Løbetid, hvor lang tid
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-09-04 22:35

Hejsa

Som han-hundeejer er jeg jo ikke så meget inde i det, men hvor lang tid er
en hun-hund i løbetid? Vi skal nemlig besøge noget familie om præcis en mdr
( 23. okt ) og deres ene hun-hund er lige gået i løbetid i går. Vi ville jo
gerne ha' Nicki med ( han er velkommen )?

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Anni Pedersen

Dato : 23-09-04 22:43

Bolette Nielsen <post@bolettes.invalid> (rettes til dk) skrev:
> [...]
>( 23. okt ) og deres ene hun-hund er
>lige gået i løbetid i går. Vi ville jo
>gerne ha' Nicki med ( han er velkommen )?

Hej Bolette
Normalt er løbetiden 21 dage for en tæve, men har da oplevet den
kan være nogle dage længere.
Så du kan sikkert nok have Nicki med.
Hilsen Anni

Fra : Jimmy

Dato : 23-09-04 23:12

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in message
> [...]
mdr
> ( 23. okt ) og deres ene hun-hund er lige gået i løbetid i går.

Tyson kan lugte det minimum to måneder efter.

> Vi ville jo
> gerne ha' Nicki med ( han er velkommen )?

Hvis han kan lugte det bliver det et helvede.

Jeg har hørt fra to forskellige, at klorofyl piller skulle kunne dæmoe
duften.

Nogen der har konkrete erfaringer de kan dele?

Mvh
Jimmy

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 24-09-04 08:31

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> duften.
>
> Nogen der har konkrete erfaringer de kan dele?

hej Jimmy - min basenjitæve er højløbsk og hendes kuldbroder er ved at gå
"bananas!" - jeg har prøvet klorofyl tabletter, men de virker ikke en dyt på
ham (jeg ved godt det er tæven, der skal have den!) - Så de 2 er adskilt
indtil videre - det varierer også fra gang til gang hvor længe tæven
dufter - men det er nok ikke den allerbedste gode ide, at tage en hanhund
med, hvor tæven er højløbsk .........

hilsen Pia

Fra : BettinaP

Dato : 24-09-04 08:44

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

> indtil videre - det varierer også fra gang til gang hvor længe tæven
> dufter - men det er nok ikke den allerbedste gode ide, at tage en hanhund

hvis tæven lige er kommet i løbetid og de skal besøge den om en måned, så er
hun da ikke højløbsk?

BettinaP

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 24-09-04 11:58

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> på

> hvis tæven lige er kommet i løbetid og de skal besøge den om en måned, så

hej Bettina - du har ganske ret -

hilsen Pia

Fra : Karina

Dato : 24-09-04 08:36

>Som han-hundeejer er jeg jo ikke så meget inde i det, >men hvor lang tid er
>en hun-hund i løbetid?

Hej

En hun hund er i løbetid i ca 3 uger.
Men hun dufter i lang tid efter.

Mange hilsner

Karina

Fra : Battlefield´s

Dato : 24-09-04 09:29

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> En hun hund er i løbetid i ca 3 uger.
> Men hun dufter i lang tid efter.
>
> Mange hilsner
>
> Karina

Hej
Ja, og det er netop der, at Klorofyltabletterne virker. Hvis man giver tæven
dem et stykke inden hendes løbetid er færdig, så kan det tage noget af
"eftervirkningerne" af løbetiden. Klorofyltabletter er helt uskadelige, så
man kan roligt give tæven en pæn portion om dagen. Men tænk på, at også
tævens omgivelser vil lugte af løbetid et stykke tid efter at hun er færdig
med løbetiden.
Hilsen Vibeke

---

Fra : KennelKipler

Dato : 24-09-04 15:57

Jeg har hørt at klorofyltabletterne ikke er helt uskadelige. Jeg kan
ikke huske hvad det var ved dem som gjorde dem uegnede til det de bruges
til. Men bare at jeg skulle gå langt udenom dem!!
Så undersøg lige først med dyrlægen eksempelvis.
MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 24-09-04 20:28

"KennelKipler" <KennelKipler.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til. Men bare at jeg skulle gå langt udenom dem!!
> Så undersøg lige først med dyrlægen eksempelvis.

hej Marie - kunne du ikke selv undersøge det hos dyrlægen, istedet for at
skrive, at du har hørt osv ............. ?

jeg prøvede at finde ud af hvad der er i klofyl tabletterne og læste dette

"Klofyl
Dårlig ånde kan man ikke altid lugte selv, dette kan være generende,
specielt hvis man har et arbejde med mennesker på tæt hold.

