Tør man købe den nye iPod?
Fra : Rasmus Bruun

Dato : 25-09-04 13:07

Jeg overvejer at anskaffe mig en af de nye 20GB eller 40GB iPods, men jeg
har flere steder læst om skratten og støj under afspilningen --
tilsyneladende især, hvis man ikke bruger de hovedtelefoner, der følger med
(hvilket jeg netop ikke har tænkt mig):
http://www.macworld.com/weblogs/editors/archives/000283.php
http://www.ipodlounge.com/articles_more.php?id=4776_250_8_0_

Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med de nye modeller?

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 27-09-04 08:13

"Rasmus Bruun" <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote in message

> Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med de nye modeller?

Du vil ikke hellere vente til næste generation kommer:
http://www.bbspot.com/News/2004/09/new_ipod.html ?

--
Christian

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 28-09-04 16:30

Christian Aagot Riis skrev:
> Du vil ikke hellere vente til næste generation kommer:
> http://www.bbspot.com/News/2004/09/new_ipod.html ?

Heh, nej den er vist lige et nummer for minimalistisk for mig.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Michael Holm

Dato : 27-09-04 09:06

> [...]

> http://www.ipodlounge.com/articles_more.php?id=4776_250_8_0_
>
> Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med de nye modeller?

Hvis du nu hopper på vores nye begynderhold i aikido kan du spørge min
anden instruktør, han har købt en (og har ikke brokket sig endnu

Skal prøve at hører ham om han har sat andre hørebøffer til ?!

--
Michael T. Holm (som også bor i Herlev :)
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 28-09-04 16:47

Michael Holm skrev:
> Hvis du nu hopper på vores nye begynderhold i aikido kan du spørge min
> anden instruktør, han har købt en (og har ikke brokket sig endnu
>
> Skal prøve at hører ham om han har sat andre hørebøffer til ?!

Well, tak for tilbuddet, men jeg får vist motion nok i Hjortespring Badet

Du må dog godt spørge din instruktør om hans erfaringer.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Michael Holm

Dato : 28-09-04 19:51

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> Well, tak for tilbuddet, men jeg får vist motion nok i Hjortespring Badet

skal jo lige lave lidt reklame

> Du må dog godt spørge din instruktør om hans erfaringer.

jeg er hans instruktør anyway har lige mailet med ham, han har kun
prøvet med billige 20 kr. hørebøffer og de virkede fint (=unden
skratten)

Vi har desværre aikido seminar når macbruger holder workshop den 9. okt.
eller kunne vi havde taget den med så kunne du havde testet.

Hvis du har nogen hørebøffer du vil teste kan du maile/ringe så kan du
kigge forbi lige før træning en dag og teste dem på hans ipod (min ipod
er en 3 g. :(

--
Michael T. Holm

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 28-09-04 21:54

Michael Holm skrev:
> jeg er hans instruktør

Heh -- nu fangede jeg den.

> Vi har desværre aikido seminar når macbruger holder workshop den 9. okt.
> eller kunne vi havde taget den med så kunne du havde testet.

Ærgerligt, nu hvor cirkus kommer til byen.

> Hvis du har nogen hørebøffer du vil teste kan du maile/ringe så kan du
> kigge forbi lige før træning en dag og teste dem på hans ipod (min ipod
> er en 3 g. :(

Tak for tilbuddet -- meget venligt. Det kan være, at jeg vender tilbage til
det. Jeg har endnu ingen hovedtelefoner, men har tænkt mig at købe
Sennheisers PMX60 (en nakkebøjle-model), hvis de passer mig og ellers lyder
godt. Mit højre øre er lidt mere åbent end mit venstre, så den type
ørepropper, der følger med iPod'en kan ikke blive siddende. Jeg har godt
nok nogle Sony-propper, der går lidt længere ind end Apples. De sidder
fint, men de gør sgu' ondt om vinteren, når ørerne er kolde og knap så
smidige som ellers.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-04 10:17

> [...]
> har flere steder læst om skratten og støj under afspilningen --
> tilsyneladende især, hvis man ikke bruger de hovedtelefoner, der følger med

Støj og skratten skyldes at de hovetelefoner man bruger ikke er
tilstrækkeligt følsomme til at blive trukket af iPodens
hovedtelefonforstærker. Det er et generelt problem på alt bærbart
udstyr. Blandt "Gode" hovedtelefoner der kan trækkes af enhver
hovedtelefonforstærker er jeg kun stødt på Grado's SR60 og SR80
modeller - begge lyder iøvrigt sindsygt godt.

