BMW 745i
Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 26-09-04 02:00

Hej Gruppe,

Jeg overvejer at købe en BMW 745i og vil i den forbindelse gerne lige
høre om I har nogen kommentarer til bilen. Jeg har ikke før været nogen
BMW fan men finder nu denne model meget fin.

Det er efterhånden et par år siden modellen blev introduceret derfor er
der måske nogen så har erfaringer med den?

--
Steffan
Don’t miss out! Use this coupon code ‘USEN’ and save 40%

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-09-04 06:33

On Sun, 26 Sep 2004 03:00:19 +0200, "Steffan S. Fallesen"
<ssf-remove.this.please@servage.com> wrote:

>Hej Gruppe,

God morgen!

>Det er efterhånden et par år siden modellen blev introduceret derfor er
>der måske nogen så har erfaringer med den?

http://www.bmwseven.com/index.html
http://www.bmwworld.com/models/7_series.htm

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thomas H.

Dato : 26-09-04 09:37

"Steffan S. Fallesen" <ssf-remove.this.please@servage.com> skrev i en
meddelelse news:415614a0@olaf.komtel.net...
> [...]
>
> Det er efterhånden et par år siden modellen blev introduceret derfor er
> der måske nogen så har erfaringer med den?

De første årgange af en model, har altid en masse børnesygdomme, prøv at
forstil dig dette, på en af de mest avanceret biler i verden ...uha. Så hvis
du vil købe brugt, var det måske værd at kigge efter en af de sidste
750iL'ere frem for en 4 år gammel 745i af den første årgang. ...den gamle
7'er er jo ikke ligefrem forældet at se på IMO.
745i har rigeligt med kræfter, men allerede i 735i begynder den at blive
undermotoriseret, iflg. en kammerat! Ikke at den ikke er hurtig, men i
dagligdagen opdager man at der er utrolig mange gearskift og nedgearinger
bare for at holde den kørende med den høje vægt, noget man ikke lige kan se
på papiret, for 0-100 på 7,5 ser jo fint nok ud.
Det den får mest kritik på er jo udseendet, men hvis du kan li' det, er der
jo ingen problemer der.
Men jeg håber du har styr på pengepungen, for service og almindelig
vedligeholdelse er vanvittig dyrt på den slags bilen.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Mikael L

Dato : 26-09-04 15:56

> [...]
>
> Det er efterhånden et par år siden modellen blev introduceret derfor er
> der måske nogen så har erfaringer med den?

Det er en glimrende bil. Den har dog et par minusser. Den vækker opsigt alle
steder den kommer, så du kan ikke snige sig rundt uden alle kigger efter
dig.
Der er meget elekronik i den og det giver jævnligt problemer, en del af
disse problemer kan løses ved at man opdatere bilens computere, men det
tager som regel nogle timer og ofte en hel arbejdsdag, så det er ikke noget
værkstedet lige gør mens du venter.
Det er ikke nogen sportsvogn, det er en motorvejscruiser, men det er den til
gengæld også suveræn til. Men den er bestemt ikke egnet til at hurtig kørsel
i kurver og ligge og lege i, dertil er den alt for stor og tung. Jeg har
ikke kørt meget i en 745 mest i en 735 og den er alt for tam. Der er noget
med gearkassen (6trins) der ikke harmonere med motoren, det gør at bilen
virker meget sløv. Du kan f.eks ikke lave en overhaling uden mindst en
nedgearing, som regel to, hvis det er noget du har tænkt dig at afslutte
samme dag. Noget så simpelt som en tur op af Helsingørmotorvejen med lovlig
hastighed og fartpilot på, kan ikke klares uden nedgearing midt på de små
bakker der derop af.

Omkring udstyr er der et par ting som næsten er et must. Hvis du skulle have
ønske om en original telefon, så er det ikke noget man drømmer om. De virker
ikke, har aldrig virket og kommer aldrig til det. De vil højest være
genstand til daglig irritation, hvis du bruger den meget. Rattet, køb et BMW
sprotsrat og sæt i, hvis den ikke har det, der er ikke mange der har det,
men det er MEGET bedre en standard rattet.
Dynamicdrive, et system der gør at bilen ikke krænger i kurver, samt EDC-
Elektronisk Dæmper kontrol, som gør at bilens støddæmpere hele tiden
tilpasser sig underlaget og man kan skifte mellem sport g comfort, disse to
ting gør bilen meget mere behaglig at køre i, men det kan godt være du skal
prøve to modeller, en med og en uden, før du er rigtig overbevist om
kvaliteten af disse ting.

