ditec ... er det ok
Fra : Thomas G

Dato : 24-09-04 19:18

Hej Alle

Jeg har lige ervervet mig et stk. ny bil og overvejer i den forbindelse
en ditec behandling (www.ditec.dk).

Jeg har ingen forventning om at det giver en meget meget bedre pris når den
skal sælges, men det tiltaler mig at lakken skulle blive stærkere (bedre
modstå stenslag) jf. deres information på hjemmesiden, og at den holder
glans meget længere tid ... men jeg ville meget gerne høre fra nogen der har
pårøvet det.

(der står ingen pris på hjemmesiden, men jeg ahr ringet og prisen er for min
bil størrelse knap 3000 kr) (plus jeg vist nok får 10 eller 15% fordi jeg er
medlem af FDM).

hilsen Thomas G

Fra : Olesen

Dato : 24-09-04 20:40

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> modstå stenslag) jf. deres information på hjemmesiden, og at den holder
> glans meget længere tid ... men jeg ville meget gerne høre fra nogen der

En bekendt fik sin silver Polo givet en behandling.
8 uger efter (læs:2 mdr.) så den igen helt normal ud og
var hverken blevet lettere at holde ren, ingen større glans
og ganske ordinær at se/mærke på.
Til prisen synes jeg ikke det er andet værd end den
fornemmelse, at man har gjort noget godt for lakken.
(samme feeling, som når du selv har gået lakken efter
med masser af knofedt).
Hvad stenslag angår tror jeg ikke du skal sætte næsen
alverden op hvis først uheldet er ude.

Stod der ikke noget om genbehandling ??

Fra : Thor

Dato : 24-09-04 23:06

Jeg har en rød audi fra '96 som fik en ditec behandling her i foråret.
Jeg synes det har været en succes,- bilen bliver igen 'som ny' når den er
nyvasket.
Men jeg ville ikke ofre behandlingen på en ny bil.
Hvis lakken står flot, er det nok at vaske den med skyllevoks
(lux vask) 5-6 gange om året.

mvh Thor

Fra : Olesen

Dato : 25-09-04 08:13

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse

> Hvis lakken står flot, er det nok at vaske den med skyllevoks
> (lux vask) 5-6 gange om året.

Nok at vaske bil 5-6 gange årligt ?

Eller er (lux vask) nok til at få bilen til at skine som nypoleret
efter en Ditec behandling ?

Jeg er ret sikker på, intet af det stemmer overens
med virkeligheden.

Fra : Thomas G

Dato : 25-09-04 12:10

> Hvad stenslag angår tror jeg ikke du skal sætte næsen
> alverden op hvis først uheldet er ude.

Det forventer jeg heller ikke da de jo ikke lover at det ikke sker ... kun
at den bliver mere modstandsdygtig.

jeg

> Stod der ikke noget om genbehandling ??

Jo den skal have en fuld behandling første gang ... og efter 1,5 år skal den
have en "mini" behandling ... igen efter 1,5 (3 år) år skal den have så have
en fuld behandling igen (osv).

hilsen Thomas G

Fra : Olesen

Dato : 25-09-04 14:23

> Det forventer jeg heller ikke da de jo ikke lover at det ikke sker ... kun
> at den bliver mere modstandsdygtig.

Hvad vil du bruge dêt til ?
Hvis uheldet er ude, så er selv Ditec
intet værd dêr, og mon de vil gi' rabat
på efterfølgende udbedring af lakskaden når
først den sker, og du opdager den ?

> [...]
den
> have en "mini" behandling ... igen efter 1,5 (3 år) år skal den have så

Hvor stor udgift taler vi så om på en ca. 6-7 år 'gammel' vogn ?.......

Fra : Thomas G

Dato : 25-09-04 18:40

> [...]
> Hvis uheldet er ude, så er selv Ditec
> intet værd dêr, og mon de vil gi' rabat
> på efterfølgende udbedring af lakskaden når

Prøv lige at læse hvad du skriver ... hvis uheldet er ude ... nå ja så
ikke noget, pointen er at sandsynligheden for at uheldet er ude skulle blive
mindre. Ditec kan jo ikke forhindre at en stor sten med høj far laver en
skade, men måske kan det forhindre en mindre sten i at lave en skade der
ellers ville være sket.

