Hvilket 14" vinterdæk er bedst ?
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 25-09-04 19:42

Hej med jer,

Er der nogle der kan huske hvilket 14" vinterdæk som fdm eller andre har
kåret som vinder ?

Mvh
Mikkel

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-04 20:24

> Er der nogle der kan huske hvilket 14" vinterdæk som fdm eller andre har
> kåret som vinder ?

FDM laver som regel ikke selv de store tests - men henviser til den mægtige
ADAC-søsterorganisation i Tyskland.

De laver Europas mest seriøse dæktests - og de anbefaler Michelin Alpin A2,
som er nogle temmelig dyre vinterdæk.

Imidlertid er Semperit Winter Grip næsten lige ¨så gode - og langt
billigere. Semperit er bedre end stort set alle de dyre mærker, hvilket er
sjældent.

Jeg har Alpin A2 liggende til den kommend vinter - men købte nok Semperit,
hvis jeg skulle købe i dag.

/Jan W Nielsen

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 26-09-04 10:28

> Jeg har Alpin A2 liggende til den kommend vinter - men købte nok Semperit,
> hvis jeg skulle købe i dag.

Tak for et godt svar.

Mikkel

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-09-04 10:36

On Sat, 25 Sep 2004 21:23:33 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@ingenmail.dk> wrote:

>Jeg har Alpin A2 liggende til den kommend vinter - men købte nok Semperit,
>hvis jeg skulle købe i dag.

Jeg ville købe et Continental WC TS 780. Det er nummer et i den nyste
test. Det bedste dæk på våd vej.

Dækstørrelse: 165/70 R14 T(Q)

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 26-09-04 10:59

Semperit,

> Jeg ville købe et Continental WC TS 780. Det er nummer et i den nyste
> test. Det bedste dæk på våd vej.

Det kan jeg varmt anbefale. Har kørt et par vintre på dette dæk i 185/60x14
og det er rigtig overbevisende i dansk føre. Jeg har ikke rigtig haft
lejlighed til at prøve det under mere ekstreme forhold.

Mvh
Claus