Til Bente Poulsen: Opslag, Randers
Fra : Jens M. Jensen

Dato : 28-09-04 17:18

Hej Bente!

Allerførst: Jeg har forsøgt at kontakte dig direkte, men har et par gange
fået svar tilbage, at mail ikke kan sendes til din adresse; derfor denne
metode.

For ikke længe siden gav du mig et tip om at søge oplysninger i Randers
Lokalarkiv. Jeg lovede dig at lade vide om det gav "pote". Det gjorde det
skam. På arkivet mente de ganske vist ikke de kunne hjælpe, for de havde
"kun" en enkelt kirkebogsoptegnelse og en folketælling. Men fra de to kan
man sammenstykke en hel del, og det er lykkedes mig at finde følgende:

NIELS JENSEN WEST, f. 1831(?) i Mariager sogn, og WILHELMINE LARSINE WEST
(f. SVENDSEN), f. 1835(?) i Randers sogn.

Niels Jensen West findes i FT 1855, Randers Købstad, 25 år gammel, men er i
FT 1880 i Aalborg angivet at være 48 år gammel; én af delene er altså
forkert....

Wilhelmine Larsine West (f. Svendsen) angives i KB 1857 ved datterens Ane
Sophies dåb i Skt. Morten sogn, Randers, at være 21 år. I FT 1880 i Aalborg
findes hun som Vilhelmine N. Westh, 45 år - her stemmer årstallet (som jo
dog stadig kan svinge +/- 1 år), men er der rod med navnet. De to får ganske
vist en datter ved navn Wilhelmine Nielsine, men det er så vidt vides først
i 1886!

Familiens vej går fra Randers over Havmøllen ved Ebeltoft (ca. 1870-73, der
fødes angiveligt et par sønner) til Aalborg.

Nu jagter jeg de to forældres dåbsoptegnelser, dels for at få styr på
årstallene og dels for at finde deres respektive forældre. Kan jeg eventuelt
overtale dig til ved lejlighed at kigge efter moderen Wilhelmine Larsine
Svendsen i kirkebøgerne fra Randers sogn?

Mange hilsner,
Jens Møller Jensen

--
____________

Personal web-site: http://hjem.get2net.dk/jensmjensen E-mail:
jens.m.jensen@get2net.dk

The contents of this e-mail is confidential and is the property of Jens
Møller Jensen. The contents are intended solely for the party considered by
the owner as the rightful receiver. If you are not the rightful receiver of
this e-mail, or if you have reason to believe that you are not the rightful
receiver of this e-mail, you must immediately notify Jens Møller Jensen by
return e-mail. The use in any form of the contents of this e-mail by any
unrightful receiver per the above definition is prohibited.

---

Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 28-09-04 18:09

Besøg også FS.

mvh Lars F. Larsen

Wilhelmine Larsine SVENDSEN (AFN: 3WCT-KG) Pedigree
Sex: F Family

Event(s):
Birth: 19 Dec 1835
Draaby, Randers, Denmark
Christening: 15 Jan 1836
Draaby, Randers, Denmark

Parents:
Father: Christian SVENDSEN (AFN: 1SB8-539) Family
Mother: Christiane Sophie SVENNINGSEN (AFN: 1SB8-54H)

Marriage(s):
Spouse: Niels Jensen WEST (AFN: 3WCT-J9) Family
Marriage: 23 Feb 1856
Mariager, Randers, Denmark

Individual Record FamilySearchT Ancestral File v4.19

Niels Jensen WEST (AFN: 3WCT-J9) Pedigree
Sex: M Family

Event(s):
Birth: 4 Aug 1830
Fjelsted, Randers, Denmark
Christening: 8 Aug 1830
Mariager, Randers, Denmark
Death: 30 Sep 1885
Aalborg, Aalborg, Denmark
Burial: 6 Oct 1885
Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark

Parents:
Father: Jens Sorensen WEST (AFN: 1SB8-4X9) Family
Mother: Kirsten Marie NIELSEN (AFN: 1MC4-P4G)

Marriage(s):
Spouse: Wilhelmine Larsine SVENDSEN (AFN: 3WCT-KG) Family
Marriage: 23 Feb 1856
Mariager, Randers, Denmark

"Jens M. Jensen" <jens.m.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> return e-mail. The use in any form of the contents of this e-mail by any
> unrightful receiver per the above definition is prohibited.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

begin 666 invisible.gif
M1TE&.#EA`0`!`)'_`/___P```/___P```"'_"T%$3T)%.DE2,2XP`M[M`"'Y
6! $```(`+ `````!``$```("5 $`.P``
`
end

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 28-09-04 20:06

Hej Lars,

jeg bøjer mig fluks i støvet Tak for hjælpen, her er jo masser at gå i
gang med og gå videre med. Jeg burde selvfølgelig have kigget i Family
Search. Men sagen er, at jeg kun sjældent betjener mig af både FS, Ancestry
og andre, dels fordi jeg ikke ved spor om validiteten af oplysningerne dér,
og dels vel af gammel vane; jeg har en hel del gange fundet oplysninger som
har været himmelråbende uoverensstemmende og endda åbenlyst forkerte, men
jeg skal bestemt ikke afvise, at det er mine evner der halter. I dette
tilfælde er jeg i hvert fald fuld af fortrøstning, og kaster mig fluks ud i
at krydstjekke

Mange hilsner,
Jens

Lars Foller Larsen <follerREMOVE@mail.tele.dk> skrev i en