Fotografer
Fra : Hans Engmark

Dato : 25-09-04 15:11

Er der nogen der ligger inde med oplysninger om fotografer
Især hvilke år de virkede. Formodentlig 1900-1920

Det drejer sig om 3 fotografer i Nordjylland.

N.. C Madsen, Aalborg

Franz Christensen, Jernbanegade 3, Hjørring

J. P. Christensen, Vraa

venlig hilsen
Hans Engmark
http://home6.inet.tele.dk/hengmark/
Mors: www.genealogi-mors.dk
Mors Brugerforum: http://www.genealogi-mors.dk/phpBB2/index.php
Legacy: www.legacy.genealogi-mors.dk
Brugerforum: http://legacy.genealogi-mors.dk/phpBB2/index.php

Fra : Anker Eriksen

Dato : 25-09-04 17:31

N.C. Madsen 1858 - 1921.
Født i Torum sogn i Salling som søn af snedker Mads Nielsen.
Døde den 17.juli 1921.
"Aalborg bogen 1967, de gamle fotografer i Aalborg.

mvh
Anker

Fra : Hans Engmark

Dato : 26-09-04 14:01

On Sat, 25 Sep 2004 18:30:56 +0200, "Anker Eriksen"
<ankerFJERN@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>Døde den 17.juli 1921.
>"Aalborg bogen 1967, de gamle fotografer i Aalborg.

Tak for svarene begge to.
Det er interessant for mig at N. C Madsen dør i 1921

mvh
Hans Engmark

Fra : Anker Eriksen

Dato : 26-09-04 14:44

I Aalborg bogen 1967, er der et billede af N.C.Madsen og datteren Dagny.
Dagny døde som Frk. i København den 25. juni 1943.

Fra : Philip Kofoed

Dato : 25-09-04 22:25

Hej Hans,

Her er hvad jeg har kunnet finde i Ochsners "Fotografer i og fra Danmark
indtil år 1900":

> N.. C Madsen, Aalborg

Aktiv 1888 - ca 1895 og igen fra 1901 og frem (til sin død?). Hvad han
lavede 1895-1901 ved jeg ikke. Adressen var Allgade 57.
Ålborg museum har nogen af hans fotos fra 1890'erne.
Han havde i 1892 en anslået årlig indtægt på 600 kr, lavest af
fotograferne i Ålborg.
Se også Anker Eriksens svar.

> Franz Christensen, Jernbanegade 3, Hjørring

Intet, sikkert aktiv efter 1900.

> J. P. Christensen, Vraa

Der er nævnt en J. P. Christensen, men fra Samsø.

"Fotografer i og fra Danmark indtil år 1920" som dit bibliotek sikkert
har på læsesalen har måske informationer om de 2 sidste.

mvh
Philip Kofoed

Fra : Asger Bruun

Dato : 27-09-04 16:19

In article <c2val0l00hlj0l0f5rccp47qh8sv7v9co3@4ax.com>,
hengmark@post6.tele.dk says...

> [...]
>
> Det drejer sig om 3 fotografer i Nordjylland.
>
> N.. C Madsen, Aalborg
>
> Franz Christensen, Jernbanegade 3, Hjørring

Fotograf Franz Christensen i Hjørring, kan du få alt at vide om ved
Vendsyssel Historiske Arkiv - adr. og tlf.nr se deres hjemmeside vhm.dk
/Asger

Fra : K. Thidemann

Dato : 27-09-04 17:17

On Mon, 27 Sep 2004 17:18:31 +0200, Asger Bruun
<bruun.asger@get2net.dk> wrote:

>Fotograf Franz Christensen i Hjørring, kan du få alt at vide om ved
>Vendsyssel Historiske Arkiv - adr. og tlf.nr se deres hjemmeside vhm.dk
>/Asger

Hans se lige her http://www.vhm.dk/

3) Frantz Christensen-samlingen (Hjørring) 1906-1977

Indehavere:

1906-1942 Frantz Christensen

1942- ca. 1949 Olga Christensen (hustru til F.C.)

Ca. 1949-1977 Aase Frantz Christensen (datter af F.C. og O.C.)

Bevaret materiale:

Negativer 1906-1977, ca. 75.000.
Protokoller 1906-1977

Kh
Ketty

Fra : Hans Engmark

Dato : 27-09-04 21:44

> [...]

>Fotograf Franz Christensen i Hjørring, kan du få alt at vide om ved
>Vendsyssel Historiske Arkiv - adr. og tlf.nr se deres hjemmeside vhm.dk

Tak for den oplysning.
Jeg må kigge forbi arkivet engang.

mvh
Hans Engmark

Fra : Ole Grau

Dato : 27-09-04 23:37

> [...]
>
> Det drejer sig om 3 fotografer i Nordjylland.
>
> N.. C Madsen, Aalborg
>
> Franz Christensen, Jernbanegade 3, Hjørring

Frans Christensen er 1906-1913 i Jernbanegade i Hjørrring
1913-1942 i Østergade i Hjørring
Hans kone og datter fører forretningen videre til 1977.

J P Christensen er i Vraa 1908-1930 måske mere. Først i Østergade
senere i Borgergade 2

Ole

E-mail adresse i dette indlæg er ikke
gyldig, fjern "fjernes."