Husk Dags Data kl 20 - om forbud mod store~
Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-04 18:08

Dags Data kl. 20.00 på TV2 er der et indslag om, hvorvidt store biler som
Touareg, Hummer o.lign. skal forbydes p.g.a. sikkerhed og miljøsvineri, som
det allerede er tilfældet i flere Europæiske byer/lande...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : ENN

Dato : 26-09-04 18:45

Hvad er det for byer/lande der har forbudt Toureg etc?????

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-04 19:00

"ENN" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for byer/lande der har forbudt Toureg etc?????

Det nævnes i udsendelse -er jeg sikker på...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-09-04 22:10

"ENN" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for byer/lande der har forbudt Toureg etc?????

4x4'ere skulle være blevet forbudt i Paris.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Olesen

Dato : 26-09-04 19:56

> [...]
som
> det allerede er tilfældet i flere Europæiske byer/lande...

Dags Dato.

Jeg synes det er iorden, disse livsstilsbiler
pålægges en stor afgift.
Har folk råd til at køre efter hjertet med W12,
3 km/ltr mv., så lad dem endelig betale.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 26-09-04 20:05

"> Jeg synes det er iorden, disse livsstilsbiler
> pålægges en stor afgift.
> Har folk råd til at køre efter hjertet med W12,
> 3 km/ltr mv., så lad dem endelig betale.

I princippet er jeg da enig, men er det ikke det vi har den grønne
ejerafgift til, og ja måske skal den justeres, men det er vel igennem den,
at folk i meget uøkonomiske biler skal "straffes". Ellers gør det ikke mig
noget.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 26-09-04 21:05

Kasper Ladingkær wrote:
> [...]
> at folk i meget uøkonomiske biler skal "straffes". Ellers gør det ikke mig

Problemet ville løse sig selv hvis de ikke kunne indregistreres som
varevogn på gule plader, jeg har endnu tilgode at se en af disse biler
med ladrummet i brug til andet end indkøbsposer.

--
Keld Rasmussen

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 26-09-04 21:50

Det syntes jeg ihvertfald oxo. Ihvert fald så længe JEG ikke har råd til en
;)

> varevogn på gule plader, jeg har endnu tilgode at se en af disse biler
> med ladrummet i brug til andet end indkøbsposer.

Der køre en her i Holstebro på hvide plader

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-04 09:15

"Keld Rasmussen" <khr@fjernpost.cybercity.dk> wrote in message

> Problemet ville løse sig selv hvis de ikke kunne indregistreres som
> varevogn på gule plader, jeg har endnu tilgode at se en af disse biler
> med ladrummet i brug til andet end indkøbsposer.

og jagthunde

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 27-09-04 11:00

> [...]
> M.v.h.
> -------------------------------------
> Livet er for kort til lange overhalinger

Hold da k... et tudefjæs af en franskmand. Jeg er sikker på han bare er
misundelig over ikke selv at eje sådan en bil. Der er nemlig et aspekt han
fuldstændig overser i denne sammenhæng. Hvad med alle de andre biler der
bruger meget brændstof ?? eksempelvis diverse sportsvogne med store og
voldsomme motorer, de store amerikanerbiler der jo heller ikke lige er
brændstoføkonomiske eller små for den sags skyld, samt alle de større
varevogne der heller ikke bliver brugt til andet end persontransport. Men de
er vel bare en mindre detalje i sammenhængen, -- eller hvad ?? Jeg kan ikke
se forskellen på disse biler, og de 4-hjulstrækkere de vil have forbudt.
Kigger man i de danske storbyer, hvis ellers man kan kalde dem det i forhold
til Paris og London, så vil jeg ikke tro problemet er så stort, men det er
jo selvfølgelig noget der kan give debat og måske nogen stemmer til listen
der starter debatten. Men alt i alt, mener jeg han bare er et stort
tudefjæs.

Jesper

Der for øvrigt selv kører i en gammel Carina II med en voldsom 1.6'er ude
foran.

Fra : anders majland

Dato : 28-09-04 07:26

> Hold da k... et tudefjæs af en franskmand. Jeg er sikker på han bare
> er misundelig over ikke selv at eje sådan en bil.

Han var også fra "de grønne" - altså ikke dem fra ølreklamen ...

Herhjemme synes jeg ikke problemet er så stort. De høje danske afgifter
(selv på gulpladebiler) og ejerafgifter gør at de bidrager ganske godt
til den fælles kasse.

> Der for øvrigt selv kører i en gammel Carina II med en voldsom 1.6'er
> ude foran.

Den kan jeg snart byde under. Min 2.2'er (der ifølgre
registreringsattesten er MILJØVENLIG - Ja der står der squ, endda med
stort (pga katalysatoren) ) bliver byttet ud med en 3cyl 1.2'er. Den
nye bil vejer ligeså meget som den gamle men har kun det halve antal
heste. Til gengæld burde den kunne køre 40% længere literen

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid