WordBasic - skriv i en tekstbox
Fra : Tue Hellstern

Dato : 13-05-01 15:02

Hej NG,
Jeg prøver i Word 95 via WordBasic at skrive ned i en tekstboks. Det ser ud
til at jeg ikke kan gøre dette, er det rigtigt?
Man skriver til et bogmærke med følgende kode;

RedigerBogmærke .Navn = "BogmærkeNavn"
Indsæt Adr$

Det virker fint, bare ikke når bogmærket står i en tekstboks. Word siger at
bogmærket ikke findes. Jeg har også prøvet, helt manuelt, at bruge "Gå til"
inde fra bogmærke menuen, det virker heller ikke.

Hvis det er sandt at det ikke er muligt at gøre det på denne måde, man kan
godt i Word 97/2000, er der så nogen der har en ide til hvordan man kan
indsætte nogle oplysninger helt ude til venstre for teksten, på en sådan
måde at brugeren ikke uden videre kan ændre disse ?

Hilsen
Tue

Fra : pre

Dato : 13-05-01 18:50

***********
' Start Microsoft Word.
Set WordBasic = CreateObject("Word.Basic")

Most applications provide an Exit or Quit method that closes the
application whether or not it is visible. For more information on the
objects, methods, and properties an application provides, see the
application's documentation.

Some applications allow you to use the New keyword to create an object
of any class that exists in its type library. For example:

Dim X As New Field

In this case, Field is an example of a class in the data access type
library. A new instance of a Field object is created using this syntax.
Refer to the application's documentation for information about which
object classes can be created in this way.
*************
Wordbasic.sortArray

*************

WordBasic Property Example

This example uses the Word.Basic object to create a new document and
insert the available font names. Each font name is formatted in its
corresponding font.

With WordBasic
.FileNewDefault
For aCount = 1 To .CountFonts()
.Font .[Font$](aCount)
.Insert .[Font$](aCount)
.InsertPara
Next
End With

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Tue Hellstern

Dato : 20-05-01 14:23

Hej
Jeg har selv løst problemet, det skal være en tekstrude, så virker det.
Hilsen
Tue