Zalman på ABit NF7-S2G?
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 25-09-04 10:32

Kan en Zalman CNPS7000A-Cu sidder på et ABit NF7-S2G bundkort?

Der står ikke noget på Zalmans liste over kompatible bundkort:
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7000(AB)_462MBlist_eng.htm

Det ser dog ud til, at der huller omkring soklen, så kan køleren mon sidde
der:
http://www.shg.dk/images/produkt2/3100108/LR3857WJ7I_520_436.jpg
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=205

Mvh.

Mads

Fra : Brian Olsen

Dato : 25-09-04 21:23

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> wrote in message news:yTa5d.995$tk5.265@news.get2net.dk...
> Kan en Zalman CNPS7000A-Cu sidder på et ABit NF7-S2G bundkort?

> Det ser dog ud til, at der huller omkring soklen, så kan køleren mon sidde
> [...]

Jeg har monteret en på et Abit AN7, som har samme layout omkring soklen, men det kræver
en smule modificering. Der sidder en klemme omkring køleren med 2 huller i hver side, og
på et socket A board skal du bruge de inderste huller til monteringen.

Det yderste hul på denne klemme skal fjernes i den ene side hvis du skal have plads til køleren,
ellers vil den støde på den ene af de 4 transistorer som sidder lige over soklen hvis du kigger
på billedet. Jeg fjernede det yderste hul ganske forsigtigt med en nedstryger, det tog små
15 minutter og så sidder køleren perfekt

Mvh
Brian Olsen

Fra : Morten Larsen

Dato : 27-09-04 10:32

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan en Zalman CNPS7000A-Cu sidder på et ABit NF7-S2G bundkort?

lidt ot. Overvejede selv dette bundkort med alle dets features osv. men har
læst man skulle gå langt uden om det. Om det passer ved jeg ikke men an7
skulle være bedre. Men jeg har ikke læst så mange tests af nf7-s2g så jeg
ved ikke om det er så godt som det ser ud.

Mvh Morten