/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
SAAB 9-5 Wagon 2,2 TiD - for og imod ?
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 29-09-04 16:53

SAAB 9-5 Wagon 2.2 TiD med alt udstyr.
Nogen der kender noget til den ?
En kammerat overvejer at købe sådan en som Taxa, men han/jeg kender intet
til SAAB's diesel.
Hvad er det for en maskine der ligger i den ? (og kan den holde?)
Ifølge forhandleren har den 140 HK, men ifølge
http://www.saab.dk/main/DK/dk/techspecs.xml?modelcode=95_WAGON#position2
har den "kun" 120 HK. Hvem har ret ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



 
 
Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 18:26


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:415ada72$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> SAAB 9-5 Wagon 2.2 TiD med alt udstyr.
> Nogen der kender noget til den ?

Jep!

> En kammerat overvejer at købe sådan en som Taxa, men han/jeg kender intet
> til SAAB's diesel.

Der har kørt en benziner hér i byen som Taxa.

> Hvad er det for en maskine der ligger i den ? (og kan den holde?)
> Ifølge forhandleren har den 140 HK, men ifølge
> http://www.saab.dk/main/DK/dk/techspecs.xml?modelcode=95_WAGON#position2
> har den "kun" 120 HK. Hvem har ret ?

Saab DK har selvfølgelig ret.

Det er Opels' gamle 2,2 Diesel, med tandrem og det hele. D.v.s.
tandremsskift for hver 60.000 km. Den er ikke specielt økonomisk eller
lydløs. Sidst men ikke mindst, er den ikke på Saab's prigram mere. Dem der
sælges er en rest med den gamle motor. Skal man have en 9-5 diesel skal det
være en 3,0 TiD. Det er en Isuzu-motor. Heller ikke en trendsætter, når det
gælder lydniveau - bilen opvejer dog en del. Men motoren går rigtig
godt (176 Hk/350 Nm), og er fornuftig med brændstoffet. Jeg vil sige: Glem
en 2,2 TiD.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Per Beer Hansen (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 29-09-04 18:40

Henrik B. wrote:
>> Nogen der kender noget til den ?
>
> Jep!

Det tænkte jeg nok

>
>> En kammerat overvejer at købe sådan en som Taxa, men han/jeg kender
>> intet til SAAB's diesel.
>
> Der har kørt en benziner hér i byen som Taxa.

OK, jeg har bare aldrig set sådan en som Taxa, men forhandleren sagde at der
kørte flere, af lige netop den model, i Aarhus som Taxa.

>
>> Hvad er det for en maskine der ligger i den ? (og kan den holde?)
>> Ifølge forhandleren har den 140 HK, men ifølge
>> http://www.saab.dk/main/DK/dk/techspecs.xml?modelcode=95_WAGON#position2
>> har den "kun" 120 HK. Hvem har ret ?
>
> Saab DK har selvfølgelig ret.

OK, det har bare været en lidt "overstadig" sælger så

>
> Det er Opels' gamle 2,2 Diesel, med tandrem og det hele. D.v.s.
> tandremsskift for hver 60.000 km. Den er ikke specielt økonomisk eller
> lydløs. Sidst men ikke mindst, er den ikke på Saab's prigram mere.
> Dem der sælges er en rest med den gamle motor.

Ifølge sælgeren var de totalt udsolgt i DK, men han ringede senere tilbage
og fortalte at han tilfældigvis liiige havde fundet en
Den har så alt hvad der kan puttes i af org. udstyr, aut, læder, klima, navi
osv.

> Skal man have en 9-5
> diesel skal det være en 3,0 TiD. Det er en Isuzu-motor. Heller ikke
> en trendsætter, når det gælder lydniveau - bilen opvejer dog en del.
> Men motoren går rigtig godt (176 Hk/350 Nm), og er fornuftig med
> brændstoffet. Jeg vil sige: Glem en 2,2 TiD.

Hvad er prisforskellen ca. på 2,2 og 3,0 ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 18:54


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:415af376$0$289$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>> Der har kørt en benziner hér i byen som Taxa.
>
> OK, jeg har bare aldrig set sådan en som Taxa, men forhandleren sagde at
> der kørte flere, af lige netop den model, i Aarhus som Taxa.

