Hundeskov ved Moesgård
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-09-04 11:41

Hej

Jeg kan se, at der er hundeskov ved Moesgård Strand, nærmere betegnet
Nordre Strandmark. Men hvor er det?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Snavox

Dato : 27-09-04 08:39

Hej

> Jeg kan se, at der er hundeskov ved Moesgård Strand, nærmere betegnet
> Nordre Strandmark. Men hvor er det?

Hvor ser du det? Hvis jeg søger efter hundeskove omkring Århus, finder jeg
kun én: Ude omkring True.

Venlig hilsen

Poul

---

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-09-04 15:12

"Snavox" <snavox@msn.com> writes:

> Hvor ser du det? Hvis jeg søger efter hundeskove omkring Århus, finder jeg
> kun én: Ude omkring True.

Mener du Bærremosen i Trige? For det er ganske rigtigt den eneste
statshundeskov i området. Men kommunen har også en del. F.eks.
Mollerup Skov i Vejlby, omkring Stadionsørene og i Riis Skov.

Men den ved Moesgård ligger lige nord for parkeringspladsen i et
dejligt, kuperet område med små klynger af buske og træer. Og til
trods for at der står i politivedtægten for Århus Politikreds, så må
man gerne have løse hunde på stranden (i hvert fald ved Moesgård)
mellem 1. oktober og 31. april.

Fra : pops2

Dato : 27-09-04 17:09

"Snavox" <snavox@msn.com> wrote in message news:<4157c389$0$201$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hej

> Hvor ser du det? Hvis jeg søger efter hundeskove omkring Århus, finder jeg
> [...]

Hejsa!
Hundeskoven ved Moesgård Strand ligger på vejen ud til 'Ishuset' ved
stranden. Den ligger ved den vej på venstre hånd lige inden man kommer
ud til stranden (ikek den bedste anvisning - det VED jeg). Men jeg vil
ikke anbefale den - jeg har været der et par gange og der er meget
trafik ... af en eller anden årsag er der fuldt med veje, og der er
mange der sidder derude og griller (og smider gerne deres madaffald på
jorden - mums for især sådan en lab uden snor!!!)
Men man kan dog gå lidt tilbage mod byen, der er ingen veje og ikke så
mange mennesker, men til gengæld er der Mountain Bikere, de skal
selvfølgelig også være der, men det er lidt træls dér hvor man tror
hunden kan rende frit.
Hilsen Pernille - og Frida
Der ligger en indhegnet 'mark' med lidt skovvækst i Tranbjerg som er
meget hyggelig - kan ikke liiige huske adressen, men vil gerne
undersøge det, og helst møde flere derude?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-09-04 17:29

pernille_kressel@yahoo.com (pops2) writes:

> [...]
> mange mennesker, men til gengæld er der Mountain Bikere, de skal
> selvfølgelig også være der, men det er lidt træls dér hvor man tror

Jeps. Vi gik med Siri i snor, og Kåre var ved at tage hende ind til
siden. Det var han da ligeglad med, så han ramte faktisk Siri! Og
kørte videre... Ikke engang et undskyld. Heldigvis skete der ikke
noget.

Fra : pops2

Dato : 27-09-04 17:49

> [...]
> Hej

> Hvor ser du det? Hvis jeg søger efter hundeskove omkring Århus, finder jeg

Hundeskoven ved Tranbjerg - som egentlig mest er en mark med hegn om
og nogle træer (som vores hund sys er fantastiske) ligger på
Skovgårdsvænget.
Hilsen Pernille