Klofyl indeholder klorofyl ekstrakt, dette stoff findes i naturen og kaldes
populært bladgrønt.

Uden at fjerne den naturlige transpiration neutraliserer Klofyl ubehagelig
lugt som dårlig ånde, svedlugt, hvidløgs - og tobaks ånde i løbet af 2 - 4
timer.

Klofyl er også egnet til hunde i løbetid (nedsætter "duft signalerne") eller
til hunde med dårlig ånde."

Derefter søgte jeg efter Klororyl ekstrakt og læste dette:
"E 140 - Klorofyl
Klorofyl er det farvestof, der udgør det grønne i alle planter. For nogle år
siden var klorofyl et populært kosttilskud hos helsekosttilhængere. Klorofyl
bliver brugt i fødevarer som grønt farvestof."

og tilsidst bladgrønt
"Bladgrønt multivitamin mineraltabletter med klorofyl regnes for et af
helsebranchens mest effektive og dækkende vitamin- og mineralpræparater, der
i et afbalanceret forhold tilfører organismen alle de vitaminer og
mineraler, der vides essentielle for menneskelig ernæring ( dog ikke jern,
der til gengæld findes i Maximum )."

hilsen Pia

Fra : Karina

Dato : 24-09-04 22:14

>kunne du ikke selv undersøge det hos dyrlægen, istedet for at
> skrive, at du har hørt osv ............. ?

Hej Pia

Det kan da ikke være Maries problem. Hun har jo allerede valgt, at hun ikke
vil bruge Kolfyl til sine hunde.
Hun gør bare opmærksom på at der kan være et problem/risiko. Så er det vel
egentlig op til div. hunde ejere selv at undersøge sagen hvis de er nervøse.

Men som du selv skriver er det jo naturlige ting pillen indeholder, så jeg
ville personligt ikke være bange for at bruge den.
Synes det var en god udredning du havde fundet.

Til alle

Er der nogen som rent faktisk ved at de virker?
Altså på løbetid.

Venlig hilsen

Karina

Fra : KennelKipler

Dato : 25-09-04 12:37

"Pia Palmblad Wright" skrev d. 24-09-04 20:28 dette indlæg :
> hej Marie - kunne du ikke selv undersøge det hos dyrlægen, istedet for
at
> skrive, at du har hørt osv .............
-----------

Hej Pia,

Jo det kunne jeg godt.
Men da jeg ikke vil bruge sådanne ting til mine tæver, ser jeg det ikke
som en nødvendighed at jeg selv sætter mig ind i tingene omkring
klorofyltabletterne.

Nogle tæver dufter bare godt hele tiden, og nogle tæver dufter kun godt
når de er i løbetid.
I mine øjne er det hanhunde ejerne som har et problem, og ikke mig som
tæve ejer.
Hanhunde KAN nemlig sagtens lære at høre efter selvom en tæve udenfor
løbetid dufter fantastisk godt.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-09-04 13:48

> [...]
> Men da jeg ikke vil bruge sådanne ting til mine tæver, ser jeg det ikke
> som en nødvendighed at jeg selv sætter mig ind i tingene omkring

hej Marie - og netop derfor bør du ikke udtale dig om noget du ikke har sat
dig ind i, eller som ikke interesserer dig - eller du har brug for, som du
selv skriver !

