software til familiebog
Fra : Peter Weis

Dato : 29-09-04 16:24

Er der nogen som har erfaringer med software til en familiebog, som man
kunne placere på fx et ftp-site og give hele familien adgang til at skrive
begivenheder ind i?

mvh
Peter

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 29-09-04 16:40

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> wrote in message
> [...]
> kunne placere på fx et ftp-site og give hele familien adgang til at skrive

Jeg har ikke personlig erfaring med software til det du efterlyser, men den
gratis softwarepakke phpGedView (http://phpgedview.sourceforge.net/) kan
gøre hvad du spørger efter. Det kræver dog at din web-server understøtter
PHP. Jeg har det selv kørende på
http://jesper.familien-holgersen.dk/phpgedview/, men bruger ikke den del af
programmet som kan anvendes til at indtaste data med...

Med venlig hilsen
- Jesper Holgersen (http://jesper.familien-holgersen.dk/)

Fra : Peter Weis

Dato : 29-09-04 17:24

"Jesper Holgersen" <holgersen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kørende på http://jesper.familien-holgersen.dk/phpgedview/, men bruger
> ikke den del af programmet som kan anvendes til at indtaste data

Tak for tippet, det vil jeg strak kigge på.

mvh
Peter

Fra : birgit

Dato : 30-09-04 12:56

Hvad er PHP, det kan da godt være jeg spørger dumt.
Hilsen Birgit

Fra : aafe

Dato : 30-09-04 13:47

birgit wrote:
> Hvad er PHP, det kan da godt være jeg spørger dumt.

Det er et script sprog, som du bl.a. kan læse om her: http://www.php.net

Med PHP - der egentlig blev "opfundet" af danskeren Rasmus Lerdorf - kan
man lave mange spændende webløsninger, der ellers ikke kan lade sig gøre
i det almindelige hypertekst format (HTML).

Hvis du f.eks. lejer dig ind på et webhotel, kan du ofte vælge mellem en
Windows server baseret løsning med Access database og ASP, eller en
Unix/Linux baseret løsning med MySQL database og PHP.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Harry Lund

Dato : 05-10-04 15:32

Birgit, der findes ikke dumme spørgsmål på denne klode, MEN der findes et
utal af dumme svar.
MVH
Harry