Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mørkekammer
Fra : Gert Knold

Dato : 25-09-04 04:59

Hejsa

Jeg skal du at købe Canon EOS 3000, men så ville jeg lige vide hvad man skal
have for at kører sit egen mørkekammer ? Hvilke ting skal jeg bruge, når jeg
står helt på bunden.

MVH

Gert

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-09-04 12:26

"Gert Knold" skrev
> Jeg skal du at købe Canon EOS 3000, men så ville jeg lige vide hvad man skal
> have for at kører sit egen mørkekammer ? Hvilke ting skal jeg bruge, når jeg
> står helt på bunden.

Du tænker sort/hvid?
Et rum som kan mørklægges. Vil du selv fremkalde
dine negativer, skal der være så mørkt, at du, selv efter 10
minutter i rummet, stadig ikke kan se konturer af dine omgivelser.
Evt. kan en mørkekammerpose benyttes når filmen skal trædes
i fremkaldetankens spiral.
En fremkaldetank med spiral (eller spiraler, hvis du vil fremkalde
mere en een film ad gangen)
En mørkekammerlampe / pære.
Et forstørrelses apparat med 50mm objektiv.
3 skåle som er lidt større end det fotopapir du vil benytte. Bliver
de _for_ store er det bare spild af kemi.
3 pincetter til fotopapir.
Et sted at skylle papiret.
Et sted at tørre papiret. Det kan snildt hænge på en tørresnor.
Derudover kan man få en mængde tilbehør som er
beregnet til at gøre livet og tegnebogen lettere.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Pico

Dato : 25-09-04 23:09

Gert Knold wrote:
> Hejsa
>
> Jeg skal du at købe Canon EOS 3000, men så ville jeg lige vide hvad
> man skal have for at kører sit egen mørkekammer ? Hvilke ting skal
> jeg bruge, når jeg står helt på bunden.

Hvis du har mulighed for det var det en god ide at besøge en fotoklub.
Der er de som regel vilige til at forklare og vise. Mange fotoklubber
har også egne mørkekammer som man frit kan benytte, så spare du udstyret
og har hjælp ved hånden.
Hvildet område bor du i ?
--
Med venlig hilsen
Pico

Fra : Gert Knold

Dato : 26-09-04 05:39

Grenå, Århus Amt.

Fra : Pico

Dato : 26-09-04 22:34

Gert Knold wrote:
> Grenå, Århus Amt.

Prøv at se nedestående url, der er en liste over klubber:

http://www.photographing.dk/021%20fotoklubber%201.htm#fotoklubber%201
Pico