aircondition - hvor køber jeg?
Fra : Christian Østergaard

Dato : 24-09-04 17:07

Jeg overvejer at købe ny bil, og den jeg har udset er desværre uden
aircondition, som næsten er blevet et ultimativt krav for mig. Derfor er der
nogen der ved hvor jeg billigst får eftermonteret en aircondition på en Ford
Fucus 1,6 st. car. Jeg overvejer at få det lavet i Sverie - er der nogen der
evt. kender til priser eller andet? hos en aut. forhandler i DK er prisen
ca. 15.000kr., hvilket jeg syntes er lidt pebret!

Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-04 17:29

Christian Østergaard telepaterede følgende til sin PC:

> Jeg overvejer at købe ny bil, og den jeg har udset er desværre uden
> aircondition, som næsten er blevet et ultimativt krav for mig.

Så find en magen til med airc.?
Der burde da være en tilsvarende til salg med airc. til ikke mange ekstra
penge..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-09-04 19:17

"Christian Østergaard" <virvl@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. kender til priser eller andet? hos en aut. forhandler i DK er prisen
> ca. 15.000kr., hvilket jeg syntes er lidt pebret!

Eftermontering af aircondition til 15.000 er faktisk billigt!

Mvh
Claus

Fra : KASO

Dato : 25-09-04 11:06

> [...]
> evt. kender til priser eller andet? hos en aut. forhandler i DK er prisen
> ca. 15.000kr., hvilket jeg syntes er lidt pebret!

Jeg har 2 biler med A/C - 1 med fabriksmonteret anlæg og 1 med
eftermonteret. Den med eftermonteret anlæg har givet mange problemer med el
og utætheder - den anden fungerer bare. Vælg en bil med fabriksmonteret
anlæg!

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 25-09-04 11:49

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
el
> og utætheder - den anden fungerer bare. Vælg en bil med fabriksmonteret

Jeg har én bil med eftermonteret AC. Faktisk har jeg selv monteret anlægget
og må indrømme at man skal være mere end almindelig sjusket hvis man får
problemer med el eller utætheder sidenhen. Bortset fra at det tager en
hulens tid fordi bilen skal skilles grundigt ad så er det akurat lige så
nemt at montere AC som at lege med Lego.

Da jeg undersøgte markedet for anlæg til eftermontering blev jeg advaret mod
alt andet end Diavia som jeg til gengæld fik anbefalet af alle som jeg talte
med (som professionelt monterer anlæg).

Hvilket mærke er det eftermonterede AC i din bil?

Mvh
Claus

Fra : KASO

Dato : 26-09-04 10:20

"Claus Nygaard-Pedersen" skrev d. 25-09-04 11:49 dette indlæg :

> [...]

talte
> med (som professionelt monterer anlæg).
>
> Hvilket mærke er det eftermonterede AC i din bil?

Der er tale om et "originalt" anlæg overflyttet fra en fabriksny Renault
Mégane st.car. Min Mégane Coupé var bestilt med A/C, men kunne ikke
leveres fra fabrikken med A/C før ½ år senere, hvorfor forhandleren
tilbød eftermontering. Desværre kunne det firma, som han havde hyret til
opgaven ikke levere et anlæg alligevel, hvorfor de - hårdt presset - gik
med til at overflytte anlægget fra en st.car med samme motor. Anlægget i
sig selv fejler intet - det er monteringen, der er sjusket med.
Monteringen blev foretaget af "Coolair" fra Hillerød - de eksisterer nu
ikke længere!

Samme anlæg fabriksmonteret i vores Scénic funger upåklageligt!

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-04 17:51

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sig selv fejler intet - det er monteringen, der er sjusket med.
> Monteringen blev foretaget af "Coolair" fra Hillerød - de eksisterer nu

Så ka' du sgu da ikke anbefale et fabriksmonteret, ud fra dine erfaringer
med eftermonteret. Det bærer jo tydeligt præg af at det er nogle lalleglade
amatører der har monteret skidtet. Min egen erfaring fortæller at
eftermonteret anlæg er lige så fejlfri som fabriksmonterede...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : KASO

Dato : 28-09-04 07:04

"Henrik B." skrev d. 26-09-04 17:51 dette indlæg :

> [...]
> amatører der har monteret skidtet. Min egen erfaring fortæller at
> eftermonteret anlæg er lige så fejlfri som fabriksmonterede...

Selvfølgelig KAN det gøres rigtigt - jeg er bare stødt på for mange
amatører i denne branche - så risikoen ved at få eftermonteret er for
stor. Jeg har haft flere forskellige til at "lappe på fejlene" - og
adskillige af dem har været amatører. Sandsynligheden for at det
fungerer er væsentligt større på det fabriksmonterede anlæg.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-04 13:52

> [...]
> adskillige af dem har været amatører. Sandsynligheden for at det
> fungerer er væsentligt større på det fabriksmonterede anlæg.

Nej, konklusionen må være: "Sandsynligheden for at det
fungerer er væsentligt større på, hvis det er monteret af dygtige folk -
uanset om det er sket på fabrikken, eller eftermonteret".

--
M.v.h.