det lyder som utopi for en Ford ejer, men kunne det tænkes at
der rent faktisk ikke VAR nogle problemer med motor og transmission på en
Carina E?

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 22:13

> [...]
> der rent faktisk ikke VAR nogle problemer med motor og transmission på en

Ok '-' = 0% så er carina bedre og du har ret og jeg har uret.

--
Tom

Fra : Kasper V

Dato : 30-09-04 21:09

> [...]

>for kedelig og gammeldags sammenlignet med Mondeo'en! En Corolla er en
>klasse mindre og her er der ikke meget plads at gøre godt med!

Via Bilbasen.dk har jeg fundet et par Mondeo'er her i området, som jeg
vil ud og teste her i weekenden. I næste uge har jeg en Carina til
rådighed i 5 dage, så den får jeg også testet grundigt.

En ting der undrer mig når jeg kigger på Carina'ens specifikationer
er, at 1.6 versionen har 116 heste, mens 1.8'eren har 107. Mystisk?

Mvh.

Kasper

Fra : Martin P.

Dato : 30-09-04 21:17

> On Thu, 30 Sep 2004 20:36:00 +0200, "Peter" <-> wrote:
> En ting der undrer mig når jeg kigger på Carina'ens specifikationer
> er, at 1.6 versionen har 116 heste, mens 1.8'eren har 107. Mystisk?

1.8'eren har Lean Burn teknologi som gør at den skulle være mere
benzinokonomisk. Hæng mig ikke op på det, men det har vist ikke vist sig at
være specielt mere økonomisk i praksis.

Tag et kig på http://www.reliabilityindex.co.uk/ . Der har en Carina E et
index på 47, hvor en Mondeo har et på 80. Jo lavere score jo mere
pålidighed.

Min bil har et index på 4 (Nissan Almera)

- Martin

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 30-09-04 22:32

Martin P. wrote:

> Tag et kig på http://www.reliabilityindex.co.uk/ . Der har en Carina E et
> index på 47, hvor en Mondeo har et på 80. Jo lavere score jo mere
> pålidighed.

og en Mazda 626 (92-97) har 16

Men damned en kedelig bil.

Knus
Regnar

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-04 22:40

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> og en Mazda 626 (92-97) har 16
>
> Men damned en kedelig bil.

Hov hov! -Jeg er ret glad for min...
Martin

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 30-09-04 23:57

Martin Bak wrote:

> Hov hov! -Jeg er ret glad for min...

De to ting udelukker vel ikke hinanden

Knus
Regnar

Fra : anders majland

Dato : 05-10-04 19:37

> og en Mazda 626 (92-97) har 16
> Men damned en kedelig bil.

Det er som man tar det. Jeg har været særdeles tilfreds med
driftsikkerheden i min 90'er som nåede at køre omkring 100.000km de 4 år
vi havde den (Den var lige under 350.000km da vi afleverede den). Samlet
udgift på nær benzin/forsikring/vægtafgift omkring 30øre/km.

Sådan stationcar med 2,2 liter motor var da en fin rejsevogn. Bare sætte
fartpiloten til og den tullede pænt derudaf... Min nye (se signaturen)
vil de fleste herinde da helt sikkert også kalde kedelig. Den vejer det
samme som mazdaen, er mindre, mangler noget udstyr (mangler f.eks
elruder bag) og har kun det halve antal heste ...

Synd at rusten tog mazdaen

BTW så står der en nysynet til 15kkr i vejle (dba eller bilbasen i
sidste uge). Hvis den ellers ikke er for rusten kunne det nemt være et
bud på en fornuftig bil under 40kkr.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in header is not
valid
Yamaha XT 600 Z Tenere 1988 60Mm
Skoda Fabia 1.2 Kombi 2004 3Mm

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-09-04 23:04

Martin P. wrote:

> Tag et kig på http://www.reliabilityindex.co.uk/ . Der har en Carina E et
> index på 47, hvor en Mondeo har et på 80. Jo lavere score jo mere
> pålidighed.

I så fald ligger min Citroën Xantia (99) langt foran Saab (137) og Audi
(132). Men det er der vel ingen der tror på?