Indsæt tekst i MySQL database
Fra : Christian

Dato : 28-09-04 16:34

Jeg kan ikke indsætte tekst med '

$tekst = "Peter's bil";

mysql_query ("INSERT INTO table (tekstfelt) VALUES ($tekst)");

tekster uden ' fungere fint.
Jeg har prøvet med
$tekst = "Peter\'s bil";
men det hjalp ikke.

Skal jeg køre en funktion på min variable inden jeg forsøger at
indsætte den?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 28-09-04 16:42

prøv med mysql_query("INSERT INTO table (tekstfelt) VALUES
('".addslashes($tekst),"')");

Fra : Michael Foged

Dato : 28-09-04 16:41

On Tue, 28 Sep 2004 15:34:06 +0000, Christian wrote:

> mysql_query ("INSERT INTO table (tekstfelt) VALUES ($tekst)");

Kør en addslashes() på din variabel

$sql="INSERT INTO tabel tekstfelt='addslashes($tekst)'";

Når du så hiver data ud af db, kan du lave en strip_slashes();

Michael Foged

Fra : Troels Arvin

Dato : 28-09-04 16:49

On Tue, 28 Sep 2004 17:41:12 +0200, Michael Foged wrote:

> Når du så hiver data ud af db, kan du lave en strip_slashes();

Nej. stripslashes() er ikke påkrævet, når man hiver data ud fra
databasen. Som der står i PHP's manual ang. stripslashes(), er det en
funktion, man kan have brug for, hvis PHP's (irriterende)
magic_quotes_gpc-'feature' er slået til på serveren, og man skal have
renset indkommende formulardata for uønskede slashes.

Fra : Michael Foged

Dato : 28-09-04 16:56

On Tue, 28 Sep 2004 17:49:17 +0200, Troels Arvin wrote:

> Nej. stripslashes() er ikke påkrævet, når man hiver data ud fra
> databasen.

Den havde jeg misforstået, men så er det jo godt at man kan blive sat
på plads

Michael Foged