> den
> have
>
> Hvor stor udgift taler vi så om på en ca. 6-7 år 'gammel' vogn ?.......

Ja her er det så man begynder at tænke ... hvis det koster

~ 3000 år 0
~ 1500 år 1,5 (aner ikke hvad prisen er så dette er et rent gæt)
~ 3000 år 3
~ 1500 år 4,5 (aner ikke hvad prisen er så dette er et rent gæt)

bliver det en jo en del penge ... tror jeg venter

hilsen Thomas G

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-04 19:52

> Ditec kan jo ikke forhindre at en stor sten med høj far laver en
> skade, men måske kan det forhindre en mindre sten i at lave en skade der
> ellers ville være sket.

Effekten på dét punkt er ekstremt begrænset.

> bliver det en jo en del penge ... tror jeg venter

Du skal ikke vælge at få din bil Ditec-behandlet pga økonomi. Du skal vælge
det, fordi du gerne vil passe på din lak - og fordi du ikke selv gider gøre
arbejdet.

Med et godt produkt som for eksempel Sonax og en polermaskine med et par
gode polerhatte, kan du gøre det næsten lige så godt selv.

Klik her: http://tinyurl.com/654p4

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 26-09-04 00:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> gode polerhatte, kan du gøre det næsten lige så godt selv.

Hvorfor kun næsten ?
Jeg vil til hver en tid mene, en Sonax eller Turtle behandling
gir' lakken samme holdbarhed som en professionel behandling
af nævnte fabrikat.
Og Ditecmærket kan man selv printe ud og sætte på bagsmækken *S*

Fra : Olesen

Dato : 26-09-04 00:39

> [...]
> mindre. Ditec kan jo ikke forhindre at en stor sten med høj far laver en
> skade, men måske kan det forhindre en mindre sten i at lave en skade der

Jep. Sådan kan man også sige, hvis man blot polere på vanlig vis.
Skulle Ditec gi en mekanisk styrke, så er der givetvis lagt et lag
på lakken, som må være synlig tykkere end ellers. Og sådan er det
bare ikke. Så jeg gir' INTET (læs: nul-og-niks) får deres påstand
hvad angår stenslag.

Fra : HKN

Dato : 25-09-04 09:36

> [...]
> modstå stenslag) jf. deres information på hjemmesiden, og at den holder
> glans meget længere tid ... men jeg ville meget gerne høre fra nogen der

Jeg har ikke prøvet Ditec, men derimod Ziebart Tidy Car (som vist er
nogenlunde detsamme).
Nu var min bil på det tidspunkt 2 år gammel - og jeg var meget imponeret
over resultatet! Efterfølgende vaskede jeg aldrig bilen på andet end det
billigste program, og den skinnede som var den ny hver gang. Det med
stenslagene har jeg ikke nogen erfaringer med.
Det er vist billigere på en ny bil, da de ikke behøver at dybderense lakken
først.

BT lavede en gang en test mht salgsprisen på en brugt bil før og efter
behandling. De tog en brugt rød VW Golf II, som de kørte rundt til en række
forhandlere og lod som om at de var interesseret i at lade Golfen indgå i en
ny bilhandel. Såvidt jeg husker var det kr.10 - 12.000 de fik mere i bytte
på Golfen efter behandling - konklusionen var ihvertfald at det sagtens
kunne svare sig at få bilen professionelt behandlet!

-HKN

Fra : Olesen

Dato : 25-09-04 14:16

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på Golfen efter behandling - konklusionen var ihvertfald at det sagtens
> kunne svare sig at få bilen professionelt behandlet!