Pia

Fra : KennelKipler

Dato : 25-09-04 18:47

"Pia Palmblad Wright" skrev d. 25-09-04 13:48 dette indlæg :

> [...]
har sat
> dig ind i, eller som ikke interesserer dig - eller du har brug for,

--------

Hej Pia,

Jeg syns nu stadig jeg er i min gode ret til lige at komme med en
bemærkning om at det ikke kun er positivt alt det folk siger om
klorofyltabletter.
Også selvom jeg ikke selv agter at bruge dem.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-09-04 16:57

"KennelKipler" <KennelKipler.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> I mine øjne er det hanhunde ejerne som har et problem, og ikke mig som
> tæve ejer.

Hmmm... Havde du nu haft Labrador kunne jeg gå hen og tro du var hende der
til en udstilling stoppede op foran vores hanhunde og lod dem snuse til sin
tæve, kun for ½ minut efter at reklamere med at tæven var på 8. dagen i sin
løbetid!!

_Det er tilladt at ta' hansyn!!_

Ja, det er hanhunde-ejerens problem, for du får nemlig ikke noget vrøvl ud
af at folk står med deres lidt-for-muntre hanhunde! Ikke alle har
mulighed for at lære deres hanhunde at omgåes tæver i løbetid!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-09-04 17:56

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> _Det er tilladt at ta' hansyn!!_

Sjovt, det var også min tanke

> Ikke alle har
> mulighed for at lære deres hanhunde at omgåes tæver i løbetid!

Jeg kunne da i hvert fald godt tænke mig at vide hvordan man gør, det ville
gøre tingene meget lellere.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : KennelKipler

Dato : 25-09-04 18:59

"Bolette Nielsen" skrev d. 25-09-04 17:56 dette indlæg :

> Jeg kunne da i hvert fald godt tænke mig at vide hvordan man gør, det
ville
> gøre tingene meget lellere.
----------------

Hej Bolette.

Jeg skrev at hanhunde kunne lære at omgåes tæver UDENFOR løbetid, uden
hele tiden at skulle springe på dem, også selvom nogle tæver bare dufter
hamrende godt.
Jeg aner ikke hvordan man gør det hvis tæven ER i løbetid, så burde
deres drifter være så stærke at det er en umulighed.

Udenfor løbetid, men med en tæve som dufter godt, der har jeg nogle
fifs, men det er ikke dem du er interesseret i eller hvad?

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-09-04 21:27

Hej Marie

> Jeg skrev at hanhunde kunne lære at omgåes tæver UDENFOR løbetid,

Okay, Jeg indrømmer jeg misforstod dig, jeg overså udenfor, men uanset hvad,
det er mega svært. Jeg har nemlig en han-hund der har det med at springe på,
og det er ikke kun hun-hunde der dufter godt, det er ren dominans. Han ved
godt han ikke må, for når vi nærmere os ham, hopper han ned.
uden

> Jeg aner ikke hvordan man gør det hvis tæven ER i løbetid,

Ved du hvordan man gør det når hun-hunden IKKE er i løbetid?, gode råd
modtages nemlig med kyshånd.

> Udenfor løbetid, men med en tæve som dufter godt, der har jeg nogle
> fifs, men det er ikke dem du er interesseret i eller hvad?

Ja tak, meget gerne

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : KennelKipler

Dato : 25-09-04 21:54

"Bolette Nielsen" skrev d. 25-09-04 21:27 dette indlæg :

Hej Bolette.

Hvis ikke hanhunden vil lytte til sin ejer, er det en god idé hvis
ejeren af tævehunden, går imellem hanhund og tæve, og stiller sig med
front mod hanhunden.
Så kan ejeren nemlig signalere til hanhunden at parringsretten til denne
tæve, tilhører ejeren og ingen andre!
De fleste hanhunde respekterer dette meget hurtigt, og hvis ikke, så må
man tage den tur med hannen, som det kræver, og jage ham lidt på porten.

