En sag imod T&S
Fra : Juel

Dato : 23-09-04 20:44

SÅ nu stopper festen, jeg har kig på en Ford Probe årgang 91 model GT,
Det er en bil som i .de ligger på mellem 800 og 2000Euro, dvs imellem
6040Dkr og 15100Dkr.

Jeg har så sendt en forspørgsel ind til T&S, på en sådan med 215000km på
klokken, og meget mat i den røde lak (billede blev sendt med).. og hvad tror
i så de melder tilbage ??

De siger at den har en værdi af 40000Dkr !!! 40000Dkr !!!!! ja den er god
nok.. fyrretusinde kroner..
Dette er jeg jo tydeligt vis ikke tilfreds med, man burde kunne tvinge
staten til at købe den til 40000,- så kunne jeg tjene 30000,- eller om ikke
andet finde en forhandler der vil gi 40000 for den, for det siger de at den
er værd..

Jeg havde kunne leve med en værdi på 20000, det havde passet med de andre
bil/motorcykler jeg har importeret.. men en forøgelse på 400% det er det
rene vandvid, så dette vil jeg gå videre med, men hvor skal jeg gå hen hvor
er det første sted jeg skal klage ? jeg gider ikke klage til de to damer der
har skrevet den, da de ikke har noget der minder om magt eller ligende.. men
hvor så ? Regions chefen eller skatteministeren ? nogle ideer ?

Det kan ikke være rigtigt at fordi der ikke er så mange af dem i dk, at den
så skal koste en bondegård, man burde kunne tvinge dem til at købe skidtet
!!

Nu skal der kæmpes, jeg vil ha sådan en GT, men jeg vil ikke betale 70000kr
i afgift for en bil jeg skal gi 10000kr for !!

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 20:54

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men
> hvor så ? Regions chefen eller skatteministeren ? nogle ideer ?

Da det hverken virker at klage til FDM, skatteminister, A. Fjog,
EU-kommisionen......tja så kan du da klage til vælgerne eller lave en
hjemmeside, det plejer at give reaktioner
(skal helst starte med "lorte-xxxx").

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 23-09-04 20:56

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> wrote in message
> [...]
70000kr
> i afgift for en bil jeg skal gi 10000kr for !!

Hej

Hvad havde du tænk dig? Alle de Ford Probe'r på bilbasen koster over
100.000 kr., hvorfor mener du så at du skulle have en til en 3. del af
prisen? Så det passer vist meget godt med de 40.000 de anslår den til,
plus afgiften på 70.000, så prisen nogenlunde matcher med dem herhjemme

fx http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=422100096&page=1
den billigste, koster 120.000

Mvh

Thomas

Fra : Mogens

Dato : 23-09-04 21:01

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Sådan hænger "verden" jo ikke sammen!

> [...]
til,
> plus afgiften på 70.000, så prisen nogenlunde matcher med dem herhjemme

Jep - det er "listeprisen" i Dk, der anvendes til beregningen

Fra : Juel

Dato : 23-09-04 21:07

> [...]
til,
> plus afgiften på 70.000, så prisen nogenlunde matcher med dem herhjemme

Det er ikke pointen i dette her, jeg kan godt se at de skal ha en afgift,
men de skal basere afgiften efter hvad den kan sælges for her i landet, dvs.
at den skal kunne sælges uden afgift til 40000 !! i siger bare til i kan få
den for 30K så henter jeg 5 imorgen !!
Det er 400% vi snakker om, fordi den køre over grænsen i jylland, det er jo
urimeligt ud over alle grænser, jeg kan forstå 100%, men 400% !!!
Vi borgere må da sætte vores fod ned et sted !

Mvh
Morten

Fra : BB

Dato : 23-09-04 21:27

> Vi borgere må da sætte vores fod ned et sted !

Tal for dig selv - jeg tilhører ikke VI i denne sammenhæng.

BB

Fra : Juel

Dato : 23-09-04 21:34

> Tal for dig selv - jeg tilhører ikke VI i denne sammenhæng.

