Ærter - "er der" en forklaring?
Fra : PH

Dato : 23-09-04 01:44

Der er noget jeg tit har undret mig over når jeg skal varme frosne ærter.

I posen opfører de frosne ærter som man vel rent logisk kan forvente sig, at
disse gør. En stor hård klump, som dog med et let slag løsner sig fra
hinanden for så at blive til "enkeltstående enheder uden tilknytning til
hinanden".

Men tilfører jeg blot en smule vand, binder alle de løse ærter sig på magisk
vis sammen til en stor klump igen. Personligt synes jeg det er en lidt
pudsig reaktion, men der findes vel en forklaring...?

Måske jeg bare burde have fulgt noget bedre med i kemitimerne da jeg havde
chancen, men det er desværre lidt for sent nu

Håber der er en der kan give et svar, som sådan en knap så kemikyndig person
som mig kan forstå...

PH

Fra : Rado

Dato : 23-09-04 04:39

On Thu, 23 Sep 2004 02:44:22 +0200, "PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk>
wrote:

> [...]
>vis sammen til en stor klump igen. Personligt synes jeg det er en lidt
>pudsig reaktion, men der findes vel en forklaring...?

Det er såmænd bare fordi ærterne er så kolde at det vand du hælder på
fryser til is, der så binder dem sammen.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein