Vand i benzin fra tankstationer!?!
Fra : Tue

Dato : 27-09-04 12:54

Kan det passe at der kan være vand i den benzin jeg køber på en
tankstation? Jeg fik karburator renset og benzin-tanken drænet midt i
sidste uge, pga. vand i benzinen. Umiddelbart efter tankede jeg på en
tankstation. 3 dage og 50 km senere ville motorcyklen ikke kører igen pga.
vand i benzinen. Den har ikke været i nærheden af hverken regn, dug eller
vaskevand i mellemtiden.

~~ Tue Jensen ~~

Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 13:05

- Kondensvand i tanken?

--
Hilsen Jakob

Fra : Tue

Dato : 27-09-04 13:15

On Mon, 27 Sep 2004 14:04:34 +0200, Jakob G. wrote:

> - Kondensvand i tanken?
Den tror jeg ikke på, det er kun over 3 dage. Den smule vand der kommer fra
kondens på 3 dage, burde kunne ligge uberørt i bunden af tanken.
--
~~ Tue Jensen ~~
SV650S - DT125LC

Fra : Mureren

Dato : 27-09-04 14:11

> Den tror jeg ikke på, det er kun over 3 dage. Den smule vand der kommer
fra
> kondens på 3 dage, burde kunne ligge uberørt i bunden af tanken.

Tankstationerne har nøjagtig de samme problemer med kondensvand som du har,
så det kan godt være det der er galt.
Men HVIS det er det der er galt, så holder der laaange køer foran tanken,
med utilfredse kunder, der alle vil have deres bil på værksted, så det
virker lidt usandsynligt.

Næste gang du er på stationen kan du spørge bestyreren eller ejeren, om ikke
han gider pejle efter vand mens du er der.
Han skal bare finde hans vandsøgepasta, og smøre det på bunden af en pind,
og putte den ned i tanken.
Hvis der er vand i bunden af tanken skifter vandsøgepastaen farve så du ikke
er i tvivl.
Derfra må du så snakke med ejeren eller bestyreren om hvad i skal gøre ved
din mc.
(og tanken på stationen skal bundsuges som det allerførste!)

Mvh.
Mureren

Fra : Johnt

Dato : 27-09-04 15:14

> [...]
> din mc.
> (og tanken på stationen skal bundsuges som det allerførste!)

Det kan endda gøres meget lettere, hvis der er elektronisk pejling, så viser
displayet alarm og for høj vandstand i den pågældende tank.

Hilsen
Johnt

Fra : Mureren

Dato : 27-09-04 15:18

> Det kan endda gøres meget lettere, hvis der er elektronisk pejling, så
viser
> displayet alarm og for høj vandstand i den pågældende tank.

Forudsat det virker!
(og det gør det ikke altid ved jeg af erfaring :-| )

Men ellers har du "næsten" ret.
Der er stadig flere faktorer der spiller ind.
Da pejlesystemet blev etableret, sænkede man formentlig bare proberne ned i
tanken.
Hvis sugerøret i tanken er nærmere bunden, end det niveau føleren kan måle
fra, så kan man stadig få "vand i standerne" uden alarmen er gået.
Jeg har selv væet ude for det på én enkelt station. Tankene er "desværre"
lavet af mennesker, og de sætter ikke altid sugerøret i den korrekte afstand
fra bunden, selvom det fremgår af tegningsmaterialet til sådan en tank.

Mvh.
Mureren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-09-04 22:02

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev
> Derfra må du så snakke med ejeren eller bestyreren om hvad i skal gøre ved
> din mc.

Han har sikkert tilslammede/belagte benzinfiltre. De slipper gerne benzin
igennem, omend lidt langsomt, men når der kommer en dråbe vand, lukker de.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen