Infrarød forbindelse PC<->N6230
Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 12:12

Hej!

Nu har jeg så fået købt mig en ChipIR hos thansen i håbet om at mine
telefoner vil kunne snakke med min PC.
Jeg har installeret PC Suite 6.1.012 fra CD-ROM'en, men kan ikke få
forbindelse. Jeg ved ikke om problemet ligger hos PC'en eller hvor. Har i
prøvet det? Den ser ud til at være installeret korrekt på maskinen, men skal
sådan en aktiveres ("tændes") eller er den altid åben? Der sker ihvertfald
ikke noget hvis jeg aktiverer IR på min Nokia...

Any suggestions?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 15:01

Nu har jeg - efter mange forsøg - fået forbindelse med computeren.
Når den lægges i nærheden af IR-porten kommer der en gul info-bobbel i
systray med informationen "En anden computer er tilgængelig i nærheden. Klik
her for at sende filer til Nokia 6230". - Det ser jo rigtigt ud.
Men ellers dukker den ikke op nogen steder, hverken i Nokia Phone Browser
eller i Suiten...
Har firmware 4.28 i telefonen og Suite-version 6.3.14, som jeg netor har
downloaded idag, så der burde da ikke være noget dér (?).

Er der ikke en der har prøvet IR-forbindelse?

--
Hilsen Jakob

Fra : Allan

Dato : 27-09-04 16:49

Hej
Når det er installeret , sættes ir igang på telefonen og pc finder den.
derefter starter man nokiasuite vælger f.eks installere programmer,
derefter får man et delt vindue til højre øverst, der er nogle ikoner hvor
en
hedder "vælg en telefon" tryk på denne og en forbindelse manager dukker
frem,
her kan man vælge BT eller IR

Allan

Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 18:35

> [...]
> en
> hedder "vælg en telefon" tryk på denne og en forbindelse manager dukker

Jeg kan af en eller anden grund ikke få IR til at fungere korrekt, så jeg
gik lige over thansen igen (godt han ligger lige på den anden side af
gaden...) og købte en Bluetooth dongle. Så kan han jo få IR-dimsen retur.
Det virker lidt bedre, og jeg er nu nået til Nokia Connection Manager og
skulle til at godkende telefonen med PINkode begge steder, men den kommer
med en fejlmelding der hedder "Telefonen kan ikke godkendes". Hvad er nu
det?! Har du været ude for det?

--
Hilsen Jakob :-|

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-09-04 22:41

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> wrote:

> [...]
>sådan en aktiveres ("tændes") eller er den altid åben? Der sker ihvertfald
>ikke noget hvis jeg aktiverer IR på min Nokia...

Prøv at begrænse max. hastighed på IR-porten. Den kan være installeret
som FIR (fast IR) - op til 4Mbps. De fleste Nokia telefoner bryder sig
ikke om mere end 57600 bps. Og det er endda for hurtigt for nogle
modeller.

Peter

Fra : Calle.

Dato : 28-09-04 05:50

Jakob G. wrote:
> [...]
> maskinen, men skal sådan en aktiveres ("tændes") eller er den altid
> åben? Der sker ihvertfald ikke noget hvis jeg aktiverer IR på min

sæt IR til at køre Vishay i enhedshåndteringen

--
Calle.

Fra : Jakob G.

Dato : 28-09-04 11:53

> sæt IR til at køre Vishay i enhedshåndteringen

Øh, hvordan gør man det?
Det er et "Serielt kabel, der bruger IrDA-protokollen", altså en IR-port på
COM1 via et serielt kabel. Ikke en USB-tingest.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob G.

Dato : 28-09-04 13:04

> Øh, hvordan gør man det?
> Det er et "Serielt kabel, der bruger IrDA-protokollen", altså en IR-port

> COM1 via et serielt kabel. Ikke en USB-tingest.

Jeg har fundet ud af det nu! Jeg afinstallerede og geninstallerede så porten
som en Vishay-port. Nu virker det. Tak for hjælpen! Mere skulle der ikke
til... Det tog kun halvanden dag... Nå, skidt med det, nu må jeg i gang med
at lære PC Suiten at kende.

--
Hilsen Jakob