Har java adgang til hardware?
Fra : Christian Kristoffer~

Dato : 29-09-04 19:15

Hejsa alle

En tanke lige før jeg kaster mig ud i projektet !

Har Java adgang til hardware?

Jeg tænker på om det er muligt at lave en applikation, som anvender
information fra en GPS tilsluttet USB, eller PCMCIA porten, samt som
også skal modtage information via WLAN ?

Er Java ikke beregnet til at køre i bestyttet omgivelser, og vil så ikke
kunne lave overstående?

Mvh

Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-09-04 21:14

Christian Kristoffersen <chrkrist@chrkrist.dk> writes:

> Har Java adgang til hardware?

Kun via C-rutiner du faar adgang til via JNI.

> Jeg tænker på om det er muligt at lave en applikation, som anvender
> information fra en GPS tilsluttet USB, eller PCMCIA porten, samt som
> også skal modtage information via WLAN ?

Tjah - hvordan havde producenten taenkt sig du skulle snakke med den?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Mads Bahrt

Dato : 30-09-04 01:48

Christian Kristoffersen wrote:
> [...]
> information fra en GPS tilsluttet USB, eller PCMCIA porten, samt som
> også skal modtage information via WLAN ?
Som Thorbjørn skriver: V.h.a. JNI kan du få adgang til noget C-kode, der
så kan tilgå din hardware. Men hvordan får du hardwaren præsenteret?
Hvis den kan levere et serielinterface (eller emulere dette) kan du
bruge http://java.sun.com/products/javacomm/ til at tilgå serielporten.
Ang. WLAN: Hvis du ellers har tænkt dig at benytte TCP/IP har java fin
mulighed for at benytte netværket. Netværkskommunikation (der ikke har
ret meget med direkte hardwareadgang at gøre) er en af javas virkelige
styrker.