Knivfisk bidt ihjel
Fra : Allan Møller

Dato : 27-09-04 21:02

Hej

Vi har fornyligt anskaffet os vores første akvarie,
efter et stykke tid fik vi en han Kampfisk, nogle maller og nogle gubier.
En uge senere fik vi så 2 hun kampfisk. samt et par knivfisk.

Forleden opdagede jeg at den ene knivfisk havde mistet en del af halen,
jeg så også at den ene hun kampfisk muligvis snappede efter den,
nu er den knivfisken død, og den anden har vi ikke set i en uges tid,
så den er nok også bortgået.

Men hvem mon synderen er, jeg har læst lidt på nettet, meget tyder på han
kampfisken,
men hjælper det så at fjerne hunnerne, eller er det måske en af hunnerne, og
kan det
løses ved at fjerne hannen, eller hvad gør man ?
Hvem skal næste gang af med livet ?

Håber nogen har et godt svar !

-Allan

Fra : Simon [2700]

Dato : 03-10-04 16:01

> Men hvem mon synderen er, jeg har læst lidt på nettet, meget tyder på han
> kampfisken,
hej,
jeg har haft samme problem med en hankampfisk, den gik simpelthend løs på
alt der var mindre eller på samme
størrelse som den, min løsning var at skille sig af med den, eller evt kun
ha 1 han og nogle kampfisk hunner i akvariet...

en anden besynderlig adfærd af kampfisk var en hun jeg havde, hun lagde sig
ovenpå en indvendig pumpe der lige stak op over vandet og der lå hun så og
"solbadede", der skulle gå flere gange før jeg opdagede hun selv hoppede
derop, og ikke ville reddes :)

mvh.Simon

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-10-04 12:11

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> "solbadede", der skulle gå flere gange før jeg opdagede hun selv hoppede

Tror mere på at hun er hoppet derop for at slippe for hannen. Medmindre
selvfølgelig du kunne se at hun blev solbrændt .

/Ole

Fra : Simon [2700]

Dato : 05-10-04 14:26

> Tror mere på at hun er hoppet derop for at slippe for hannen. Medmindre
> selvfølgelig du kunne se at hun blev solbrændt .

ja det kan selvfølgeligt også være, men han jagtede hende dog ikke synes
jeg...
mvh.Simon