Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
MMC vs. SD ram ?!?! hurtighed!?
Fra : Maria Brockhoff

Dato : 25-09-04 12:04

Hej

Jeg køber snart det nye kamera fra Panasonic DMC-FZ20. Det kan bruge både SD
og MMC ramkort (så vidt jeg kan forstå fra hvad jeg har læst).
Mit spørgsmål er så: Hvilken korttype skal jeg vælge?!
Det skal jo være den slags kort der kan overføre data frem og tilbage
hurtigst, så der ikke opstår "flaskehalsproblemer" mellem kamera og
hukommelseskort.

SD vs MMC, hvad er bedst og hurtigst? for de koster jo det samme!

Mvh Anders

Fra : cern

Dato : 25-09-04 12:16

"Maria Brockhoff" <marbro@postfjern.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hukommelseskort.
>
> SD vs MMC, hvad er bedst og hurtigst? for de koster jo det samme!

find først ud af hvor hurtigt dit camera skrive, læse .. til og fra ram .
vælg så dit kort derefter.
der er ingen god grund til at skyde små fugle med kanoner.
v-cern

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-09-04 14:38

"Maria Brockhoff" <marbro@postfjern.com> skrev:

> Hej
>
> Jeg køber snart det nye kamera fra Panasonic DMC-FZ20.

Jeg får mit i løbet af den kommende uge

> [...]
> kamera og hukommelseskort.
>
> SD vs MMC, hvad er bedst og hurtigst? for de koster jo det samme!

SD. MMC er bare et SD-kort uden skrivebeskyttelse og såvidt jeg har
forstået ret uddødt.

Men det er ikke nok bare at vælge SD. Kortene har også forskellige
læse- og skrivehastigheder.

Jeg valgte dog at købe det billigste 256MB Kingston SD-kort på
EDBPriser til at starte med.

--
Morten http://miljokemi.dk