Datakabel DKU-2 vs. DKU-5
Fra : Jakob G.

Dato : 25-09-04 23:57

Ja, undskyld jeg har en hel masse spørgsmål, men de dukker jo op hen ad
vejen...

Vi har jo som sagt købt både en 6230 og en 6610i, men ikke noget
PC-tilslutningskabel.
Kan de virkelig ikke bruge det samme kabel??
Jeg ville gerne køre det via bluetooth, men det kan 6610i'eren ikke, så vi
må ha' fat i et (eller to) kabler.
Kan vi ikke nøjes med det ene?

--
Hilsen Jakob

Fra : Allan

Dato : 26-09-04 07:47

Hej

Nej de kan ikke, dku2 er i prinsippet kun et kabler, da usb convertering
(noget electronik) sker i telefonen, dku5 derimod har convertering i kablet.
Har læst dette i en anden gruppe
Hvad med infarød?

Allan

Fra : Jakob G.

Dato : 26-09-04 10:12

> Nej de kan ikke, dku2 er i prinsippet kun et kabler, da usb convertering
> (noget electronik) sker i telefonen, dku5 derimod har convertering i
kablet.

Øv...

> Hvad med infarød?

Ja, det har jeg osse tænkt på, men det er jo ikke ne bærbar jeg har. Kan man
købe en løs infrarød port til at PC?

--
Hilsen Jakob

Fra : Allan

Dato : 26-09-04 17:19

Hej
Ja det kan godt fåes en ir-adapter til pc'en
http://www.thansen.dk/products.asp?c=308701419&n=443666806#xy

Fra : Jakob G.

Dato : 26-09-04 18:21

> Ja det kan godt fåes en ir-adapter til pc'en
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=308701419&n=443666806#xy

Tak, men kabel eller BT er vel den bedste (hurtigste) forbindelse, ikke?

--
Hilsen Jakob

Fra : Zulu

Dato : 26-09-04 19:36

> Tak, men kabel eller BT er vel den bedste (hurtigste) forbindelse, ikke?

IR er i teorien hurtigere end BT. 4 Mbit/s vs. 700 Kbit/s

Men om det holder i virkerligheden kan jeg ikke afgøre.

Et USB-kabel er klart hurtigst, men virker desværre ikke til begget
telefoner.

Zulu

Fra : Calle.

Dato : 27-09-04 05:35

Zulu wrote:
> [...]
>
> Men om det holder i virkerligheden kan jeg ikke afgøre.
>
> Et USB-kabel er klart hurtigst, men virker desværre ikke til begget

IR virker fint til nokia.

--
Calle.

Fra : Zulu

Dato : 27-09-04 14:37

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> IR virker fint til nokia.

Ja, ja selvfølgelig gør det det...

Kan jeg ikke få dig til at teste hvor hurtigt du kan overføre med IR. Fx ved
at overføre en mp3 fil e.lign.
Husk at du kan sætte hastigheden på IR-porten under Enhedshåndtering.

Zulu

Fra : Calle.

Dato : 28-09-04 05:48

Zulu wrote:
> [...]
> Fx ved at overføre en mp3 fil e.lign.
> Husk at du kan sætte hastigheden på IR-porten under Enhedshåndtering.

har ikke MP3 i min tlf. så der er ikke lager til det. bruger kun IR til
synkronisering og lidt fotos, men det er ikke målbart.

--
Calle.

Fra : Zulu

Dato : 29-09-04 18:24

> har ikke MP3 i min tlf. så der er ikke lager til det. bruger kun IR til
> synkronisering og lidt fotos, men det er ikke målbart.

OK, det kunne jeg jo ikke vide...

Zulu

Fra : RpR

Dato : 30-09-04 16:28

> Kan jeg ikke få dig til at teste hvor hurtigt du kan overføre med IR. Fx
ved
> at overføre en mp3 fil e.lign.
> Husk at du kan sætte hastigheden på IR-porten under Enhedshåndtering.

Jeg kan fortælle at min BT adapter typisk sender med ~30 - 40kb/s til
telefoner, hvor den infrarøde port i min laptop ligger mærkbart lavere.
Præcist hvor meget kan jeg ikke berette om, men det tar ihvertfald længere
tid.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Zulu

Dato : 30-09-04 20:52

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Præcist hvor meget kan jeg ikke berette om, men det tar ihvertfald længere

Takker...

Zulu