Rene La Cour igen
Fra : phk

Dato : 27-09-04 21:08

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=1&Id=209385

Demonstration af hvor galt det går når en lastbil drøner op i 5 biler ved 70
km/timen.

La Cour kommenterer: "... og på motorvejen kunne det være med 100 km/t ...."

Nej det kunne det ikke, La Cour. Lastbiler er reguleret til maks. 90.

Minder mig lidt om for nogle år siden, da en fra transportbranchen skulle
udtale sig om at farten på omfartsringvejen i rundkørslen var forsynet med
70km/timen skilte (inden for bebygget område).

"Nu gik det meget bedre med lastbiltrafikken på den vej ... "

Nahh ... !!

--
Per, Esbjerg

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-09-04 21:46

> http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=1&Id=209385
> Nej det kunne det ikke, La Cour. Lastbiler er reguleret til maks. 90.

Jo det kunne det godt, phk. Nogle lastbiler er reguleret til 90. Andre er
ikke. Nogle fusker med begrænseren og sådan kunne man blive ved.

Mvh

Fhse

Fra : Henrik B.

Dato : 27-09-04 22:08

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo det kunne det godt, phk. Nogle lastbiler er reguleret til 90. Andre er
> ikke. Nogle fusker med begrænseren og sådan kunne man blive ved.

Over 95% er begrænset mellem 85 og 92-93 km/t. Og det med fusk er snart
slut, når begrænseren bygges ind i selve motorstyringen. Og idag findes der
under 1% lastbiler der ikke har begrænser.
Rene Karousel's udtalelse er stadig total latterlig.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-09-04 13:03

Henrik B. wrote:

> Over 95% er begrænset mellem 85 og 92-93 km/t. Og det med fusk er
> snart slut, når begrænseren bygges ind i selve motorstyringen. Og
> idag findes der under 1% lastbiler der ikke har begrænser.

Er det ikke kun dem der vejer over 12t der skal have fartbegrænser ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 18:32

Henrik B. skrev:

> Rene Karousel's udtalelse er stadig total latterlig.

Hvornår er den ikke det?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-10-04 12:57

On Mon, 27 Sep 2004 23:08:01 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>under 1% lastbiler der ikke har begrænser.
>Rene Karousel's udtalelse er stadig total latterlig.

Man kan jo stadig sagtens fuske med motorstyringen!
Flemming Jacobsen

Fra : Riverwind

Dato : 27-09-04 22:20

> [...]
70
> km/timen.
>
> La Cour kommenterer: "... og på motorvejen kunne det være med 100 km/t
....."
[...]

La Cour minder mig altid om prøvebilledet på tv. Jeg hører altid en
hyletone, når han er på.
Han er uhyggeligt forudsigelig i sine udtalelser, og de forekommer mig altid
udokumenterede.
Bl.a. hans frygt for fartpiloter kan jeg kun trække på skuldrene over.

/Riverwind

Fra : Leonard

Dato : 28-09-04 10:00

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Nej det kunne det ikke, La Cour. Lastbiler er reguleret til maks. 90.

Men der er så noget galt med hollandske og spanske lastbiler, der ofte
ses overhale hvor det ikke er tilladt med en pænt højere hastighed end
de danske ...

--
Leonard