Intet signal på 3210
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-05-01 10:12

Jeg har lovet en ven, at kigge på hendes 3210, som af en eller anden
grund intet signal har. 0 streger :(

Hvad kan årsagen være? Hun sagde det var sket pludseligt, godt nok har
telefonen vist været et par gange på gulvet, men jeg har prøvet med en
anden antenne og lidt andet. Nogle gode forslag? (3210 v5.01)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Martin

Dato : 13-05-01 10:59

Jeg har haft samme problem, og kender adskillige der osse har... Vi fik alle
byttet telefonen til en "nyere udgave", da der efter sigende var fejl i
netop den produktion vi havde fået fra....

Om det passer eller vi bare fik en plade, skal jeg ikke kunne sige, men det
var i hvert fald gratis ....

-- Martin

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-05-01 11:43

"Martin" <knopfisk[fjern]@vip.cybercity.dk> skrev:

>Jeg har haft samme problem, og kender adskillige der osse har... Vi fik alle
>byttet telefonen til en "nyere udgave", da der efter sigende var fejl i
>netop den produktion vi havde fået fra....

Hendes telefon er ret gammel efterhånden, og det er da mærkeligt, hvis
sådan en fejl pludselig kommer.

>Om det passer eller vi bare fik en plade, skal jeg ikke kunne sige, men det
>var i hvert fald gratis ....

Det er det nok ikke, da telefonen helt sikkert er over 1 år.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-05-01 12:29

Lasse Hedegaard skrev:

>Hendes telefon er ret gammel efterhånden, og det er da mærkeligt, hvis
>sådan en fejl pludselig kommer.

Nu viser det sig, at man kan være heldig at få en lille bitte smule
signal. Det lykkedes lige at få Telmore frem i displayet, men det
forsvandt hurtigt. Altså er den ikke HELT død, men har meget svært ved
at få kontakt. Nogle idéer?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dragon

Dato : 13-05-01 13:11

> [...]
> signal. Det lykkedes lige at få Telmore frem i displayet, men det
> forsvandt hurtigt. Altså er den ikke HELT død, men har meget svært ved

Hej Lasse,

jeg har præcis samme problem på en 17 mdr. gammel v4,41. Når jeg tager den
op ad lommen er der fire streger, men pludselig er der nul få sekunder
senere! Der har været skrevet i alt.cellular.nokia om det - en mulighed er
at rense kontakterne bagpå antennen, men jeg ved ikke hvordan man
overhovedet piller antennen af? Kan du fortælle mig det?
Hos mig kommer der nogle gange signal ved at presse ned på antennen så jeg
tror faktisk de har ret.

--
Dragon

PS: Hvor skaffer man et stik til et N3200 datakabel? Jeg har alle de andre
ting plus et diagram til FBUS.

Fra : Dragon

Dato : 13-05-01 16:05

> Der har været skrevet i alt.cellular.nokia om det - en mulighed er
> at rense kontakterne bagpå antennen,

Ja, så fik jeg pillet antennen af. En vatpind med lidt sprit og så har jeg
fire streger igen Nu får vi se om det holder... Der er vidst nok noget
med, at sprit kan få metal til at irre så måske er et blødt viskelæder bedre
til opgaven. Jeg har dog aldrig selv haft problemer pga. sprit.

Fra : Dragon

Dato : 14-05-01 12:45

> Ja, så fik jeg pillet antennen af. En vatpind med lidt sprit og så har jeg
> fire streger igen Nu får vi se om det holder...

Yes, det ser ud til at virke. Det sidste døgns tid har der været 3-4 streger
hele tiden. Håber det virker for dig også

Er der virkelig ingen, der ved hvor man kan købe et stik til at lave sit
eget datakabel med?

Fra : SYL

Dato : 14-05-01 14:25

Ja der er åbentbart mange der har haft et såddan problem med Nokia 3210.

Jeg har da også haft problemer med min, men det viste sig at være en hel
række af problemer. Her er hvad man kan gøre!!!

Tag antennen af og den metalplade der en monteret direkte på printet.
Printet renses (gerne med sprit) der hvor matalpladen har kontakt. Ligeledes
renses kontakterne til antennen. Nu er skulle der gerne være god forbindelse
til antennen.

Hvis batteriet er ved at være dødt kan man komme ud for at telefonen mister
forbindelsen når man ringer op, eller har snakket i et lille stykke tid. Så
er der kun en ting at gøre.....NYT BATTERI.....

Sidst er der en lille føler som føler om antennen er monteret. Hvis ikke
denne en aktiveret kan telefonen ikke få nogen form for kontakt.

Jeg fik ny software i min, men det hjalp ikke, og jeg har ikke hørt om nogen
andre hvor det har kunne hjælpe på problemet......