efterlysning Gustav Theodor Møller
Fra : Thorbjørn Thorsen

Dato : 29-09-04 16:31

Hei!
Jeg er en nordmann som søker og håper noen kan hjelpe-
Min tippoldefar (second grandfader) er født i Gjøteborg 22 mai 1848 det er
alt vi vet. Hans far var dansk og han var med i den dansk/tyske krigen ble
der skadet (såret) og flyktet til Sverige, Han ble der i Gjøteborg
gift med en svensk kvinne og de fikk et barn hans navn er Gustav Theodor
Møller
Møller... familien flyttet senere til Kjøbenhavn hvor Gustav`s mor døde.
Hans far bli gift på ny og fikk en sønn til så rammet familien av tragedie
begge foreldrene dør og Gustav må ta seg av sin bror /halvbror etter som vi
har hørt ble guttene satt ut på en gård på landet Fosterhjem? . Gustav ble
senere bager svend og gift i Kjøbenhavn med Cgarlotte Amalie Thaarup og de
fikk 2 piker Jenny Augusta (min bestemor) Olga Agnes i slutten av 1870
årene flyttet de til Norge / føst Stavanger og siden Bergen.
Jeg vet ikke om noen kan hjelpe med ??? blir veldig takknemlig for det...

med vennlig hilsen

Thorbjørn Thorsen
thorbjorn@thorsen.de

Fra : Bodil Madsen

Dato : 30-09-04 06:18

Så vidt jeg kan se, så må du lede efter dem i de Københavnske folketællinger
fra 1860. Folketællingerne ligger på www.arkivalieronline.dk Desværre må
jeg sige at Arkivalieronline er langsomt at arbejde med og du skal først
bestille et password før du kan få adgang.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen