SE Z600 og Telia Express
Fra : Maria

Dato : 30-09-04 12:27

Jeg har en Sony Ericsson z600 og et Telia Express abb.

Min mobil skriver af og til "Ukendt mobiltlf.", hver gang skal jeg skulle
min mobil og tænde den igen, før jeg kan bruge den. Jeg har prøvet at
skifte simkortet over i flere forskellige mobiler uden det hjalp.

Hvad kan grunden til det være?
Er det fejl på sim-kortet?
eller der det en fejl i min opsætning?
Her mener jeg, skal jeg vælge "KUN GSM" eller "GPRS og GSM" ??

--
Maria

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-09-04 13:57

"Maria" <mariahansen4800@hotmail.comfjern> wrote in message
newsse40rwk49imcdc@news.sletfjong.dk...
> [...]
> min mobil og tænde den igen, før jeg kan bruge den. Jeg har prøvet at
> skifte simkortet over i flere forskellige mobiler uden det hjalp.

Altså den samme fejl kommer på andre telefoner?
Hvis det er tilfældet er simkortet defekt.

Hvad sker der hvis du tager et sinkort du ved der fungerer og sætter i din
tlf? - virker det så? (isåfald er der sandsynligvis en fejl på din tlf og
den skal måske software opdateres - det kan din forhandler hjælpe dig med)

/Dennis

Fra : Maria

Dato : 30-09-04 15:03

> [...]
> tlf? - virker det så? (isåfald er der sandsynligvis en fejl på din tlf og
> den skal måske software opdateres - det kan din forhandler hjælpe dig

Ja det er det samme fejl når jeg sætter simkortet i en anden tlf.

Hvor kan jeg evt. få softwaren opdateret på min mobil, når den er købt
brugt?

--
Maria

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-10-04 10:32

"Maria" <mariahansen4800@hotmail.comfjern> wrote in message
newsse47y7pg9imcdc@news.sletfjong.dk...

> Ja det er det samme fejl når jeg sætter simkortet i en anden tlf.

Så er det dit simkort defekt.
Kontakt din tlf udbyder og få det ombyttet

> Hvor kan jeg evt. få softwaren opdateret på min mobil, når den er købt
> brugt?

Jeg ved ikke med SE men med Nokia er det gratis hvis den er indenfor
garenti.
Prøv at gå ind i den lokal SE forhandler og se hvad de siger

/Dennis

Fra : Thorsten Lyng Johans~

Dato : 01-10-04 13:53

Maria wrote:

> [...]
> Er det fejl på sim-kortet?
> eller der det en fejl i min opsætning?
> Her mener jeg, skal jeg vælge "KUN GSM" eller "GPRS og GSM" ??

Hvis fejlen er "Ugyldig mobiltelefon" skulle det hjælpe at ændre
opsætningen til "kun GSM". GPRS fungerer stadig, det tager bare
omkring et sekund længere når man skal bruge det da telefonen ikke
allerede er GPRS attached.

Mvh Thorsten