Infrarød mellem N6230 og N6610i
Fra : Jakob G.

Dato : 25-09-04 23:04

Min kæreste og jeg har været ude og bruge penge idag...
Jeg har købt mig en 6230 og hun ville gerne have en 6610i.

Nu ville vi så prøve at overføre et billede til hinanden via IR, men kan
ikke få det til at virke.
Skulle det ikke umiddelbart lade sig gøre? Der står, at den, der vil afsende
et billede først skal aktivere sin IR. Det gør vi så, og den skriver noget a
la "Aktiverer IR-modtagelse". Det samme skriver den ande, men de får aldrig
kontakt. Skal det gøres på en anden måde? jeg vil da mene at den første
burde skrive noget med "Forbereder IR afsendelse" (og ikke modtagelse).

Hvordan gør man...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Allan

Dato : 26-09-04 07:50

Hej
Du skal aktivere infrarød på den modtagende telefoner

Allan

Fra : Jakob G.

Dato : 26-09-04 10:53

> Du skal aktivere infrarød på den modtagende telefoner

Det har vi prøvet nu. Jeg ville prøve at sende et billede fra min 6230 til
hendes 6610i, men det mislykkedes.
Infrarød-symbolet lyste godtnok fast på hendes for et kort øjeblik, så der
var vel forbindelse, men min skrev "Afsendelse mislykkedes" hver gang.
Hvad kan der være galt? Hvor tæt (eller langt fra hinanden) skal telefonerne
ligge? De burde da være kompatible, ikke?

--
Hilsen Jakob

Fra : Allan

Dato : 26-09-04 17:10

Hej
jo de burde være kompatibel, afstand ca 10-15 cm mener jeg

Fra : Jakob G.

Dato : 26-09-04 18:14

> jo de burde være kompatibel, afstand ca 10-15 cm mener jeg

Vi har fundet ud af at sende visitkort til hinanden, så noget virker der da,
men billeder duer stadig ikke.
6230 og 6610i har vist ikke samme skærm og kameraopløsning. Kunne det have
noget med det at gøre?

--
Hilsen Jakob

Fra : Karsten Vinding

Dato : 26-09-04 18:32

Jakob G. wrote:

> Vi har fundet ud af at sende visitkort til hinanden, så noget virker
> der da, men billeder duer stadig ikke.
> 6230 og 6610i har vist ikke samme skærm og kameraopløsning. Kunne det
> have noget med det at gøre?

Det er sansynligvis blot fordi at 6610i'eren ikke understøtter overførsler
af billeder via infrarød. Har selv oplevet det med en kollega's 5100 og min
6230, der kunne overføres visitkort, men ikke billeder m.m. Nu har han en
5140, og nu virker det fint.

Jeg tror ikke umiddelbart i får det til at virke, det er en begrænsning i
6610i'eren.

--
Mvh, Karsten.

Fra : Jakob G.

Dato : 26-09-04 18:37

> [...]
> 5140, og nu virker det fint.
>
> Jeg tror ikke umiddelbart i får det til at virke, det er en begrænsning i

Hmm... Det lyder nok sandsynligt...

--
Hilsen Jakob :-|