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 28-09-04 16:45

Morten Reippuert Knudsen skrev:
> [...]
> hovedtelefonforstærker er jeg kun stødt på Grado's SR60 og SR80
> modeller - begge lyder iøvrigt sindsygt godt.

Jeg har spurgt mig lidt for, og har fået at vide, at hvis der er et problem
i forbindelse med at anvende andre hovedtelefoner til en musikafspiller,
end de medfølgende, så skulle det være, hvis man bruger en
hovedtelefonmodel, der er beregnet til en afspiller med en lavere impedans
end den anvendte afspillers. Det burde dog ikke resultere i skratten.

Jeg har forstået iPod-problemet sådan, at det kan opstå, hvis stikket på
hovedtelefonerne har en metalkappe, der kommer i kontakt med iPod'en. Hvis
der skulle være overgang pga. dette, ville jeg dog tro, at det førte til en
brummen, snarere end en skratten.

Jeg ville have gættet på, at en skratten skyldtes en løs forbindelse, fx en
dårlig lodning, men det er svært at blive klog på de ting, de berørte
ejermænd skriver og deres forsøg på at komme med en teknisk forklaring.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-04 09:12

> [...]

> hovedtelefonmodel, der er beregnet til en afspiller med en lavere impedans
> end den anvendte afspillers. Det burde dog ikke resultere i skratten.

jo hvis hovedtelefonforstærkeren pga af hovedtelefonens lave impedans
begynder at overstyre, fordi den ikke kan lever tilstrækkelig meget
strøm.

> Jeg ville have gættet på, at en skratten skyldtes en løs forbindelse, fx en
> dårlig lodning, men det er svært at blive klog på de ting, de berørte
> ejermænd skriver og deres forsøg på at komme med en teknisk forklaring.

i givet fald vl den dårlige lodning fremkalde skratten på alle
hovedtelfoner man måtte forsøge med.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-04 00:32

In article <2e2l22-d21.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> hovedtelefonforstærker er jeg kun stødt på Grado's SR60 og SR80
> modeller - begge lyder iøvrigt sindsygt godt.

Men er de hvide?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-04 09:14

> Men er de hvide?

nej sorte i et MEGET klasisk design (det kan fremkalde minder fra tiden
med din Radford)

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-04 08:16

In article <lq1742-l7e.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> nej sorte i et MEGET klasisk design (det kan fremkalde minder fra tiden
> med din Radford)

Jeg ved nu ikke, om det ligefrem er behagelige minder. Jeg havde en del
bøvl med den forstærker. Jeg husker en lang togtur med den fra Odense
til Århus, hvor der var en forretning, der var eksperter i at reparere
rørforstærkere. Det var en meget god måde at komme i snak med folk i
toget på. Men ellers er din klæbehjerne næsten uhyggelig. Jeg havde da
lykkeligt glemt den forstærker.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 29-09-04 10:50

Rasmus Bruun <usenet@re--rasmusbruun--move.dk> writes:

> [...]
>nok nogle Sony-propper, der går lidt længere ind end Apples. De sidder
>fint, men de gør sgu' ondt om vinteren, når ørerne er kolde og knap så

hej Rasmus.
På MacBrugers workshop d. 9.10 i Herlev, se: www.macbruger.dk
Vil der netop blive en fremvisning og demo af iPod.
Der vil og også være noget ekstra udstyr.
Jeg har netop talt med en iPodejer og han er glimrende tilfreds med de
medfølgende høretelefoner.
I min store kontaktflade med MacBrugere, har jeg ikke hørt nogen klager om
iPod og høretelefonerne
Selv regner jeg med at afhente min nys indkøbte 20 Gb iPod i dag og den
vil selvfølgelig blive medbragt.
Så der vil blive god anledning til at lytte, kigge og få nogle fornuftige
input fra andre brugere af iPod.
bedste hilsen Hanne

WWW.macbruger.dk
Største og ældste forening