Så er det måske helt slut for Saab - som e~
Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-04 20:42

Tjah, det ser unægtelig ud til, at jeg fremover skal til at se mig om efter
et andet mærke... (
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=23444&tid=

Slutt for Saab i Trollhättan

Knut Moberg - BilNorge 22/09-2004 13:28

PARIS (BilNorge): Det går definitivt mot slutten på en epoke i svensk
bilindustri.
General Motors kan ikke lengre forsvare tapene ved Saabs fabrikk i
Trollhättan og vil om kort tid annonsere at de vil flytte produksjonen av
Saab fra Trollhättan til Opels fabrikk i Rüsselsheim, Tyskland. GM vil
redusere antall ansatte i Europa med 3000 og det vil særlig ramme
Trollhättan.

GMs kjøp av Saab har ikke vært noen stor suksess. Det er blitt underskudd
etter underskudd og nå vil styreformannen i GM/Opel Europe Fritz Henderson
legge ned produksjonen i Trollhättan. Alle biler av typen Opel Vectra,
Signum og Omega samt Saab 9-3 og 9-5 skal bygges i en fabrikk. Og valget
faller på Opels mest etablerte fabrikk i Rüsselsheim.

GM regner med store besparelser når alle biler på samme plattform kan lages
på ett sted. Ideen er også at nye Fiat bygget på samme plattformer vil bli
produsert i Rüsselsheim.

GMs definitive avgjørelse kommer først i desember, men signalene fra
styrelederen er så klare at det ikke er tvil om hva beslutningen vil bli.

begin 666 1pix.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : BJ

Dato : 22-09-04 20:45

KLIP

> Tjah, det ser unægtelig ud til, at jeg fremover skal til at se mig om
> efter et andet mærke... (

Trist.

Du må evt. nøjes med en Volvo....))

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-04 20:50

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> KLIP

> Trist.
>
> Du må evt. nøjes med en Volvo....))

Tjah, dét eller en Audi A6 - ny model.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : BJ

Dato : 22-09-04 21:48

> Tjah, dét eller en Audi A6 - ny model.

Det er da også en fin bil..;)

Bjørn Jørvad

Fra : hanzen

Dato : 22-09-04 21:05

> Tjah, det ser unægtelig ud til, at jeg fremover skal til at se mig om
efter
> et andet mærke... (
> http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=23444&tid=

SUK

Mon der så bliver oprettet nogle afvænningsklinikker?
De skulle hellere lukke Opel fabrikkerne.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-04 21:32

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hilzen
> hanzen
>
> Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

:'-(

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 23-09-04 15:08

> Tjah, det ser unægtelig ud til, at jeg fremover skal til at se mig om
efter
> et andet mærke... (
> http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=23444&tid=

SÅ er det bare at købe den sidste årgang af 9000 2.3 T, derefter
nyt mærke.

Det bliver enden for Saab.

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-04 16:11

"Torben E" <TopconFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> SÅ er det bare at købe den sidste årgang af 9000 2.3 T, derefter
> nyt mærke.

Tjah, personligt ville jeg acceptere én af de sidste biler der kommer fra
Trollhättan - hvad enten det er en 9-3 eller en 9-5.

> Det bliver enden for Saab.

Helt enig! Og som én skriver i Saab nyhedsgruppen:
"Forretningsstrategerne har alt for meget tiltro til navnet som et mærke.
Det er i virkeligheden hvad der er bag navnet, som tæller - ikke navnet i
sig selv. En Saab der ikke er designet og produceret i Trollhättan, er ikke
en Saab, hvorfor der ikke er nogen grund til at købe den"

--
M.v.h.