Ejerafgift fra hvornår?
Fra : HKN

Dato : 27-09-04 21:29

Hvornår blev den ½-årlige vægtafgift afløst af ejerafgiften? Var det i -97?

Mvh
Henrik

Fra : Thomas

Dato : 27-09-04 21:39

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> wrote in message
> Hvornår blev den ½-årlige vægtafgift afløst af ejerafgiften? Var det
i -97?

> Mvh
> Henrik

Hej

Jeg fik et link herinde i går, der først gik fra 97' .... jeg mener det var
valgfrit fra 96' , om man ville på den ene eller anden ordning, men måske
jeg husker forkert?

Mvh

Thomas

Fra : John

Dato : 27-09-04 21:44

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår blev den ½-årlige vægtafgift afløst af ejerafgiften? Var det
i -97?

> Mvh
> Henrik

Ejerafgiften gælder alle biler registreret 1. gang efter d. 1. juli 1997.

Mvh
John

Fra : Peter Herløv

Dato : 27-09-04 22:43

Jeps på biler indregistreret første gang fra 30/1 til 30/6 - 97 er ordningen
valgfri - dvs. ejer bestemmer om det skal være det ene eller det andet, fra
1/7 - 97 og frem er ejerafgift gældende for alle personbiler

Mvh
Peter

Fra : HKN

Dato : 28-09-04 07:01

Hvad så hvis jeg køber/importerer en bil fra 1. ½-år -97, kan jeg så få lov
at vælge stadig?

-HKN

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-09-04 09:57

HKN wrote:
> Hvad så hvis jeg køber/importerer en bil fra 1. ½-år -97, kan jeg så
> få lov at vælge stadig?

Ja såfremt den har første reg. dato mellem d. 30. jan & d.1.juli 1997 i
oprindelseslandet, tidspunktet du køber på betyder ikke noget.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 28-09-04 15:10

Min bil er registreret den 10. januar 1997, og jeg fik da IKKE mulighed for
at vælge hvad jeg helst ville
Tror faktisk det ville være billigere med den nye end med den gamle
vægtafgift!

Carina E 1.8 (7AFE)

Bo

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 28-09-04 15:15

"Bo Rasmussen" <bo@FJERNChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at vælge hvad jeg helst ville
> Tror faktisk det ville være billigere med den nye end med den gamle

JA, jeg læste det godt, da jeg havde trykket på 'send'
Jeg kunne da godt have udskudt leveringen 3 uger, hvis der havde været penge
at spare

Bo

Fra : Solvang

Dato : 28-09-04 16:12

Det var vel i midten af 1998 for gulplade biler - ik` ??