/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny Colt!?!
Fra : Ann Nielsen


Dato : 26-09-04 08:51



Hejsa.

Jeg har siddet og luret på Mitsubishi's hjemmeside for at finde lidt
informationer om den nye Colt. Den virker ret interessant, men er der nogen
her der har hørt lidt om den? Evt. prøvet den, eller? Jeg har desværre ikke
selv tid til at prøvekøre den idag, derfor ville det være lækkert at høre om
den også er til skandinaviske høje mennesker :)

Mvh.

Ann



 
 
Kasper Hansen [8270] (26-09-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 26-09-04 11:00

> Jeg har siddet og luret på Mitsubishi's hjemmeside for at finde lidt
> informationer om den nye Colt. Den virker ret interessant, men er der
nogen
> her der har hørt lidt om den? Evt. prøvet den, eller? Jeg har desværre
ikke
> selv tid til at prøvekøre den idag, derfor ville det være lækkert at høre
om
> den også er til skandinaviske høje mennesker :)

Jeg har ikke prøvet den, men så en der holdt på en parkeringsplads. Den ser
meget høj ud - tror det er i samme stil som min C3 pladsmæssigt. Og den kan
fint bruges af høje mennesker.

/Kasper Hansen



Jakob (26-09-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 26-09-04 12:02

.... men at den har taget din plads kan vi jo kun tilskrive som noget
negativt til selve bilen

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.



Kasper Hansen [8270] (26-09-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 26-09-04 12:27

> ... men at den har taget din plads kan vi jo kun tilskrive som noget
> negativt til selve bilen

Ej, der var masser af pladser. Men jeg skulle jo lige hen og kigge lidt
nærmere på den, når den nu holdt og så ny ud... Troede faktisk ikke at de
var blevet sluppet løs endnu?

/Kasper Hansen



Jacob Buus Smidt (26-09-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 26-09-04 21:28

>
> Jeg har siddet og luret på Mitsubishi's hjemmeside for at finde lidt
> informationer om den nye Colt. Den virker ret interessant, men er der
nogen
> her der har hørt lidt om den? Evt. prøvet den, eller? Jeg har desværre
ikke
> selv tid til at prøvekøre den idag, derfor ville det være lækkert at høre
om
> den også er til skandinaviske høje mennesker :)
>


Jeg har prøvet den i dag. Der var tale om en 1.5 Instyle All-shift, dvs. den
"store" udstyrsmodel med "automatgear", som er et 6-trins robotgear på linie
med Citroens Sensodrive og Toyotas MMT osv. Jeg havde aldrig prøvet et sådan
gear før, og jeg må sige, at jeg er skuffet over virkemåden, når der køres i
"automatic" mode. Hvis man ikke er meget påpasselig med speederen, føles det
som om, man er ude og køre med en person, der aldrig før har prøvet at
skifte gear. Til gengæld fungerede det fint under manuel styring
("tiptronic"-agtigt). Derudover syntes jeg, at der ved motorvejshastighed
var meget kabinestøj fra både vind og motor i forhold til min gamle Polo 1.6
(fra '97), hvilket egentlig overraskede mig en del.

Set bort fra ovenstående, synes jeg at det var en rigtig lækker og smart
bil, og der var rimeligt skub i den. Hvis man blot ser All-shift gearet som
et moderne alternativ til et manuelt gear og i øvrigt ikke interesserer sig
for høje omdrejningstal, tror jeg sagtens, at man kunne blive glad for sådan
en vogn.

Mht. pladsen, så virkede den rimelig rummelig, men jeg er ikke høj nok til
at vurdere dit spørgsmål jf. "høje mennesker"

Jacob



Kasper Hansen [8270] (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 27-09-04 05:59

> med Citroens Sensodrive og Toyotas MMT osv. Jeg havde aldrig prøvet et
sådan
> gear før, og jeg må sige, at jeg er skuffet over virkemåden, når der køres
i
> "automatic" mode. Hvis man ikke er meget påpasselig med speederen, føles
det
> som om, man er ude og køre med en person, der aldrig før har prøvet at
> skifte gear.

