Overførsel af mp3 til N6230
Fra : Jakob G.

Dato : 28-09-04 18:02

Hej igen!

Så har jeg fået gang i forbindelsen - endelig.
Nu er jeg ved at overføre et stykke musik til mobilen via infrarød. Et
stykke på ca 5MB varer over fem minutter at overføre - det er længere end
det varer at høre stykket... Jeg tænker med gru på hvor længe det vil vare
at fylde et 512MB kort: En hel arbejdsdag...
Gør i det på samme måde, eller bruger i kortlæser eller datakabel?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 28-09-04 18:30

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i melding
> [...]
> at fylde et 512MB kort: En hel arbejdsdag...
> Gør i det på samme måde, eller bruger i kortlæser eller datakabel?

Bruker blåtann, på min 6600, mye raskere.

Men det er vel endå enklere med kortleser, og raskere.

Jan Martin Grindheim
--

URL:http://home.no.net/bier

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.

Fra : Anders

Dato : 28-09-04 18:32

Det går vidst nok temmelig meget hurtigere, hvis du bruger en BT dongle...

/Anders

Fra : Jakob G.

Dato : 29-09-04 09:41

> Det går vidst nok temmelig meget hurtigere, hvis du bruger en BT dongle...

Ja, det er vel også det de fleste bruger (?). Jeg synes det er lidt
besværligt at pille coveret af og batteriet ud hver gang man vil have lidt
ny musik på telefonen, men af en eller anden grund kan jeg bare ikke få BT
til at fungere (se trådene nedenfor), så jeg afleverede dinsem til butikken
igen. Så en kortlæser (var der ikke en butik der havde dem på tilbud for
nylig? fakta eller ALDI) er nok det bedste alternativ til musikken, så kan
jeg bruge IR til opdatering mv.

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders

Dato : 29-09-04 09:47

Jeg har da det samme problem (har selv en N6230).
- Har dog kortlæser indbygget i min computer..

- Så skulle du nok have købt en SE K700i istedet for..
Så slipper du ihvertfald for at skulle skilde telefonen ad.
For her er hukommelsen indbygget i telefonen.

/Anders

Fra : /Torben

Dato : 28-09-04 21:13

Det går allerbedst med en kortlæser. Brug af datakabel kommer på
andenpladsen. Hos mig er der ikke meget forskel i hastigheden mellem BT og
IR.
Hvis du bruger kortlæser vil du sikkert opleve det som et problem, at
stykkerne ikke afspilles automatisk - det ene efter det andet som på en cd.
For at opnå dette skal du først lade telefonen generere en afspilningsliste.
Det gøres med følgende menuvalg:
Multimedia - Musikafspiller -Valg - Nummerliste - Valg - Opdater alle
numre - Afspil

Det tog nogen tid og adskillige forsøg inden jeg fandt ud af det.

/Torben

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 29-09-04 04:07

"/Torben" <torben@ny-post.dk> wrote in message
> [...]
afspilningsliste.
> Det gøres med følgende menuvalg:
> Multimedia - Musikafspiller -Valg - Nummerliste - Valg - Opdater alle

Hos mig siger den "Der blev ikke fundet noget musikfiler" allerede efter
andet punkt i det du beskrev.... Og det er på trods af at jeg har indtil
flere MP3-filer på min telefon...

Fra : /Torben

Dato : 29-09-04 17:30

Ok.
Når du har trykket på
Multimedia - Musikafspiller
skal navnet på den første musik-fil vises i displayet.
Gør den det?
Hvis nej kan det skyldes at du har placeret filerne et andet sted en på
hukommelseskortet (som skal formateres før du tager det i brug, men det har
su sikkert i orden).
Ellers skriv hvordan du har overført filerne og hvor de ligger.
Hilsen
/Torben

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-09-04 21:17

> Gør i det på samme måde, eller bruger i kortlæser eller datakabel?

Jeg bruger kortlæser, det er væsentlig hurtigere end BT og IR

Jakob

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-09-04 10:59

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> wrote:

> [...]
>at fylde et 512MB kort: En hel arbejdsdag...
>Gør i det på samme måde, eller bruger i kortlæser eller datakabel?

Hvis jeg skal overføre nogle få (1-3) numre, så bruger jeg BT. Men ikke
via PC Suite. Jeg bruger OBEX file exchange, som fulgte med min BT dims.
Skal jeg flytte mange/store filer sætter jeg kortet i min kortlæser.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 18:57

Et par ting som måske kan hjælpe:

Du skal checke med Club Nokia om der er en SW opdatering til din 6230. En
jeg kender arbejder i Telekæden og havde også problemer med BT, efter
opdatering virkede det fint.

Du skal formatere kortet i telefonen for at det virker ordentligt med N6230.

og selvfølgelig huske at lægge filerne i den rigtige mappe på kortet:)

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-09-04 22:51

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> wrote:

>Et par ting som måske kan hjælpe:
>
>Du skal checke med Club Nokia om der er en SW opdatering til din 6230. En
>jeg kender arbejder i Telekæden og havde også problemer med BT, efter
>opdatering virkede det fint.

Jeg har 3.15 i min telefon. Nyeste version er 4.28. Den skal nok snart
opdateres, men ikke pga BT.

>Du skal formatere kortet i telefonen for at det virker ordentligt med N6230.

Kortet har hele tiden virket fint i min telefon. Har aldrig formateet
det.

>og selvfølgelig huske at lægge filerne i den rigtige mappe på kortet:)

Kortet er omdøbt i telefonen og alle filer ligger i roden. Så jeg har
ingen problemer med at afspille mp3 filer.

Peter