Vi har også nogle gode hundevenner, med en meget ivrig hanhund. Jo
længere der går imellem at vi mødes, jo mere ivrig er han.
Og da min ene tæve ikke har været særlig god til selv at sige fra, har
vi måtte arbejde lidt med det.
Det har med hende, især hjulpet at bakke hende op, og rost voldsomt, når
hun har gjort tegn til at sige fra.
Mødes de på hendes hjemmebane, så tør hun i meget bedre grad, så det er
også en mulighed, hvis det er nogen man gerne vil ses med privat.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : KennelKipler

Dato : 25-09-04 18:55

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 25-09-04 16:57 dette indlæg :

Hej Rinnie

Du kan tro jeg tager hensyn.

Mine tæver går med et rødt tørklæde når de er løbske så jeg kan
til at reagere som om han har fået hø i ørerne.

Jeg går ture som ligger på de mindst befærdede tider af dagen/aftenen.
Og altid med min tæve i snor i alle (mindst) 21 dage.

Jeg tager ikke en løbsk tæve med til udstilling, for jeg syns det er
synd for den ejer der står med en han, som så får en mindre heldig
bedømmelse den dag.

Men jeg oplever sjældent nogen hensyn tagen den anden vej rundt.
Jeg møder sjovt nok hele tiden folk som overser mit røde tørklæde og det
faktum at min hund er i snor.
Og jeg skal høre for en del selvom jeg lufter på mindre normale
tidspunkter.

Nu skal mine hunde jo altså luftes også selvom de er løbske!!

Jeg sagde heller ikke at, en han skulle kunne omgåes en løbsk tæve og
høre efter sin ejer, men at en han godt kan lære at omgåes en tæve som
hele tiden dufter godt, og så undlade at springe på hende.
-Altså en tæve UDENFOR løbetid, som bare dufter godt.

Og jeg syns det er unaturligt at tæverne skal fyldes med
klorofyltabletter, fordi de ikke må dufte som de nu engang gør UDENFOR
løbetid.
SÅ meget hensyn skal man vel heller ikke tage til hinanden, at det ender
med at være tabu at have en tæve.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-09-04 14:13

"KennelKipler" <KennelKipler.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Mine tæver går med et rødt tørklæde når de er løbske så jeg kan
> til at reagere som om han har fået hø i ørerne.

Okay, det er vist langt fra alle der kender det signal, men det var da en
god idé som man burde udbrede lidt mere, så det blev alment kendt! Tror jeg
vil begynde at bruge det når min eneste ikke-neutraliserede tæve er i
løbetid!

> Jeg tager ikke en løbsk tæve med til udstilling, for jeg syns det er
> synd for den ejer der står med en han, som så får en mindre heldig
> bedømmelse den dag.

Heldigvis er vores hanner så vandt til løbetids-tæver at de lige
interesserer sig fopr dem når de er tæt på og så ellers ikke lader sig
bemærke så meget med det at det ødelægger eller forringer resultatet, men
jeg kender da til hanhunde der bliver helt bims over det!

> Men jeg oplever sjældent nogen hensyn tagen den anden vej rundt.
> Jeg møder sjovt nok hele tiden folk som overser mit røde tørklæde og det
> faktum at min hund er i snor.

Jeg tror det er fordi, som skrevet over, at folk ikke kender signalet med
det røde tørklæde! Det med hunden i snor burde folk så fatte... Man går
aldrig hen til en hund i snor uden at forhøre sig først!

> Og jeg skal høre for en del selvom jeg lufter på mindre normale
> tidspunkter.

Ja, der kan du så ikke gøre meget mere end du gør! Vi har en familie her i
området med en setter... Han er meget fjendsk over for andre hanhunde og de
har ikke styr på ham overhovedet! Når de går med ham fri må de fange ham for
at få ham i snor! Alligevel lufter de ham konsekvent fri i parken, så jeg
gruer for den dag han springer efter min han eller får færten af min tæve (i
snor) når hun bliver luftet i løbetid! Jeg ved min genbo's hund er blevet
overfaldet af hunden 2 gange og han har haft ved ejeren, men lige meget
hjælper det! Desværre er det det eneste hunde-venlige område i denne del af
byen, så vi kan vælge imellem parken med den skøre han-hunde-ejer eller
befærdede veje!

