Skærer hun tænder??
Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 24-09-04 06:37

Vores killing er bagyndt at komme med sådan nogle skære tænder lyde egnag i
mellem når hun sidder og gaber eller smasker lidt. Kan et kat skære tænder
eller kan det mon være fordi hun er ved at skifte tænder? Nu sidder hun og
kommer med de lyde igen og nu er det mens hun slikker sig om munden..

På forhånd tak!!

Kristina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 24-09-04 08:22

Kristina Søndergaard skrev i en meddelelse...

> [...]
> eller kan det mon være fordi hun er ved at skifte tænder? Nu sidder hun og
> kommer med de lyde igen og nu er det mens hun slikker sig om munden..

Lyder akkurat som min Devi - og hun skærer tænder så det basker.

Da jeg sagde det til dyrlægen første gang var han vildt bestyrtet og
insisterede på at se hende, for katte de fik altså ikke sådan nogle dårlige
vaner ifølge ham.

Da hun så var til check en måneds tid senere og jeg mindede ham om tænderne,
kontrollerede han bisserne. Alt sad som det skulle, ingenting i vejen, så
Devi fik allernådigst "lov" til at fortsætte med at skære tænder. For som
han sagde - det lød jo til at hun var blevet vant til det.

Så når min dyrlæge ikke rigtigt kunne blive enig med sig selv om, hvorvidt
det var godt og skidt, så kan jeg heller ikke rigtigt. Men udover at det er
røvirriterende at høre på, skulle det ikke gøre nogen skade.

Men tjek lige katten i munden om alle tænderne ser ordentlige ud. Når det er
en killing har det sandsynligvis at gøre med tandskifte når der er noget der
generer.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- Ophørsudsalg i butikken

Fra : Camilla Baird

Dato : 24-09-04 14:05

Kristina Søndergaard wrote:

> [...]
> eller kan det mon være fordi hun er ved at skifte tænder? Nu sidder hun og
> kommer med de lyde igen og nu er det mens hun slikker sig om munden..

Hvor gammel er hun?
I hvilke situationer gør hun det?
Hvor længe har hun gjort det?

Jeg tror, hun skifter tænder.

mvh Camilla www.korat.dk

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 24-09-04 15:46

Hun må være omkring 20 uger nu. Det er svært at sige i hvilke situationer
men når hun feks. vasker sig, gaber og smasker. Hun startede på det i går