Billigste indkøb
Fra : Andreas Jensen

Dato : 27-09-04 22:17

Hi all you happy dancers

Min kære nabo - med eget lille firma - agter at investere i en mindre
gulplade varebil. Han har en idé om, at det bør kunne lade sig gøre for
30.000 kr/år alt inkl.

Hans krav ér:
Ny bil
20.000 km/år benzin/diesel ligegyldigt
Ansvar/grønafgift/vægtafgift inkl.
10 % lineær afskrivning af inkøbspris
3 % rente pr. år
Over 6 år inkl. service og rep.

Jeg siger - impossible..........

Mit bedste gæt er leasing. Er der nogen klogere hér ?

Med venlig hilsen
Andreas Jensen

Fra : anders majland

Dato : 28-09-04 07:14

> Han har en idé om, at det bør kunne lade sig gøre
> 30.000 kr/år alt inkl.
> Ny bil
> 20.000 km/år benzin/diesel ligegyldigt

1,5kr/km er ikke meget (heller ikke selvom der er ex moms) Hvis han skal
derned, skal det nok være "godt brugt" istedet for nyt. F.eks noget som
en fiat punto van, eller en gammel golf/polo

Kasko vel 5kkr, benzin 10kkr, vægtafgift 2kkr, Service 5000kr - Så er
der under 50øre/km tilbage til afskrivning og finansering.....

> Jeg siger - impossible..........
Samme her ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-09-04 08:46

On Mon, 27 Sep 2004 23:17:23 +0200, "Andreas Jensen"
<ccc2500_skal_fjernes@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Over 6 år inkl. service og rep.
>
>Jeg siger - impossible..........
>
>Mit bedste gæt er leasing. Er der nogen klogere hér ?

Den billigste jeg lige kunde finde var Hyundai Matrix diesel.
16,5 km/l.
Indkøb 100000 kr.
Afskrivning 10000 kr/år.
Rente: 3000 kr første år.
Vægtafgift/forsikring: Min 7000 kr/år
Diesel ca. 9000 kr/år.
Hmm, der er en tusse til mekkeren, det er lige i underkanten, men vi
kan altså komme tæt på.
--
Ivan Madsen,
Saxo 1.4 i SX.