Manglende promise IDE?
Fra : Mads Jensen

Dato : 27-09-04 15:08

Hej

Jeg har lige set på nogle billeder af ASUS A7V333, at der er to ekstra
IDE-connectere, men dem kan jeg ikke se på mit bundkort. Der er dog
afmærket at de skal sidde der, så jeg undrer mig noget.

Er det normalt ?

mvh.
Mads

Fra : Emil

Dato : 27-09-04 16:46

Mads Jensen skrev:

> [...]
>IDE-connectere, men dem kan jeg ikke se på mit bundkort. Der er dog
>afmærket at de skal sidde der, så jeg undrer mig noget.

Ja. Ofte bruges det samme bundkort i flere 'udstyrsgrader'.
Her er der måske tale om forberedelse til montering af
RAID-controller.

m.v.h. Emil

Fra : Mads Jensen

Dato : 27-09-04 17:58

Emil wrote:
> Ja. Ofte bruges det samme bundkort i flere 'udstyrsgrader'.
> Her er der måske tale om forberedelse til montering af
> RAID-controller.

Så ved jeg ihvertfald hvad jeg skal kigge efter næste gang, jeg skal
have bundkort og CPU (og harddisk, for IBM larmer som en hel flyveplads,
og Seagate bruger vist mange kræfter på det punkt!)

Det er bare underligt, at den medfølgende manual har slots'ene afbildet
på et S/H billed. (gad vide om farve er meget dyrt )

mvh.
Mads

Fra : Emil

Dato : 28-09-04 00:29

Mads Jensen skrev:

>Så ved jeg ihvertfald hvad jeg skal kigge efter næste gang, jeg skal
>have bundkort og CPU (og harddisk, for IBM larmer som en hel flyveplads,
>og Seagate bruger vist mange kræfter på det punkt!)

Fik du ikke de options på bundkortet som var specificeret da du
købte det?
Mit eget bundkort kan leveres i flere varianter. Jeg valgde det
billigste, da jeg ikke har brug for de extra muligheder (som
altså er tomme pladser på bundkortet).

>Det er bare underligt, at den medfølgende manual har slots'ene afbildet
>på et S/H billed. (gad vide om farve er meget dyrt )

Du skriver ikke om de er grå (som signal om at de ikke er
monteret), eller om hele manualen er i gråtoner.

Min ASUS-manual er helt i gråtoner; men på den medfølgende CD og
på hjemmesiden kan jeg hente den i farver (PDF-file).

Farvetryk koster mere end gråtone. Men kan der spares 10 øre pr.
enhed, bliver det til mange penge når vi taler om millionoplag.

m.v.h. Emil

Fra : Mads Jensen

Dato : 28-09-04 15:06

Emil wrote:

> [...]
> Mit eget bundkort kan leveres i flere varianter. Jeg valgde det
> billigste, da jeg ikke har brug for de extra muligheder (som

Det er efterhånden meget lang tid siden, at jeg købte det (ca. 2 år
siden), og har aldrig haft brug (eller vidste noget om det
ekstra-udstyr), så jeg købte ASUS A7V333 modellen uden at vide, at der
var flere varianter af den.

Hele manualen er trykt i gråtoner.

/Mads