TDC GPRS vs Nokia 6600 og Windows XP
Fra : Heine Christensen

Dato : 23-09-04 11:02

Hej NG

Jeg skal have min bærbare WinXP maskine til at bruge min Nokia 6600 med GPRS
på mit TDC abonn. Af ukendt årsag kan jeg overhovedet ikke få hul igennem.
Håber i kan hjælpe mig.

På Nokia 6600 kan jeg fint bruge WAP via GPRS, så derfor vil jeg mene at
opkoblingen/abbon. er ok.

PC'en kan også finde modemet i Nokiaen via IrDA, Bluetooth kommer når jeg
har fået dette til at fungere. (har installeret driver mv. uden probs.)

Jeg har brugt følgende guide til at opsætte forbindelsen på min WinXP
maskine
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/mobilitet/opsaetning/Nokia_GPRS_mobil
telefon_til_windows_XP.pdf

Godt nok er dette til en Nokia 6310, men mange af navnene går igen, så der
ser ikke så svært ud.

Når jeg så vil connecte via pc'en, så kommer jeg dertil hvor der står
"ringer op *99***1#"

Jeg synes selv jeg har prøvet alt, og synes ikke jeg er specielt fatsvag
Men hul igennem får jeg ikke..

På forhånd tak
Heine Christensen

PS: Lidt træls at hav en tlf. og ikke kunne bruge den til det man gerne
vil... Håber i kan hjælpe

Fra : JMo.

Dato : 25-09-04 11:06

Heine Christensen wrote:

> På Nokia 6600 kan jeg fint bruge WAP via GPRS, så derfor vil jeg mene
> at opkoblingen/abbon. er ok.

Nej, det kan man ikke gå ud fra. Den profil du bruger til WAP vil være
forskellig fra den du bruger til data.

Forskellen er, at APN i en WAP-profil vil være sat til "wap", hvorimod APN
i en data-opkaldsprofil vil være sat til "internet".

Fra : Heine Christensen

Dato : 29-09-04 22:48

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, det kan man ikke gå ud fra. Den profil du bruger til WAP vil være
> forskellig fra den du bruger til data.

Dvs. at jeg skal have fat i TDC, og sikre mig at det er "enablet"? Jeg
prøvede faktisk med mit private Telmore kort hor GPRS er "enablet" men med
samme resultat

HC

Fra : JMo.

Dato : 30-09-04 17:18

Heine Christensen wrote:

> Dvs. at jeg skal have fat i TDC, og sikre mig at det er "enablet"? Jeg
> prøvede faktisk med mit private Telmore kort hor GPRS er "enablet" men
> med samme resultat

Nej, nej - bare kig i den profil du bruger, og se om ikke APN er sat til
"internet":

Du skrev at du ringer op til *99***1#. Det sidste 1-tal betyder at
telefonen skal bruge profil nr. 1 (hedder også CID nr. 1) til at få
forbindelse med. Prøv at kigge i profil nr. 1 om ikke APN er sat til noget
andet end "internet".

Du kan så enten rette APN i profilen, eller sætte computeren til at bede
telefonen om at bruge en anden profil.

Fra : Heine Christensen

Dato : 07-10-04 17:55

Hej igen

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse
> Nej, nej - bare kig i den profil du bruger, og se om ikke APN er sat til
> "internet":

OK

> [...]
> telefonen skal bruge profil nr. 1 (hedder også CID nr. 1) til at få
> forbindelse med. Prøv at kigge i profil nr. 1 om ikke APN er sat til noget

Yeps, har fået det rettet.

Nu kan jeg ringe op, komme igennem, men når der står "registrerer computer
på netværk" bliver jeg koblet af med fejl nr 734.... Jeg kan se at der
kommer en firkant omkring G'et på telefonen..

Så tæt på og så alligevel ikke - Hehe

Håber det siger dig et eller andet.

På forhånd tak
Heine Christensen

Fra : JMo.

Dato : 07-10-04 18:16

Heine Christensen wrote:

> Nu kan jeg ringe op, komme igennem, men når der står "registrerer
> computer på netværk" bliver jeg koblet af med fejl nr 734.... Jeg kan
> se at der kommer en firkant omkring G'et på telefonen..

Hmm.. I de gode gamle Win98 dage var der en "Log på netværket" ting man
lige skulle fjerne krydset fra:

http://i.c.dk/pics/7/8/2/18287/450.gif

Jeg kan dog ikke lige finde den i XP,og kan heller ikke huske mere præcist
hvad den gjorde. Kan det være den der driller?

Fra : Heine Christensen

Dato : 07-10-04 18:25

Hej igen igen

Så kom der hul igennem, det viser sig at med det samme jeg indtaster noget i
Nokia Modem options under GPRS Adgangspunkt, så kommer jeg ikke på.

OK det lader jeg så bare være med, men jeg kan kun overføre mellem 3 og 4
KB/s ligegyldigt hvilken hastighed jeg sætter i Modem options - hvilket igen
bliver oversat til følgende initstreng:
AT+CBST=0,0,1;+CHSN=6,0,0,0<cr>

MVH
Heine Christensen

Fra : Heine Christensen

Dato : 07-10-04 18:51

"Heine Christensen" <hc_remove_@teamhm.dk> skrev i en meddelelse
> ......hvilket igen bliver oversat til følgende initstreng:
> AT+CBST=0,0,1;+CHSN=6,0,0,0<cr>

Det skal lige siges at jeg har sat den til analog i XP's opkaldsegenskaber,
men V110(28.8) smutter den helt ned på mellem 1 og 2KB/s

MVH
Heine Christensen