Hvis du endelig beslutter dig for at anskaffe sådan en bil, så find en i
tyskland, udvalget herhjemme er lig nul, og de biler som er herhjemme er
stort set uden udstyr.
Det er heller ikke en bil der er billig i drift, men det er nok ikke det
store problem hvis man kigger på bil i den klasse.

Mikael

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-09-04 17:07

Mikael L wrote:

> Det er en glimrende bil. Den har dog et par minusser.
Aha...
[SNIP]
> [...]
> ting gør bilen meget mere behaglig at køre i, men det kan godt være du skal
> prøve to modeller, en med og en uden, før du er rigtig overbevist om
Aha...
[SNIP]
> Det er heller ikke en bil der er billig i drift

Hehe, det lyder fuldstændigt som en beskrivelse af en Citroën XM eller
en Xantia Activa. Problemer med elektronikken, cruiserstil, aktiv
affjedring m. sport eller komfort, dyr i drift og reservedele :)
Det er det vi hele tiden har sagt - der er ikke den store forskel :P

Mvh.
Lars / Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Mikael L

Dato : 26-09-04 18:28

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Klip.

> [...]
> affjedring m. sport eller komfort, dyr i drift og reservedele :)
> Det er det vi hele tiden har sagt - der er ikke den store forskel :P

Hvis man ser sådan på det, kan du godt ha lidt ret, men der er stadig en
verden til forskel.
Der kommer aldrig til at stå en Citroën i min carport, der står nu heller
ikke en 735, men der står dog en BMW. De kan stadig noget som andre ikke kan
eller vil f.eks trække på de rigtige hjul

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 18:56

> [...]
> kan
> eller vil f.eks trække på de rigtige hjul

Det kunne min Sierra også og den kunne også æder sådanne bimmere

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-09-04 19:13

On Sun, 26 Sep 2004 19:55:41 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det kunne min Sierra også og den kunne også æder sådanne bimmere

En meget engageret bil! Den gik brændende op i det!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : LostInSpace

Dato : 18-10-04 10:20

> Fly
>
> --
> In space nobody will hear your cream

Mon ikke der skulle have stået Scream i stedet for cream !!!!!!

Men alligevel hvis det var en Ice-cream , så var der vel heller ingen som
hørte den,,

Fra : No1

Dato : 27-09-04 23:09

> [...]
> med gearkassen (6trins) der ikke harmonere med motoren, det gør at bilen
> virker meget sløv. Du kan f.eks ikke lave en overhaling uden mindst en

Jeg har ikke prøvet den næst-nyeste serie, men den 3. nyeste fra starten
af 1990'erne. En 730. Den virkede ret kvik. Den er måske hurtigere end
den næste models 735?

Hvilke biler sammenligner du med? Er den 735 du prøvede fx sløvere end
en 2.0 Golf eller lign.?

Fra : Thomas H.

Dato : 28-09-04 08:59

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse

> [...]
> den næste models 735?
>
> Hvilke biler sammenligner du med? Er den 735 du prøvede fx sløvere end

Du læser ikke hvad jeg skriver, den er skam kvik, 7,5 fra 0-100 er da en ok
tid, og hvis man bare prøver den synes man det hele er ok, problemet med de
mange gearskift oplever nok først hvis man kører rundt i den til daglig. De
nye har jo 6-trins gearkasse, og man har nok prioriteret at den skal have
lidt fart hvis man træder lidt på pedalen, hvor det ville være mere
behageligt hvis den bare prøvede med det den nu kunne i det pågældende gear
Jeg tror Dieslerne er perfekt til den slags luksus flydere, de har
supermomentet til at trække rundt ved 18-2000 rpm, uden at lave nedgearinger
konstant, også selvom man træder godt på pedalen.

Fra : Mikael L

Dato : 28-09-04 13:11

> [...]

> Jeg har ikke prøvet den næst-nyeste serie, men den 3. nyeste fra starten
> af 1990'erne. En 730. Den virkede ret kvik. Den er måske hurtigere end

Den model har kun navet til fælles med den nye og kan derfor ikke
sammenlignes.

> Hvilke biler sammenligner du med? Er den 735 du prøvede fx sløvere end
> en 2.0 Golf eller lign.?

Jeg har aldrig prøvet en Golf 2,0 så det ved jeg ikke. Problemet er at på
papiret er den forholdsvis hurtig, det er bare ikke det indtryk man får i
dagligdagen, der virker den meget lam, den har selvfølgelig også 2 tons at
slæbe på, men alligevel. Den kan ikke følge med hverken en Mercedes S 350
eller en Audi A8 3,7.
Det er lidt belastende at man i en bil som skal være en limosine ikke kan
lave en jævn acceleration uden at skulle geare ned hele tiden, det er kun
noget man skal i små undermotorisrede biler, som min gamle fiat punto eller
Astra 1,4.

Mikael