Upload image
Fra : Christian

Dato : 27-09-04 10:30

//på følgende url lægger det billede jeg gerne vil uploade.
$url = 'http://www.doamin.dk/image.gif';

Jeg bruger normalt følgende til upload fra forms:
ftp_put($conn_id, "$destination", "$imagefile", FTP_BINARY);

Men hvordan for jeg min $url omsat til et $imagefile variable, så
funktionen kan uploade billedet der lægger på url'en.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 27-09-04 11:37

Christian wrote:
> //på følgende url lægger det billede jeg gerne vil uploade.
> $url = 'http://www.doamin.dk/image.gif';
>
> Jeg bruger normalt følgende til upload fra forms:
> ftp_put($conn_id, "$destination", "$imagefile", FTP_BINARY);

bool ftp_put ( resource ftp_stream, string remote_file, string
local_file, int mode [, int startpos])

Enten har du ikke http registreret som stream type eller også kan
ftp_put ikke finde ud af det med andet end egentlige lokale filer, i så
fald må du jo hente hente din fil i $url midlertidigt ned på den server
der prøver at ftp'e den videre først.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk