2900 eller 1800 mhz ??
Fra : Mikkel

Dato : 28-09-04 19:40

Hejsa
er her lige en her der kan fortælle mig hvorfor min nye computer med pro2900a+
mini bundkort kører langsommere end en 2500 mhz computer.
Xp siger at min 2900 kun har 1800 mhz, også selv om der står på kassen til
bundkortet at det er en 2900.
hvad er det der gør at xp forminsker min processorstørelse ?

Mvh
Peter.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-09-04 20:40

Mikkel wrote:

> hvad er det der gør at xp forminsker min processorstørelse ?

Hvilken processor har du?

Jesper G. Poulsen

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 29-09-04 07:38

On Tue, 28 Sep 2004 20:39:32 +0200, "Mikkel" <lpm@remove_.dk> wrote:

> [...]
>bundkortet at det er en 2900.
>hvad er det der gør at xp forminsker min processorstørelse ?

Der findes ikke en cpu, der hedder 2900+. En 2800+ kører dog
eksempelvist ikke 2800 MHz, men 2166 MHz.

??

mvh

John

Fra : N´far

Dato : 29-09-04 08:08

"JK ( at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Der findes ikke en cpu, der hedder 2900+. En 2800+ kører dog
> eksempelvist ikke 2800 MHz, men 2166 MHz.
>
> ??
>
> mvh
>
> John

Læs evt. det her :

http://www.xbitlabs.com/news/other/display/news501.html

mvh.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-09-04 16:17

N´far wrote:

> http://www.xbitlabs.com/news/other/display/news501.html

Den liste passer ikke. Athlon XP 2500+ (Barton) ligger på 1833Mhz.

Jesper G. Poulsen

Fra : N´far

Dato : 29-09-04 20:50

> Den liste passer ikke. Athlon XP 2500+ (Barton) ligger på 1833Mhz.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Skal nok passe, men pointen må være , at der findes noget AMD 2900 , som kun
kører 1800Mhz ?

Mvh.

Fra : Mikkel

Dato : 30-09-04 11:57

ok,
dvs at jeg har fået mig en 1800 mhz, selv om der står 2900 + på kassen
Processoren er indbygget i bundkortet, så den kan ikke skiftes.
SURT SHOW

Mvh
Mikkel.

Fra : Peter J

Dato : 30-09-04 15:29

"Mikkel" <lpm@remove_.dk> skrev

> dvs at jeg har fået mig en 1800 mhz, selv om der står 2900 + på kassen
> Processoren er indbygget i bundkortet, så den kan ikke skiftes.
> SURT SHOW

Næste gang bør du nok undersøge markedet, inden du kaster dine penge i grams
efter det første og bedste du ser. Men mon processoren er loddet direkte på
bundkortet, sådan som du påstår? Jeg tvivler...

At processoren bærer betegnelsen 2900+ men kun kører 1833 Mhz betyder ikke
at den er langsom. Visse processorer yder mere pr. mhz end andre, og derfor
kan din maskine på flere punkter stadig matche eksempelvis en Intel Pentium4
med en clockfrekvens på 2900 Mhz.

Mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 30-09-04 17:27

"Peter J" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> Næste gang bør du nok undersøge markedet, inden du kaster dine penge
> i grams efter det første og bedste du ser. Men mon processoren er
> loddet direkte på bundkortet, sådan som du påstår? Jeg tvivler...

ECS har lavet bundkort hvor processoren er loddet i bundkortet.

Jeg tvivler dog også lidt i dette tilfælde. Det er ikke mange spor der
er at gå efter, men en søgning på "pro2900a+" giver links til et system
med dette bundkort:
http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/Products/ProductsDetail.aspx?DetailID=236
om det så er det har jeg ingen anelse om.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 30-09-04 15:31

"Mikkel" <lpm@remove_.dk> skrev i en meddelelse
> ok,
> dvs at jeg har fået mig en 1800 mhz, selv om der står 2900 + på kassen
> Processoren er indbygget i bundkortet, så den kan ikke skiftes.
> SURT SHOW

Nej, det er egentlig ikke surt show, du må lære at megahertz ikke betyder
alt når det gælder CPU ydelse.
Det ville svare til at sammenligne motorer ved kun at kigge på hvor mange
omdrejninger de kan køre med.

Der er forskel på hvor effektive CPUer er pr. MHz, AMDs er meget mere
effektivt end intels og derfor kan den 1800 MHz du har fået godt
sammenlignes med en 2900 MHz Intel CPU til samme målgruppe.

Mvh. Martin Sinkjær.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-09-04 17:00

On 2004-09-30, Mikkel <lpm@remove_.dk> wrote:

> dvs at jeg har fået mig en 1800 mhz, selv om der står 2900 + på kassen
> Processoren er indbygget i bundkortet, så den kan ikke skiftes.
> SURT SHOW

Nej da. Der er 2 parametre der angiver hvor hurtig en processor er:

Hvor mange MHZ den kører ved.
Hvor meget den får lavet pr. MHZ (cpi)

Når AMD skriver 2900+ er det fordi de yder de samme som den tilsvarende 2900
Mhz processor fra Intel.

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-09-04 18:20

Thomas S. Iversen wrote:

> Når AMD skriver 2900+ er det fordi de yder de samme som den
> tilsvarende 2900 Mhz processor fra Intel.

Nej...

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-09-04 18:24

On 2004-09-30, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Nej...

Hvad betyder det så Jesper?

Thomas

Fra : Peter J

Dato : 30-09-04 18:53

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev

> Hvad betyder det så

Fra AMD's hjemmeside:

AMD identifies the AMD Athlon XP processor using model numbers, as opposed
to megahertz. Model numbers are designed to communicate the relative
application performance among the various AMD Athlon XP processors. As
additional evidence that performance is not based on megahertz alone: the
AMD Athlon XP processor 3200+ operates at a frequency of 2.2GHz yet can
outperform an Intel Pentium® 4 processor operating at 3.0GHz with an 800 FSB
and HyperThreading on a broad array of real-world applications for office
productivity, digital media and 3-D gaming.

Citat:
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_861_3876,00.html#24357

mvh
Peter

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-09-04 18:59

On 2004-09-30, Peter J <spam@nej.for.pokker> wrote:

> to megahertz. Model numbers are designed to communicate the relative
> application performance among the various AMD Athlon XP processors. As

Ahh, se det vidste jeg ikke. Det er den relative performance blandt deres
egen produktlinie. Der må dog stadigvæk være en forbindelse med P4/Celeron D
processorene når det hele nu passer som fod i hose.

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-10-04 21:46

Thomas S. Iversen wrote:

> deres egen produktlinie. Der må dog stadigvæk være en forbindelse med
> P4/Celeron D processorene når det hele nu passer som fod i hose.

Men det gør det jo ikke.

http://tinyurl.com/d8pv - AMD's rating overstiger det man kan forvente
af en CPU fra Intel.

Kig blot på Figur 3, samt tabellerne under Appendix B.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Pan

Dato : 29-09-04 20:57

> Den liste passer ikke. Athlon XP 2500+ (Barton) ligger på 1833Mhz.

Den liste passer fint. Det er bare dig der ikke lige har tænkt over at
listen passer når FSB'en er 266. Når FSB'en hæves til 333 eller 400 så skal
der lige lidt mere med i regnestykket.

Mvh
Anders