To hunkatte sammen??
Fra : Helliganden - [2300]

Dato : 23-09-04 20:13

Hejsa,

Sagen er at min kæreste og jeg flytter i hus og i denne forbindelse tænkte
vi på at anskaffe en lille veninde til min tre årige hunkat.

Sagen er at min kat er af race norsk skovkat og jeg har hørt rygter om at de
er meget opmærksomhedskrævende...

Spørgsmålet er hvis jeg nu skaffer en veninde/ven til hende om det gør godt
eller skidt??

Og om der er andre der har erfaringer om man burde anskaffe en hun eller han
kat??

Mvh.
Stine

Fra : Ragna

Dato : 26-09-04 12:07

Hej Stine!

Da der ikke er nogen, der har svaret dig indtil nu, vil jeg prøve, selv om
jeg kun har begrænset erfaring med den slags.
Vi har haft en hunkat sammen med en hankat, og de to havde et meget tæt
forhold.
Andre har vist gjort den erfaring, at det tit kan være vanskeligt at få to
hunkatte til at gå godt i spænd. Hunkattene er som regel lidt mere lunefulde
end hannerne, så i dit tilfælde ville det sandsynligvis blive lettere at
sætte en hankilling sammen med din hunkat, men under alle omstændigheder vil
det være lettest at få den "gamle" kat til at acceptere en killing frem for
en anden voksen kat, uanset køn.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Louise Courchaine

Dato : 27-09-04 01:27

Hejsa...
jeg har to hunkatte sammen og det går fint... de både putter sammen og
vasker hinanden.. så det kan sagtens gå selvom der er mange der siger
det er nemmere med en af hvert køn... Mine to var så godt nok killinger
da de blev sat sammen så det er jo ikke helt det samme... Men så længe
det er en killing der kommer ind burde det jo ikke være noget problem...
Men jeg håber da at du får det til at lykkes, og vil meget gerne høre
nærmere om hvordan det går... man bliver jo helt nysgerrig *SS*

Med venlig hilsen
Louise Courchaine
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helliganden - [2300]

Dato : 02-10-04 16:14

Det lyder ikke som om det bliver et problem med en killing uanset køn..

Det kan også være det bare bliver at vi kun har hende, hun sover jo om dagen
og om aftenen når vi er hjemme hos hende får hun en masse opmærksomheg

Fra : Jennifer

Dato : 30-09-04 18:10

Hejsa.

Jeg har selv sat 2 hunner sammen, ganske almindelige gadekryds. Og
indtil videre går det fint.. Heldigvis. Den største er 5 og den lille er
lige knapt 4 mdr.

Med venlig hilsen
Jennifer
- Tøm kattebakken ved privat svar