Privat bilkøb på autocom?
Fra : Karsten

Dato : 27-09-04 22:45

Hej i gruppen

Jeg skal have ny bil og har lige været inde at kigge på autocom.dk, det er
da nogen meget billige priser ser det ud til. Er der nogen der har prøvet at
købe på autocom?
Hvad er jeres erfaringer?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-09-04 07:27

Karsten telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg skal have ny bil og har lige været inde at kigge på autocom.dk,
> det er da nogen meget billige priser ser det ud til. Er der nogen der
> har prøvet at købe på autocom?
> Hvad er jeres erfaringer?

Er du forhandler?
Man skal være forhandler for at handle der...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Holm

Dato : 28-09-04 08:57

meddelelse news:41590439$0$55818$14726298@news.sunsite.dk...
> Karsten telepaterede følgende til sin PC:
>
> Er du forhandler?
> Man skal være forhandler for at handle der...

Det er nu ikke rigtigt! Gå ind under udvidet auktion og her kan du byde på
afsluttede auktioner...

Fra : NHF

Dato : 28-09-04 09:31

> Er du forhandler?
> Man skal være forhandler for at handle der...

Nej, det er nu ikke helt korrekt. På den udvidet auktion kan du byde løs, og
hvis du "vinder" bilen, så betaler du et gebyr på kr.1250 (mener jeg) til
Autocom. Har selv købt der igennem, og vær opmærksom på, hvis bilen ikke
lever op til det lovede, så trækkes der fra prisen.

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-09-04 09:58

NHF telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> (mener jeg) til Autocom. Har selv købt der igennem, og vær opmærksom
> på, hvis bilen ikke lever op til det lovede, så trækkes der fra

OK. Så har de ændret deres regler...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Karsten

Dato : 28-09-04 12:28

> Har selv købt der igennem.

Hvordan gik det? Har du flere ting jeg skal være opmærksom på som privat
køber?

Fra : Rasmus

Dato : 28-09-04 20:48

"Karsten" <kb@proinfo.dk> wrote in message

> Hvordan gik det? Har du flere ting jeg skal være opmærksom på som privat
> køber?

Mange af bilerne på autocoms udvidede auktion kan du også finde på
bilbasen....

Jeg har budt på 4-5 biler på autocom, enda et pænt stykke over den vurderede
pris, men har aldrig "vundet" en auktion. Så jeg tror mange af priserne er
sat urealistisk højt.

F.eks var der en Peugeot til salg hvor højeste ikke accepterede bud var 61k,
vurderingen løst vist på 65k, jeg bød 71k. Senere så jeg så bilen på
bilbasen til omkring 80k, det samme som en forhandler vil tage for en
tilsvarende bil.

mvh
Rasmus