> Nu skal mine hunde jo altså luftes også selvom de er løbske!!

Ja, neturligvis! Ellers ville det da være noget gris!

> [...]
> hele tiden dufter godt, og så undlade at springe på hende.
> -Altså en tæve UDENFOR løbetid, som bare dufter godt.

Ja, der havde jeg også lige misset udenfor... Underligt så mange af os der
missede udenfor, men kan godt se, nu jeg kigger tilbage, at du skrev det!

> Og jeg syns det er unaturligt at tæverne skal fyldes med
> klorofyltabletter, fordi de ikke må dufte som de nu engang gør UDENFOR
> løbetid.

Enig!

Fra : Pwh

Dato : 26-09-04 12:37

KennelKipler wrote:
> I mine øjne er det hanhunde ejerne som har et problem, og ikke mig som
> tæve ejer.

Hvordan det, det er da ikke hanhundene der bliver drægtige.
Det vil da værer tæveejeren der står tilbage med problemet
hvis det skulle gå galt.

/Jens (med en kastreret hanhund og en tævehvalp som snart kommer i løbetid)

Fra : KennelKipler

Dato : 26-09-04 13:18

"Pwh" skrev d. 26-09-04 12:37 dette indlæg :
---------------------

> Hvordan det, det er da ikke hanhundene der bliver drægtige.
> Det vil da værer tæveejeren der står tilbage med problemet
> hvis det skulle gå galt.
-------------------
Hej jens,

Ja men jeg taler om tæver som lugter godt udenfor løbetid, og de har det
da heldigvis ikke med at blive drægtige bare sådan lige

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 26-09-04 14:33

KennelKipler wrote:
> [...]
>
> Ja men jeg taler om tæver som lugter godt udenfor løbetid, og de har
> det da heldigvis ikke med at blive drægtige bare sådan lige

Jeps, det opdagede jeg at jeg havde misforstået
Det er det der med at læse hvad folk skriver det kan knibe med

/Jens

Fra : KennelKipler

Dato : 26-09-04 13:28

"Pwh" skrev d. 26-09-04 12:37 dette indlæg :

Hej igen Jens,

Jeg glemte lige:
Jeg tager mange forholdsregler når jeg lufter tæver i løbetid.
Men derfra og så til at putte piller i min hund, fordi hanhunde ejerne
partout skal kunne gå frit med deres, uden at kunne kalde den til sig,
selvom jeg signalerer på lang afstand, at her kommer en løbsk tæve, ja
der er langt i min verden.

Jeg kan sagtens holde en ivrig hanhund væk fra min tæves bagende, så der
kommer ikke hvalpe ud af en gåtur.(og ingen hunde kan komme hverken ind
eller ud af min have)
Men jeg vil ikke have ansvaret for at deres hanhund er helt umulig
bagefter fordi han har snust til min løbske tæve.
Bare fordi jeg ikke vil give hende klorofyltabletter.
Tæver som er løbske dufter bare skide godt, og jeg tager massere af
hensyn.
Derfor mener jeg at det er hanhundeejerens problem hvis de møder min
løbske tæve og deres han bliver udenfor pædagogisk rækkevidde.

Håber det var svar nok.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 26-09-04 14:43

KennelKipler wrote:

> [...]
> partout skal kunne gå frit med deres, uden at kunne kalde den til sig,
> selvom jeg signalerer på lang afstand, at her kommer en løbsk tæve, ja

Mere kan man heller ikke forlange at du gør, der er desværre et fåtal
med løbske tæver der står fast på deres ret til at lufte deres hund
uden snor sammen med alle de andre, det var der jeg mente at det jo
er tæveejeren der står tilbage med problemet hvis det går galt.