Du vil ikke ha afgifterne ned ??? er du social demokrat ???

Mvh
Morten

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-09-04 03:37

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> wrote in message news:civbvo$23g1$1@news.cybercity.dk...

> Du vil ikke ha afgifterne ned ??? er du social demokrat ???

Det er sikkert møøj værre SFer eller EL.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 24-09-04 15:49

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tal for dig selv - jeg tilhører ikke VI i denne sammenhæng.

Du påstå vel ikke, at du syntes en (anslået) prisstigning på 400% er
rimelig, *inden* diverse afgifter er pålagt?! Det er sgu da tyveri! Enhver
kan sætte sig ind i en Poecth-bus og trille med den til Tyskland for en
50er, for derefter at købe en tilsvarende vogn for 10.000,- - Hvad er det
rimelige i, at T&S skruer prisen urealistisk højt op, blot for at tjene
ekstra på afgiften?

\Mandal

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-04 21:52

> [...]

> urimeligt ud over alle grænser, jeg kan forstå 100%, men 400% !!!
> Vi borgere må da sætte vores fod ned et sted !

Du kan stadig ikke stille det op, som en procentsats af, hvad du giver for
bilen. Afgiften er udelukkende baseret på, hvad tilsvarende biler koster
herhjemme. Gør du så en rigtig god handel i Tyskland, tjah så har du bare
sparet så meget desto mere sammenlignet med en tilsvarende købt i DK.

Klage? Tjah, desværre ved Knold&Tjald at de har fat i den lange ende. De er
bedøvende Hans-Jørgen om du henter den bil eller ej. Synes du at det er for
dyrt, ja så mu du bare lade den stå.....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Claus Fabritius

Dato : 23-09-04 22:22

> [...]

dvs.
> at den skal kunne sælges uden afgift til 40000 !! i siger bare til i kan

Det hele bunder i at du ser forkert på tingene. De går ikke den mindste
smule op i hvad bilen er værd uden afgift. Hverken i .dk eller .de. Det der
betyder noget er hvad bilen er værd med afgift, og hvis en tilsvarende
koster lidt over 100.000 herhjemme hos en forhandler, så er det hvad de skal
tage udgangspunkt i. Sådan er reglerne nu en gang sat sammen, så det hjælper
ikke at hidse sig op over det.

Hvis du taler pænt med dem kan du måske godt overtale dem til at sætte dit
depositum lidt ned, men den endelige afgift hvor der bliver taget højde for
bilens stand finder først sted hvis du henter bilen, syner den, betaler
depositum og triller til vurdering med bilen.

Det er også lige meget hvor meget bilen har kørt, når den er så gammel. Det
kan både være til fordel for dig og til fordel for TS. Hvis du køber en bil
med 300kkm på klokken virker det helt galt, men finder du en der har kørt
70kkm kan du jo gå smilende hjem, da de er ligeglade med det tal.

> [...]
> urimeligt ud over alle grænser, jeg kan forstå 100%, men 400% !!!
> Vi borgere må da sætte vores fod ned et sted !

Du sætter bare din fod det forkerte sted. Det er den politiske process der
skal påvirkes, da folkene hos TS ikke kan gøre andet end at følge de regler
der er lavet.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-04 05:19

Juel telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> i landet, dvs. at den skal kunne sælges uden afgift til 40000 !! i
> siger bare til i kan få den for 30K så henter jeg 5 imorgen !!

Så hent 5 stk. i morgen for 10.000 kr. stykket. Betale 70.000 kr. i afgift,
og sæt dem til salg for 80.000 kr.