Nu har jeg som sagt ikke prøvet Mitsubishis version af robotgearene, men
hvis det er som i min Citroën, er det altså ikke så slemt som du beskriver
det. Jeg vil give dig ret i at man tydeligt bemærker det i starten, men det
forsvinder også med tiden. Desuden har jeg lagt mærke til at man næsten ikke
opdager det, når man er passager. - Jeg har en ide om at det skyldes, at man
ikke selv gør noget aktivt for at skifte gear, og dermed er mere "vågen"
over for pludselige forandringer. Min teori understøttes af, at du siger at
det virker fint i manuel mode. Når man er bevidst om, at der kommer et
gearskift er man også bevidst om at bilen skifter lyd, og måske giver et
lille ryk.

/Kasper Hansen



Jacob Buus Smidt (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 27-09-04 17:21

>
> Nu har jeg som sagt ikke prøvet Mitsubishis version af robotgearene, men
> hvis det er som i min Citroën, er det altså ikke så slemt som du beskriver
> det. Jeg vil give dig ret i at man tydeligt bemærker det i starten, men
det
> forsvinder også med tiden. Desuden har jeg lagt mærke til at man næsten
ikke
> opdager det, når man er passager. - Jeg har en ide om at det skyldes, at
man
> ikke selv gør noget aktivt for at skifte gear, og dermed er mere "vågen"
> over for pludselige forandringer. Min teori understøttes af, at du siger
at
> det virker fint i manuel mode. Når man er bevidst om, at der kommer et
> gearskift er man også bevidst om at bilen skifter lyd, og måske giver et
> lille ryk.
>

Det er muligt, at du har ret, og jeg er heller i tvivl om, at man sagtens
ville kunne vende sig til det og lære at bruge det rigtigt. Men det ændrer
ikke på, at man ikke har helt samme komfort, som med et traditionelt
automatgear, bl.a. skal man, så vidt jeg kan fornemme, løfte foden fra
speederen ved gearskift, hvilket jo forekommer lidt uhensigtsmæssigt under
acceleration

Hvor mange gear har din Citroën egentlig? For Colt'en har 6 gear, og så
bliver det jo til en del gearskift i forhold til f.eks. en 4-trins
automatgearkasse.


Jacob



Kasper Hansen [8270] (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 27-09-04 22:12

> Det er muligt, at du har ret, og jeg er heller i tvivl om, at man sagtens
> ville kunne vende sig til det og lære at bruge det rigtigt. Men det ændrer
> ikke på, at man ikke har helt samme komfort, som med et traditionelt
> automatgear, bl.a. skal man, så vidt jeg kan fornemme, løfte foden fra
> speederen ved gearskift, hvilket jo forekommer lidt uhensigtsmæssigt under
> acceleration

Nå, du sammenligner med rigtige aut. gear - det er langt fra samme komfort.
Det er vi helt enige om. Det korrekte er vel at sammenligne dem med manuelle
gear - for det er jo en helt manuel gearkasse, blot med automatisk skift.
Man skal faktisk slet ikke løfte foden - det gælder bare om at accelerere
jævnt, og ikke *alt* for hårdt. Det giver for det meste et lille ryk i
bilen, når den skifter gear, men det mener jeg ikke er anderledes end med
manuelt gear. Du skal tænke på at den ikke kobler ud, når du slipper
gassen - så hvis du slipper pedalen hurtigt mens du accelererer, så får du
et endnu større ryk. - Men det kan godt tænkes der er forskel på den benzin
du har prøvet, og så min dieselbil. Der er jo trods alt forskel på hvor
momentet ligger omdrejningsmæssigt, og det vil nok ændre oplevelsen af
gearskiftet. Har aldrig prøvet det i en benzinbil.

> Hvor mange gear har din Citroën egentlig? For Colt'en har 6 gear, og så
> bliver det jo til en del gearskift i forhold til f.eks. en 4-trins
> automatgearkasse.

Den har 5 gear, og det er nok rigeligt til den lille 1,4 HDi. Men havde det
været en 2,0 (som man desværre ikke kan få i C3), havde 6 gear været et must
synes jeg.

/Kasper Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste