Hvad gør man når man har mistet toppen til~
Fra : Henry

Dato : 29-09-04 18:52

Ja det er sikkert også noget enhver fælgtyv gerne vil vide (hvis de ikke
allerede ved det) men jeg har smidt min top væk, og nede på værkstedet siger
de at de sandsynligvis vil ødelægge fælgene for at få bolten ud.

Men der må da være nogle der har funde en smarter måde?

Jeg prøvede med en top der var for stor og så putte nogle søm stumper i for
at få dem til at gå i klemme. De gik godt nok i klemme men matrialet var for
blødt til at de kunne få bolten løs.

Jeg har også tænkt på den specielle top som harald nyborg vist nok havde der
var en top med "omvendte" stålsøm i som kunne gribe on næste alle bolte, men
jeg ved ikke hvilken størrelse/diameter den havde.

Nogle forslag?

mvh
Henry

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-09-04 19:01

Henry telepaterede følgende til sin PC:
> Men der må da være nogle der har funde en smarter måde?

Det er præcis 9 dage siden det sidst var oppe....
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=414f4cd0%240%2439266%2414726298%40news.sunsite.dk&rnum=9&prev=/groups%3Fq%3Ddk.fritid.bil%2Btop%2Bl%25C3%25A5sebolte%26ie%3DUTF-8%26hl%3Dda

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 19:03

> Hvad gør man når man har mistet toppen til låse hjulboltene på bilen?

Man køber en ny top, hvis man har gemt sedlen med koden. Alternativt sætter
man sådan en stjerne-agtig fætter hen over låsebolten og bruger en stor
hammer til at banke den ned over toppen på låsebolten.

Når man har gjort det, hvilket kun tager 15 sekunder, så skruer man bare
låsebolten af.

Hvad den der "stjerne-fætter" koster, ved jeg ikke - men det kan ikke være
alverden. Hvis du ikke selv bøwle med det, kan du få låseboltene fjernet på
næsten ethvert værksted.

Og så lige een ting... Dine låsebolte er naturligvis færdige efter
behandling med "stjerne-fætter og hammer"

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henry

Dato : 29-09-04 20:19

Mange tak for forslagene, jeg havde ikke lige tænkt på falck og dækcentre,
dem prøver jeg lige.

Pyt med boltene, jeg sætter bare normale i, der er ingen der gider stjæle
min skod fælge alligevel.

mvh
Henry

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-09-04 20:53

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Pyt med boltene, jeg sætter bare normale i, der er ingen der gider stjæle
> min skod fælge alligevel.

Hvorfor så låsbolte i, i første omgang ????

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 30-09-04 07:48

On Wed, 29 Sep 2004 21:53:23 +0200, "Andersen [3650]"
<virkerikke@nospam.dk> wrote:

>"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
>>

>Hvorfor så låsbolte i, i første omgang ????

De var nok nye engang! :) (fælgene altså)
--
Beowulf Schaeffer
'98'er Honda Civic 5d 1.6ESI