ny bil for dummies
Fra : Omnolog HMH

Dato : 26-09-04 07:43

Findes der en god bog eller nogen gode links for den nybagte bilejer?

Fra : Kito

Dato : 26-09-04 09:26

Jeg kender et lille hefte der bliver en del brug for, når man først har købt
bil. Det kan fås i banker og sparekasser og går under navnet check hæfte.
Held og lykke med bilen.
Poul

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 13:00

En helt masse bits fra Omnolog HMH til dk.fritid.bil gav følgende:

> Findes der en god bog eller nogen gode links for den nybagte bilejer?

Danmarks Automobilforhandler Forening har udgivet et lille hæfte kaldet "Køb
den bedste bil hos den autoriserede forhandler" og Forbrugerstyrelsen har
udgivet "Ren besked om køb af brugt bil og bilreparationer". Begge hæfter
indeholder noget om købers ret o.s.v.
Peter Rygård har lavet en der hedder "Kunsten at købe brugt bil" som
indeholder noget info om hvad man skal holde for øje både før og efter købet
af en bil (kan også bruges selvom bilen er ny).

På den mere tekniske side er jeg kun stødt på Karl Feldens "Din bil" som også
er udemærket men IMO en anelse for overfladisk i sin tilgang til nogle emner.
Og så syntes jeg IMO at dieselmotorer er stærkt tilsidesat men det kan måske
hænge sammen med at bogen er fra '92, og at dieselbiler var noget mindre
udbredt blandt private dengang.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Nude up, Dum Dum"
-- Beth Littleford as Deirdre in 'Spin City'