Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon DPP problemer
Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-09-04 15:55

Version 1.005 skal den åbne 2 identiske billedfiler med forskellige
navne, når den overfører til Photoshop CS.. Er der noget jeg har
overset.
Folk der bruger den, hvad syns i.? Kan det passe den skal reloade
alle billeder fra en folder når den starter op..??
Alternative Canon CR2 konverterings software anbefalinger modtages
med glæde.. -max-

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-09-04 16:29

On Thu, 23 Sep 2004 16:55:28 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

>Version 1.005 skal den åbne 2 identiske billedfiler med forskellige
>navne, når den overfører til Photoshop CS.. Er der noget jeg har
>overset.

Det er da underligt, jeg prøvede lige selv med den version der kommer
med 20D. Og der åbner den også 2 vinduer i PS.

Jeg har version 1.1.0.2

>Folk der bruger den, hvad syns i.? Kan det passe den skal reloade
>alle billeder fra en folder når den starter op..??

Hvad mener du?

MVH Tommy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-09-04 16:44

"Tommy Jensen"
";o\)-max-

> Det er da underligt, jeg prøvede lige selv med den version der kommer
> med 20D. Og der åbner den også 2 vinduer i PS.

Nå - så har jeg det sku straks bedre, hehe..

> Jeg har version 1.1.0.2

Jamen så må jeg kigge efter en opdatering, selvom din version
jo også ser dobbelt..

> Hvad mener du?

Jeg mener at hvergang jeg åbner DPP skal den reloade alle
thumbnailerne, selvom jeg i en tidligere session har været i
den samme mappe. Jeg gemmer som regel en hel opgave
eller dags billeder i en mappe, dvs. det nemt blir 3GB
eller ca. 300CR2 og 300Jpg small filer i en mappe og det
tager sku tid for DPP at reloade dem, ikke holdbart hvis man
bare skal have et overblik. Jeg bruger også ThumbsPlus og
BreezeBrowser, de loader en mappe på 2 sekunder, når den
først har været åbnet før.. -max-

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-09-04 17:08

On Thu, 23 Sep 2004 17:44:11 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>bare skal have et overblik. Jeg bruger også ThumbsPlus og
>BreezeBrowser, de loader en mappe på 2 sekunder, når den

Jeg kender ikke BreezeBrowser men ThumbsPlus som jeg også har gemmer
jo thumbs i en database så derfor kan den loade dem meget hurtigere..

MVH Tommy

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-09-04 18:24

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Alternative Canon CR2 konverterings software anbefalinger modtages
> med glæde..

Mange er glade for C1 (spørg evt. Hans Kruse). Jeg bruger selv PS CS, som
jeg er ganske godt tilfreds med.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 18.09.04)