Korrekt.


>>> har den "kun" 120 HK. Hvem har ret ?
>>
>> Saab DK har selvfølgelig ret.
>
> OK, det har bare været en lidt "overstadig" sælger så

Det bli'r man nemt med de biler. ))

>> Dem der sælges er en rest med den gamle motor.
>
> Ifølge sælgeren var de totalt udsolgt i DK, men han ringede senere tilbage

Det er klart - de laves ikke med den motor mere. *LOL*

>> en trendsætter, når det gælder lydniveau - bilen opvejer dog en del.
>> Men motoren går rigtig godt (176 Hk/350 Nm), og er fornuftig med
>> brændstoffet. Jeg vil sige: Glem en 2,2 TiD.
>
> Hvad er prisforskellen ca. på 2,2 og 3,0 ?

2,2 TiD koster 500.000,- (+20.000,- som Stc.).
3,0 TiD koster 582.000,- (+20.000,- som Stc.).

Det er priser MED afgift. Forskellen er jo væsentlig mindre uden afgift.
Ligesom der bør kunne handles rabat på en ny bil.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 18:57


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:415af376$0$289$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvad er prisforskellen ca. på 2,2 og 3,0 ?

Hmmm....det var vist gamle priser..! Iflg. Bilguiden.dk er priserne:

645.000,- for en 2,2 TiD Stc. - Vector udstyrsniveau.
765.000,- for en 3,0 TiD Stc. - Vector udstyrsniveau.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Per Beer Hansen (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 29-09-04 19:02

Henrik B. wrote:
>
> Hmmm....det var vist gamle priser..! Iflg. Bilguiden.dk er priserne:
>
> 645.000,- for en 2,2 TiD Stc. - Vector udstyrsniveau.
> 765.000,- for en 3,0 TiD Stc. - Vector udstyrsniveau.

Hmm det vil sige at prisforskellen uden afgift ligger omkring 43000,- kr.
Det er jo ikke så galt endda.
Dvs ca 51500,- kr. i forskel som Taxa.
Jeg tror dog nok at han fik et "godt tilbud" på den 2,2 TiD'er, så reelt er
forskellen nok en del mere.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 19:09


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:415af8a9$0$311$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hmm det vil sige at prisforskellen uden afgift ligger omkring 43000,- kr.
> Det er jo ikke så galt endda.
> Dvs ca 51500,- kr. i forskel som Taxa.
> Jeg tror dog nok at han fik et "godt tilbud" på den 2,2 TiD'er, så reelt
> er forskellen nok en del mere.

Garanteret. Men lad ham prøve den....OG en 3,0. Og husk lige at 2,2 har
højere driftsomkostninger. Det er jo ikke helt gratis at skal have skiftet
tandrem én gang om året. Det problem er der ikke med 3,0.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Per Beer Hansen (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 29-09-04 19:18

Henrik B. wrote:
>
> Garanteret. Men lad ham prøve den....OG en 3,0. Og husk lige at 2,2
> har højere driftsomkostninger.

Så stor er forskellen vel heller ikke, jeg kunne tænke mig at km/l var mere
væsentlig med ca. 100000 km om året.

> Det er jo ikke helt gratis at skal
> have skiftet tandrem én gang om året. Det problem er der ikke med 3,0.

Vedligeholdelse (herunder tandrem og lign) skal han selv stå for (han er
selv mekker), og SAAB siger at det ikke er noget problem iht
garanti/reklamationsret.

Han har de sidste mange år kørt som chauffør på andres vogne, men har langt
om længe fået sin egen bevilling (pr. 1/10-04), og så skal han jo have sig
en bil.
Vi har så snakket om evt. at hente en lettere brugt MB 270/320CDI eller BMW
5/730D fra Tyskland, men overvejer stadig hvad der bedst kan svare sig.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 19:44


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:415afc7f$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Henrik B. wrote:
>>
>> Garanteret. Men lad ham prøve den....OG en 3,0. Og husk lige at 2,2
>> har højere driftsomkostninger.
>
> Så stor er forskellen vel heller ikke, jeg kunne tænke mig at km/l var
> mere væsentlig med ca. 100000 km om året.