> Jeg kan sagtens holde en ivrig hanhund væk fra min tæves bagende, så
> der kommer ikke hvalpe ud af en gåtur.(og ingen hunde kan komme
> hverken ind eller ud af min have)

Du har jo erfaring på området, Angel som er 6mdr nu nærmer sig sin første løbetid,
er der nogle specielle forholdsregler som du vil anbefale for at undgå at hun parrer sig.
Jeg vil selvfølgelig lufte hende i snor i hele perioden og Tyson er jo kastreret, men
normalt
har begge hunde adgang til haven hele døgnet, den er indhegnet inden for rimlighedernes
grænser, kan en tæve finde på selv at stikke af for at finde sig en villig han.
Jeg kan ikke forestille mig at udefrakommende hanhunde kommer ind i min have,
dem skal Tyson nok smide på porten hvis det endelig lykkedes dem at bryde ind.

/Jens (som ikke kan forstå at hans lille pige er ved at blive voksen)

Fra : Jimmy

Dato : 26-09-04 15:11

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> kan en tæve finde på selv at stikke af for at finde sig en villig han.

Jeps - Tysons mor stak selv af een af gangene og blev parret.

Jeg talte med en, som havde en han og en hun på hver side af døren da de var
i løbetid og hannen forsøgte at arbejde sig igennem døren mens hunnen gned
enden mod den anden side af døren

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 16:00

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
have,
> dem skal Tyson nok smide på porten hvis det endelig lykkedes dem at bryde

Buffy smuttede ud af haven en gang, i hendes første løbetid.
Derudover havde hun en meget ihærdig bejler i form af en ds-gårdhund, som
hylede foran vores vindue hele natten.

Tyson kan sikkert nok smide fremmede hunde på porten, men han kan nok ikke
holde Angel inde i haven, hvis hun beslutter sig for og smutte en tur.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 26-09-04 16:46

> Tyson kan sikkert nok smide fremmede hunde på porten, men han kan nok
> ikke holde Angel inde i haven, hvis hun beslutter sig for og smutte
> en tur.

Er det ikke kun 1 uge hvor tæven er villig til parring, som sagt er min have
hegnet ret godt ind med 120 cm højt hegn inde i hækken. Men på den anden
side er det jo ikke et fængsel jeg har lavet, vil hun ud kan det sikkert godt lade
sig gører, jeg har nu ikke været ude for at hverken hende eller Tyson nogensinde
har rendt ud af haven og de har heller aldrig lavet udbrudsforsøg.
Jeg ville have det dårligt med at nægte dem adgang til haven i hele hendes løbetid.
Men jeg ville have det endnu dårligere med at hun blev parret eller blev kørt over
i forsøget på at finde en lækker hanhund.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 17:17

> [...]

nogensinde
> har rendt ud af haven og de har heller aldrig lavet udbrudsforsøg.

Hvis dit hegn er 120 cm. højt, tror jeg ikke du skal bekymre dig.
Vores hegn er kun 90 cm.
Dengang Buffy smuttede, var det under en havelåge. Hun er heller aldrig
hoppet over hegnet.

Vores hegn på 90 cm.holder også fint Assi inde og det tror jeg det bliver
ved med.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jens Larsen

Dato : 24-09-04 09:16

Du skal regne med ca 21 dage, du skriver at den ene tæve er kommet i
løbetid, hvad med den anden har den været løbsk, for når flere tæver gå
sammen plejer de at synkronicere deres løbetid, så hvis der er flere tæver,
er det værd at tænke på, om den har været løbsk, ellers kommer den sikkert i
nært fremtid.

Hilsen

Baloo, Tjalfe og Jens.

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:civfgv$27a0$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-09-04 18:53

Hejsa

"Jens Larsen" <pumbaa@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tæver,
> er det værd at tænke på, om den har været løbsk, ellers kommer den sikkert

Tak for de mange svar. Vi må se tiden an og tage den til den tid, det er jo
som sagt en mdr til. Ang den anden hund og løbetid, tror jeg ikke dette
bliver tilfældet, hun er nemlig så ung endnu at jeg ikke tror hun komme i
løbetid forløbig, men som sagt, vi ser tiden an.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk