Polering af lak hvorhenne og billigst i Od~
Fra : Thomas

Dato : 25-09-04 19:35

Hej NG

Er der nogen kan kan anbefale et sted i Odense eller omegn, hvor man kan få
en bil billigt poleret? Jeg har tjekket www.tidycar.dk og synes at 3200,-
lige er i overkanten! Jeg kan ikke lige komme i tanke om andre.

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 25-09-04 19:41

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> en bil billigt poleret? Jeg har tjekket www.tidycar.dk og synes at 3200,-
> lige er i overkanten! Jeg kan ikke lige komme i tanke om andre.

Måske jeg har kigget forkert hos tidycar.... Der står garanti behandling
over det tilbud der, aner ikke hvad det er. Længere nede står der
"efter tilbud" ud for dybdepolering

Så nu skal jeg nok rette mit spørgsmål lidt

Hvad koster sådanne en "dybdepolering" ca.?` og hvorhenne er det billigtst

Mvh

Thomas

Fra : sailor99

Dato : 26-09-04 01:13

Bedst og billigst = gør det selv!

Mvh
Georg

Fra : Thomas

Dato : 26-09-04 06:41

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote in message
> Bedst og billigst = gør det selv!
>
> Mvh
> Georg

Ja, det kan jo måske ikke argumentere imod. Hvad kræves der til den
opgave? Er de helt billige polermaskiner gode nok (kan ikke huske hvad de
koster men omkring 100, til 200,- vel) og hvilke midler skal der i såfald
bruges? (gider ikke købe ind for alt mange hundrede kroner og bruge flere
dage, hvis et værksted kan gøre det for 1200,- eller hvad ved jeg)

Men hvad står en hjemmepolering ca i, kontra hvad man kan få gjort det til
ude i byen ?

Mvh

Thomas

Fra : Olesen

Dato : 26-09-04 11:44

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvad står en hjemmepolering ca i, kontra hvad man kan få gjort det til
> ude i byen ?

En hjemmepolering koster ca. 150 i startgebyr, men så har
du en polish, som sikkert varer 3-4 gange, forhåbentlig
flere, så prisen kan ikke sammenlignes med en ude-i-byen omgang.

Du skal blot købe 10 klude, polish, og så sætte en go'
CD på anlægget i bilen *S*.

Fra : Thomas

Dato : 26-09-04 16:46

> [...]
> flere, så prisen kan ikke sammenlignes med en ude-i-byen omgang.
>
> Du skal blot købe 10 klude, polish, og så sætte en go'

Nu er Knofedt ikke mit mellemnavn. Jeg kan se at Harald Nyborg har en
polermaskine til 85,- kr, og den tror jeg da jeg vil købe.

Bruger man de samme midler, som hvis man havde poleret i hånden? Altså
alm. lakrens og efterfølgende lakforsegler/voks. Eller er der en speciel
fremgangsmåde, når man bruger sådanne en fætter?

Mvh

Thomas

Fra : Olesen

Dato : 26-09-04 17:30

"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er Knofedt ikke mit mellemnavn.

Hvis man bruger en polêrmaskine korrekt,
så er der tale om ca. samme intensive arbejde.
Godt nok skal dên lave arbejdet, men den er tung
og uhandy at stå med i længere tid.

> Jeg kan se at Harald Nyborg har en
> polermaskine til 85,- kr, og den tror jeg da jeg vil købe.

Held & Lykke.

> Bruger man de samme midler, som hvis man havde poleret i hånden? Altså
> alm. lakrens og efterfølgende lakforsegler/voks. Eller er der en speciel
> fremgangsmåde, når man bruger sådanne en fætter?

Du kan ikke vende kluden så ofte.......

Fra : Thomas

Dato : 26-09-04 17:41

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Held & Lykke.

> Du kan ikke vende kluden så ofte.......

Ok.... jeg må nok betale mig fra det så

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 18:30

> [...]
> alm. lakrens og efterfølgende lakforsegler/voks. Eller er der en speciel
> fremgangsmåde, når man bruger sådanne en fætter?

Det er de samme midler du bruger med en maskine! De polermaskiner man finder
rundt omkring er helt ubrugelige! Som min. skal du have en excentersliber
hvis den skal virke ordenligt
(http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=28)...

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 14:17

> [...]
> en bil billigt poleret? Jeg har tjekket www.tidycar.dk og synes at 3200,-
> lige er i overkanten! Jeg kan ikke lige komme i tanke om andre.

Hos Cartec (www.cartec.dk) kan du for ca. 3500 kr. få komplet behandling,
ude+inde samt motorvask og dvs. inkl. rensning af instrumentbord, sæder mv.!
Du kan selvfølgelig få en polering alene noget billigere men det kan nok
ikke betale sig! Jeg fik en pris på kun rensning/imprægnering af sæder for
ca. 1800 kr. og ca. 3500 kr. komplet for ALT... Kontakt de forskellige
steder omkring hvor du bor (også nabobyerne) da der er rimelig stor
prisforskel fra sted til sted!

Tidycar og Ditec er rimelig dyre, men du kan jo prøve at kontakte dem!