Det gælder alle biler. Der er mere
at hente i handel, hvis den står nypoleret
istedet for grim og mat.
Det behøver ikke være en såkaldt professionel
behandling der skal til, og slet ikke ved salg, da
du så allerede inden handel har smidt 2-3000 ud
af vindet ved dên omgang.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-04 19:54

> Det behøver ikke være en såkaldt professionel
> behandling der skal til, og slet ikke ved salg, da
> du så allerede inden handel har smidt 2-3000 ud
> af vindet ved dên omgang.

Fuldkommen korrekt.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 09:42

> [...]
> min
> bil størrelse knap 3000 kr) (plus jeg vist nok får 10 eller 15% fordi jeg

Er prisen på 3000 kr. kun for udvendigt? Det er alt for dyrt og det samme
gælder Tidycar! Hos Cartec (www.cartec.dk) kan du for ca. 3500 kr. få
komplet behandling, ude+inde samt motorvask og dvs. inkl. rensning af
instrumentbord, sæder mv.! Kontakt de forskellige steder omkring hvor du bor
(også nabobyerne) da der er rimelig stor prisforskel fra sted til sted!

På en ny bil ville jeg nok aldrig give den sådan en tur, for lakken er jo
fin nok når den er ny, men muligvis hvis jeg havde planer om at skulle have
bilen i mere end 6-8 år, så kunne jeg da nok finde på det!

Fra : Thomas G

Dato : 25-09-04 12:07

> [...]
bor
> (også nabobyerne) da der er rimelig stor prisforskel fra sted til sted!

Ja det er kun for udvendigt ... men da det er en helt ny bil giver det jo
ikke mening at give 500 mere for at få en indvendig rengøring / rensning,
når nu den ikke er beskidt indvendigt.

> [...]
have
> bilen i mere end 6-8 år, så kunne jeg da nok finde på det!

Tja hvor lang tid man skal have bilen ved man jo aldrig jeg planlægger
5-6 år men man ved jo aldrig.
Jeg ved godt lakken er ny (og derfor pæn nu), men pointen fra Ditec er jo at
hvis man behandler den nu holder den sig "ny" meget meget længere. Men de
skriver på deres side at de giver 6 års garenti (på lakken ?) såfremt man
behandler første gang inden for de første 12 mdr. ... så jeg tror jeg
venter.

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 12:28

> [...]
> ikke mening at give 500 mere for at få en indvendig rengøring / rensning,

Nej, men så kan de nok give dig et tilbud på kun udvendig behandling og evt.
også en imprægnering af sæder/måtter/gulvtæppe mv. som øger slidstyrken!

> [...]
> skriver på deres side at de giver 6 års garenti (på lakken ?) såfremt man
> behandler første gang inden for de første 12 mdr. ... så jeg tror jeg

Cartec giver 8 års garanti!

Fra : Olesen

Dato : 25-09-04 14:21

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Nej, men så kan de nok give dig et tilbud på kun udvendig behandling og
evt.
> også en imprægnering af sæder/måtter/gulvtæppe mv. som øger slidstyrken!

Forklar venligst, hvordan en impregnering kan
øge slidmodstanden ?

Et bilsæde slides oftest i siderne, dêr man smider sig
ind, og ellers er det syningerne som er det svageste led,
og lidt mere sjældent, selve stoffet på sidde/rygstykket.

En jævnlig støvsugning af sæder/gulvtæppe er mere vigtigt,
da små sandkorn virker som knive i lurven.

Fra : Olesen

Dato : 25-09-04 14:19

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> kan du for ca. 3500 kr. få
> komplet behandling, ude+inde samt motorvask og dvs. inkl. rensning af
> instrumentbord, sæder mv.!

Man er et svin, hvis man skal ha' renset sine sæder
og aftørret sit instrumentbord for 3500,-.

En motorvask fik jeg ordnet gratis iforb. med
en SUVO behandling uden mêrpris.

Så 3500,- er en grotesk pris, som jeg
er sikker på, kun uvidende kjøwenhavnere
kan finde på at gi'. Kender kun 1 jyde
som ofrede en Ditec behandling, og han
gør det aldrig igen.