Næste gang du henter 5 stk. er prisen i Danmark ikke længere 100.000 -
120.000 kr., men 80.000 kr. DVS. Næste gang har bilerne fra Tyskland en
værdi på små 30.000 kr., sådan bliver du ved indtil du kan hente en bil for
40.000 kr. i Tyskland (Du har jo efterhånden hentet så mange i Tyskland, at
prisen dernede er steget, da den er ved at være sjælden) og betale 20.000
kr. i afgift...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Snusken

Dato : 24-09-04 05:28

Ja, DK svæver stadig rundt i sit eget lukkede system med 180..300 %
registreringsafgifter "ovenpå" EU-handelspriser.
Det er da vist EU-DISHARMONERING.
Tænk blot på, at æbler og bananer for længe siden er "harmoneret" i
størrelser og vægt..!!

mvh eric
-.---------------

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 24-09-04 15:52

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse
> Ja, DK svæver stadig rundt i sit eget lukkede system med 180..300 %
> registreringsafgifter "ovenpå" EU-handelspriser.
> Det er da vist EU-DISHARMONERING.

180 - 300% kan jo ikke engang gøre det! Hvis en bil til 10.000 kr ender på
80.000+ efter afgifter og diverse snakker vi jo 700%! Og så er jeg sgu
ligeglad med, om de vurdere ud for den "forventede" værdi i DK. De kolde tal
siger, at en bil til 10.000 ender i 80.000!

\Mandal

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-09-04 08:21

Juel wrote:

> [...]
> tvinge staten til at købe den til 40000,- så kunne jeg tjene 30000,-
> eller om ikke andet finde en forhandler der vil gi 40000 for den, for

Det er da hamrende ligegyldigt hvad køretøjet handles til i DK uden afgift,
deres udgangspunkt er hvad den handles til i DK med registreringsafgift.

> Nu skal der kæmpes, jeg vil ha sådan en GT, men jeg vil ikke betale
> 70000kr i afgift for en bil jeg skal gi 10000kr for !!

Du har absolut ingen "sag", først skal du hente noget at basere en "sag"

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-04 08:30

Juel telepaterede følgende til sin PC:

> SÅ nu stopper festen, jeg har kig på en Ford Probe årgang 91 model GT,
> Det er en bil som i .de ligger på mellem 800 og 2000Euro, dvs imellem
> 6040Dkr og 15100Dkr.

Hvad siger toldsystemet egentligt i Danmark?

Man skal betale afgift efter bilens værdi uden afgift, ik?
Men hvilken værdi?
Står der noget sted, at det skal være i Danmark?

Eller kan man lave en lang liste over biler, som er til salg i Tyskland, og
så sige, at det må jo være prisen uden afgift? At der så er nogen biler (de
danske) der er for dyre, burde jo ikke være noget problem...

Blot en tanke.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-09-04 09:17

Juel wrote:

> [...]
> har skrevet den, da de ikke har noget der minder om magt eller ligende.. men
> hvor så ? Regions chefen eller skatteministeren ? nogle ideer ?

Alle de andre skriver at T&S udspil er rimeligt nok. Men hvis du stadig
vil klage vil jeg foreslå følgende:

T&S har truffet en afgørelse ud fra et skøn. Normalt vil sådan en
afgørelse (hvis den er skriftlig) være ledsaget af:
1. En beskrivelse af den JURA der ligger til grund for afgørelsen.
2. En beskrivelse af de FAKTA der ligger til grund for afgørelsen.
3. En klagevejledning der indeholder angivelse af A) den myndighed der
skal klages til, og B) en angivelse af en eventuel klagefrist.

Hvis din afgørelse ikke indeholder ovenstående, vil jeg foreslå at du
skriver til T&S at du er utilfreds med afgørelsen og at du gerne til
have bilens værdi vurderet til kr. XXXXX,-. Hvis de så ikke giver dig
fuldt ud medhold, jamen så SKAL de give dig en klagevejledning.
Så kan du ellers gå i gang med at klage. Det kan være en lang proces,
hvor man gentagne gange klager til en endnu højere instans i hierakiet.
Når du så har udtømt dine administrative klagemuligheder, kan du få din
sag pådømt af domstolene - først byretten, så landsretten og vis du er
heldig højesteret.
Nu er det jo så skatteområdet vi taler om, så der er sikkert fastsat
særlige regler (f.eks vil din sag nok komme i landsSKATTEretten). Hvis
du er seriøs bør du derfor nok kontakte en ægte cand.jur med speciale i
skatteret. Peter GC??

Mvh.