Ja, men som nævnt, er 2,2'eren ikke mere brændstoføkonomisk end 3,0'eren.
2,2'eren er en gammel motor...efterhånden.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Leonard (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 29-09-04 19:30

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Det er jo ikke helt gratis at skal have skiftet
>tandrem én gang om året.

Som Taxa er det 2 gange om året, hvis den skal køres fri på 2 år og
250.000 km.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Gordon Shumway (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Gordon Shumway


Dato : 29-09-04 21:48


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:415af376$0$289$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> OK, jeg har bare aldrig set sådan en som Taxa, men forhandleren sagde at
> der kørte flere, af lige netop den model, i Aarhus som Taxa.

Jeg er næsten 100% sikker på, at der ikke køre nogne SAAB som taxa i Århus

/shumway



Ukendt (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-04 18:54

> Saab DK har selvfølgelig ret.

Det facelift, som 9-5 kører med i dag - hvornår kom det i grunden, Henrik..?

Alt dit æwl om den bil har fået mig til at vende mig efter dem nu..

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 18:59


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:415af6bf$0$288$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Saab DK har selvfølgelig ret.
>
> Det facelift, som 9-5 kører med i dag - hvornår kom det i grunden,
> Henrik..?

Det kom 09/02 - som 2003-model.

> Alt dit æwl om den bil har fået mig til at vende mig efter dem nu..

*heh heh heh* De har det med at kravle stille og roligt ind under huden på
én......

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 19:51


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:415af6bf$0$288$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Saab DK har selvfølgelig ret.
>
> Det facelift, som 9-5 kører med i dag - hvornår kom det i grunden,
> Henrik..?

Korrektion......kom 09/01, som 02-model......! Og ikke nok med at den er
facelifted, der er også visse forbedrende ændringer af motor og gearkasse.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Ukendt (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-04 20:14

> Korrektion......kom 09/01, som 02-model......! Og ikke nok med at den er
> facelifted, der er også visse forbedrende ændringer af motor og gearkasse.

Den er jo faktisk ret fed..

(Selvom man ligner ham den velhavende dyrlæge fra Nordsjælland)

Som sagt mistænker jeg dig personligt for at have sat griller i hovedet på
mig.

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 21:24


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:415b095e$0$197$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>> Korrektion......kom 09/01, som 02-model......! Og ikke nok med at den er
>> facelifted, der er også visse forbedrende ændringer af motor og
>> gearkasse.

> Den er jo faktisk ret fed..

Ja, og var du taget med til Biler i Bella '02, så ville du have været med
undertegnede, Mogens K. m.fl. ude og køre i en '02 9-5 Aero.

> (Selvom man ligner ham den velhavende dyrlæge fra Nordsjælland)

Det er lige netop dét der tager røven på de fleste andre.

> Som sagt mistænker jeg dig personligt for at have sat griller i hovedet på
> mig.

Én gør hva' én ka'..... (sagt med vestsjællandsk accent). Har lige været på
korsos i Korsør.......brand,redning og 1'ste hjælp. ))

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



KASO (30-09-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-09-04 14:30

"Henrik B." skrev d. 29-09-04 18:26 dette indlæg :
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse
> news:415ada72$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > SAAB 9-5 Wagon 2.2 TiD med alt udstyr.
> > Nogen der kender noget til den ?
>
> Jep!
>
> > En kammerat overvejer at købe sådan en som Taxa, men han/jeg kender
intet
> > til SAAB's diesel.
>
> Der har kørt en benziner hér i byen som Taxa.
>
> > Hvad er det for en maskine der ligger i den ? (og kan den holde?)
> > Ifølge forhandleren har den 140 HK, men ifølge
> >
http://www.saab.dk/main/DK/dk/techspecs.xml?modelcode=95_WAGON#position2
> > har den "kun" 120 HK. Hvem har ret ?
>
> Saab DK har selvfølgelig ret.
>
> Det er Opels' gamle 2,2 Diesel, med tandrem og det hele. D.v.s.
> tandremsskift for hver 60.000 km. Den er ikke specielt økonomisk eller

> lydløs. Sidst men ikke mindst, er den ikke på Saab's prigram mere. Dem
der
> sælges er en rest med den gamle motor. Skal man have en 9-5 diesel
skal det
> være en 3,0 TiD. Det er en Isuzu-motor. Heller ikke en trendsætter,
når det
> gælder lydniveau - bilen opvejer dog en del. Men motoren går
rigtig
> godt (176 Hk/350 Nm), og er fornuftig med brændstoffet. Jeg vil sige:
Glem
> en 2,2 TiD.

Er Fiats JTD kun nået til 9-3 - eller er den også på vej til 9-5?
Det kunne jo være et "underholdende" alternativ - den skulle være ganske
vellykket, men jeg har kun set den i forbindelse med 9-3 - endnu...

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (30-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-09-04 14:53


"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:415c0afb$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> godt (176 Hk/350 Nm), og er fornuftig med brændstoffet. Jeg vil sige:
> Glem
>> en 2,2 TiD.
>
> Er Fiats JTD kun nået til 9-3 - eller er den også på vej til 9-5?
> Det kunne jo være et "underholdende" alternativ - den skulle være ganske
> vellykket, men jeg har kun set den i forbindelse med 9-3 - endnu...

Den er indtil videre kun til 9-3. 9-5 har jo den 3-liters V6. Men eftersom
9-5 har kørt med den 2,2-liters med 120 Hk, kunne det jo være relevant at
lade 1,9 JTD'eren erstatte den - også med 120 Hk.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Per Beer Hansen (30-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-09-04 15:11

Per Beer Hansen wrote:
> SAAB 9-5 Wagon 2.2 TiD med alt udstyr.
> Nogen der kender noget til den ?
> En kammerat overvejer at købe sådan en som Taxa,

Og så har han købt, det blev dog ikke en SAAB.
Han valgte i stedet en (brugt) Mercedes Benz E270CDI, efter at jeg havde
fortalt ham om den "gamle" udgåede Opel maskine i SAAB'en
Han konfronterede derefter SAAB sælgeren med dette, og han begyndte så at
trække "i land", og det var jo så rigitigt nok at det var en "gammel" bil
han forsøgte at sælge, men det fik han så ikke lov til i denne omgang.
Havde han nu været ærlig og meldt ordentligt ud fra starten af, så havde min
kammerat nok købt den, men han ønskede ikke at handle med en sælger, som
åbenbart er udlært hos BT-Bilsalg

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Henrik B. (30-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-09-04 15:20


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:415c13df$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og så har han købt, det blev dog ikke en SAAB.
> Han valgte i stedet en (brugt) Mercedes Benz E270CDI, efter at jeg havde
> fortalt ham om den "gamle" udgåede Opel maskine i SAAB'en
> Han konfronterede derefter SAAB sælgeren med dette, og han begyndte så at
> trække "i land", og det var jo så rigitigt nok at det var en "gammel" bil
> han forsøgte at sælge, men det fik han så ikke lov til i denne omgang.
> Havde han nu været ærlig og meldt ordentligt ud fra starten af, så havde
> min kammerat nok købt den, men han ønskede ikke at handle med en sælger,
> som åbenbart er udlært hos BT-Bilsalg

Jamen tillykke med det. Og fuldt forståeligt. Synd for Saab at de ikke
solgte en bil, men ikke synd for forhandleren/sælgeren.........det er sgutte
troværdigt.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Per Beer Hansen (30-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-09-04 17:15

Henrik B. wrote:
>
> Jamen tillykke med det. Og fuldt forståeligt. Synd for Saab at de ikke
> solgte en bil, men ikke synd for forhandleren/sælgeren.........det er
> sgutte troværdigt.

Ja det er utroligt at de prøver på den slags, men der er måske nogle i
mellem som hopper på den slags ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste